Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
1 comentariu

Teatrul Naţional de Operă şi Operetă "N. Leonard" din Galaţi apare menţionat în numărul din ianuarie 2020 al revistei "The Scenographer", revistă internațională a regizorilor de teatru și a scenografilor. În acest număr al revistei sunt menționate toate cele trei spectacole, alături de fotografii reprezentative.

Materialul este dedicat scenografului italian Domenico Franchi, care a semnat scenografia pentru trei spectacole montate la Galaţi în regia lui Paolo Bosisio. Este vorba de "Regele cerb", premieră mondială pusă în scenă în anul 2016, "Cenuşăreasa" (2017) şi "Turandot" (2018).
Paolo Sacchini, istoric și critic de artă, profesor de Istoria Artei Contemporane, Istoria Decorațiunii și Studii ale Limbajelor Artistice la Academia de Arte Plastice Santa Giulia din Brescia, face următoarele mențiuni despre Domenico Franchi: "Cu siguranță, Domenico Franchi știe foarte bine de unde să se documenteze pentru a reuși să sugereze perfect un loc în timp și în spațiu, însă pentru el referințele de istorie a artei reprezintă doar câteva surse care pot fi mai apoi manipulate, multiplicate, omise sau interpuse, ajungându-se într-un final la rezultate de artă contemporană, care pot să reveleze modele-sursă la o „citire” foarte atentă. De exemplu, efectul de „orientalizare” a costumelor și decorurilor create pentru spectacolul "Turandot" nu pare deloc străin de imaginația sa, „contaminată” de science-fiction și de estetica digitală, ale căror influențe fuzionează și se reamestecă pentru a crea ceva nou și original, dar - cu toate acestea - chinezesc.
Domenico Franchi utilizează în mod eficient elemente estetice în scopuri expresive, pentru a evidenția anumite trăsături de caracter ale personajelor: de exemplu, costumele personajelor din "La Cenerentola" (Cenușăreasa), de la Don Magnifico până la Dandini sau de la Alidoro până la Angelina. Aici pot fi lesne de observat, cel puțin în ultimele două exemple, forma lejeră, elementele decorative de balet, care amintesc de decupajele de hârtie ale lui Matisse: uneori mai aerisite, alteori mai compacte, dar toate în logica artei abstracte de secol XXI”.

 

Citit 867 ori Ultima modificare Luni, 10 Februarie 2020 18:48

1 comentariu

  • postat de Eu Marți, 11 Februarie 2020 14:42 81.12.239.*** Link la comentariu
    0
    3

    De cate ori s-au jucat aceste trei spectacole de la premiera fiecareia? Cu ce actori s-au pus in scena, caci nu cu ai teatrului? Cu ce cheltuieli? Cat s-a incasat in urma punerii in scena a acestor spectacole?
    Asa sa pui in scena o piesa cu regizori straini, cu actori straini e ok, dar care este meritul teatrului din Galati?!
    Ca pana la premiera fiecarui spectacol au fost saptamani in care nu s-a jucat pe scena niciun spectacol?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.