Salonul de toamnă al plasticienilor

Salonul de toamnă al plasticienilor
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

”Un record de participare” – 52  de artişti, puncta în faţa publicului... mascat antiepidemic proaspătul ales nou preşedinte al Filialei Galaţi a Uniunii Artiştilor Plastici din România (UAPR), plasticianul şi muzeograful de la Muzeul de Artă Vizuală Gheorghe Andreescu, la vernisajul de luni a Salonulul de toamnă, la Galeria „Mantu”.

„Salonul de toamnă din acest an oferă o bogată varietate de viziuni şi tehnici ale artelor vizuale, datorată faptului că autorii sunt artişti din diferite generaţii, dar şi – evident – datorată personalităţii lor”, a spus, în prezentarea expoziţiei, criticul de artă Mariana Cocoş Tomozei, dând măcar câteva exemple. Precum cel al plasticianului Ioan Murariu Neamţ, cu pânza intitulată chiar… „Pandemia- 2020”, o „compoziţie bine concepută", cu trimitere la realitatea imediată. Nicolae Cărbunaru, cu „un peisaj de munte impresionant prin irizările de lumină care-l străbat”. Marcel Bejan vine natură statică în "calde tonalităţi în brunuri şi ocruri". Peisajul lui Gheorghe Andreescu „arată din nou ştiinţa pictorului de a transfigura imaginile, de a le dezvolta o dimensiune a spaţiului- timp prin reveberaţii ale luminii şi prin dezinvoltura execuţiei”. Tripticul Gabrielei Georgescu are „forme şi linii curbe pline de eleganţă, un univers cu accente de legendă, amintind stilistic de rafinamentul Art Nouveau-ului”. Jana Andreescu „captează cu multă fineţe jocuri ale luminii şi transparenţe ce dau un lirism special lucrării”. Liliana Jorică Negoescu concepe o suită de imagini "cu un dinamic şi plin de semnificaţii sens ascendent”. Cornelia Burlacu vine cu „desenul său precis”. Florian Doru Crihană adaugă, „într-un stil sintetic, o imagine cu valoare de „fabulă”. Sterică Bădălan reflectă, "cu compoziţie amplă, în culori calde” – peisajul dunărean. Compoziţia Mihaelei Brumar „are monumentalitate, dar mai ales etalează o specială abilitate în a sugera o lume a visului prin desenul sintetic şi sensibil şi prin expresivitatea spaţială cu evidente trimiteri renascentiste.”

Linogravura lui Ionuţ Mitrofan aduce „o reuşită interferenţă între ritmul vizual şi evocarea ritmului sonor.” Cristiana Ştefania Culiţă „reconfirmă încă o dată capacitatea artistei de a investiga/imagina dialoguri semnificative din punct de vedere plastic şi ideatic între elementele geometrice/abstracte şi cele figurative ale imaginii.”

Olimpia Ştefan are „o compoziţie inteligent elaborată ca ansamblu stilistic.” Oniric, Andreea Ionaşcu Costandache, imaginează „o lume mirifică, misterioasă”. Expoziţia merită vizionată!

Citit 1851 ori Ultima modificare Duminică, 01 Noiembrie 2020 18:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.