„Liliacul” lui Strauss, în Festivalul „Leonard”

„Liliacul” lui Strauss, în Festivalul „Leonard”
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

În Festivalul „Leonard“, duminică, de la ora 18,00, pe scena Teatrului Muzical „Nae Leonard“, vom avea parte de un cunoscut spectacol de operetă, pe muzica scrisă de celebrul compozitor austriac Johann Strauss-fiul: opereta „Liliacul“. Pe un libret de Karl Haffner şi Richard Genée (care au scris şi libretul operei „Carmen”, de Bizet, după nuvela omonimă a lui Prosper Merimée) după nuvela "Le Reveillon" de Henri Melhac şi Ludovic Halévy. Din distribuţia spectacolului fac parte:  Nicoleta Maier, în rolul Rozalinda, Adrian Ionescu (în rolul Eisenstein), Adina Lazăr (Adela), Gabriel Gheorghiţă (Falke),  Adrian Mărginean (Alfred), Lăcrămioara Crihană (Prinţul Orlovsky), Alexandru Dobre (Frack), Mitică Belciugan (Frosch), Roxana Dobre (Ida), Tudorel State (Blind).Regia spectacolului: Cristina Cottescu. Dirijorul orchestrei teatrului: Sorin Oancea. Coregrafia: Alexa Mezincescu. Scenografia: Diana Ioan. Vor evolua orchestra, corul şi baletul teatrului.

Subiect savuros, pretext pentru râs, dans şi muzică

Savuroasă comedie de situaţii, care foloseşte din plin pretextul unui bal mascat, excelent prilej pentru personaje de a încerca să se tragă pe sfoară, dar şi de a se înşela unul în privinţa altuia. Unul dintre personajele principale, doctor Falke, vrea să răzbune acum o farsă mai veche, când, după un alt bal mascat, fusese lăsat beat, în costum de liliac, într-un parc, devenind astfel ţinta batjocurii şi căpătând porecla de „Dr. Liliac”. Happy-end-ul face ca, în final, multe dintre personaje să ajungă la închisoare însă, nicio grijă, nu ca să rămână! Cu toate că gardianul şef spune despre stabilimentul său „Veselă puşcărie, domnule!” „Liliacul” este una dintre cele mai cunoscute şi apreciate dintre operetele lui Johann Strauss - fiul.

„Liliacul” („Die Fledermaus”, titlul în germană), a avut premiera la 5 aprilie 1874, la „Theater an der Wien“. În România, o primă reprezentaţie a avut loc la 20 martie 1891, la Teatrul Naţional Bucureşti, sub conducerea lui George Stephănescu. Premiera acestui spectacol pe scena lui „Nae Leonard” a avut loc pe  12 ianuarie 2014.

O echipă excelentă

Cristina Cotescu este o regizoare de carieră internaţională, cu o vechime de peste treizeci de ani la Opera Naţională Bucureşti,  unde a debutat ca sufleor, apoi asistent de regie pentru nume precum Andrei Şerban, Ion Cojar sau Cătălina Buzoianu, apoi, ca regizor, montând opere şi operete, colaborând cu Filarmonica George Enescu¸ Opera Naţională Română din Iaşi, Teatrul Muzical Nae Leonard, Teatrul Naţional de Operetă Ion Dacian din Bucureşti, Opera Bergen (Norvegia), Vienna Opera Company. Profesor la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, cu premii mari şi turnee cu spectacolele sale în Grecia, Rusia, Bulgaria, Austria, Germania, Spania, Olanda, Thailanda, Italia, Elveţia, Anglia, Belgia. Dirijorul şi compozitorul Sorin Oancea, absolvent al Universităţii de Muzică din Bucureşti secţia compoziţie, şi-a construit o experienţă solidă în domeniul teatral, în ani de muncă şi de dăruire profesională. Din 1986 până în prezent, a fost maestru de cor, dirijor, director al Teatrului Muzical (din 1999 până în 2001). A participat la turnee ale teatrului gălăţean în Germania, în Italia, Spania sau Ucraina. A compus muzică digitală la peste 30 de spectacole de teatru dramatic sau de păpuşi în colaborare cu teatrele de păpuşi şi dramatice din Galaţi, Alba – Iulia, Brăila, Teatrul Muzical Galaţi (secţia Revistă), Asociaţia Culturală ”Şapte Stele” şi altele. Soprana Nicoleta Maier colaborează permanent cu Opera din Cluj-Napoca. Tenorul Adrian Ionescu este, din 2000, solist al Operei Naţionale Române din Iaşi. Tenorul Adrian Mărginean a absolvit Universitatea "Spiru Haret" din Bucureşti, Facultatea de Arte, clasa maeştrilor Georgeta şi Emil Pinghireac, gălăţenii noştri! Pe scenă la „Leonard” joacă din 2009.

Citit 2711 ori Ultima modificare Luni, 07 Decembrie 2015 02:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.