Sunteţi NEMULŢUMIŢI de calitatea CĂLDURII şi a APEI CALDE? Ce sesizări ia în considerare Protecţia Consumatorilor

Sunteţi NEMULŢUMIŢI de calitatea CĂLDURII şi a APEI CALDE? Ce sesizări ia în considerare Protecţia Consumatorilor
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Gălăţenii nemulţumiţi de temperatura apei calde, ce le este livrată prin intermediul Calorgal, care, în unele situaţii, este mai degrabă călâie, nicidecum fierbinte, dar şi de faptul că nu primesc suficientă căldură (după cum ne-a fost semnalat telefonic) se pot adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), al cărui sediu se află pe strada Egalităţii, nr. 2 (lângă Institutul de Proiectări).

Din păcate, nici proprietarii apartamentelor racordate la sistemul public de încălzire şi nici cei care locuiesc cu chirie nu pot depune plângeri în nume propriu, întrucât, după cum bine se ştie, contractele în baza cărora sunt furnizate aceste servicii de către distribuitor sunt încheiate cu asociaţiile de proprietari, iar consumatorul final nu are o relaţie comercială directă cu societatea de utilităţi publice.

Carmen Tudor, comisarul şef al CJPC Galaţi, ne-a declarat că gălăţenii nemulţumiţi de calitatea serviciilor trebuie, în consecinţă, să solicite asociaţiilor de proprietari din care fac parte să sesizeze instituţia de control. „Deocamdată, nu au fost înregistrate sesizări din partea asociaţiilor de proprietari. În cazul în care doresc să ni se adreseze, trebuie să prezinte şi copii după contractul încheiat cu furnizorul”, a precizat şefa CJPC Galaţi.

Hibe legislative, care-l pun la colţ pe consumator

Faptul că la Galaţi nu a fost implementat, nici la această dată, un sistem de contorizare individuală se poate răsfrânge, din păcate, chiar asupra celui păgubit, în speţă gălăţeanul care plăteşte sume importante pentru servicii „de calitate” doar pe hârtie, de care, în realitate, nu prea beneficiază. Ordonanţa nr. 21/1992 (republicată) privind protecţia consumatorilor defineşte consumatorul ca fiind „orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale”. Ori, conform Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, asociaţia de proprietari „este forma juridică de organizare şi de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui condominium, recunoscută de lege”.

Aceasta este tocmai hiba legislativă care le conferă, în unele oraşe, reprezentanţilor Protecţiei Consumatorilor posibilitatea să nu le ia în considerare sesizările oamenilor şi să-i oblige să se adreseze instanţelor de judecată, spălându-se practic pe mâini. „Noi primim sesizările venite din partea asociaţiilor, deşi în alte judeţe acestea nu se primesc, întrucât ordonanţa face referire la cele non-profit. Ţinem cont tocmai de faptul că un simplu proprietar nu ni se poate adresa nouă, tocmai în lipsa contractului, şi, prin urmare, poate fi reprezentat doar de asociaţie. În alte zone sunt trimişi în instanţă, însă noi nu procedăm aşa”, ne-a spus şefa CJPC Galaţi.

Citit 2817 ori Ultima modificare Sâmbătă, 05 Martie 2016 02:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.