Distincţiile Revistei „Dunărea de Jos”: Nicoleta Onofrei – Premiul pentru interviu şi cronică de teatru

„Like” pentru Dan Mircea Cipariu

La Centrul Cultural s-au decernat, ieri, Premiile Reviste „Dunărea de Jos” (a opta ediţie), pentru anul 2012. Premii pe deplin meritate, oferite „pentru suflet” – cum a punctat directorul Sergiu Dumitrescu, dar şi „pentru cuvinte”, după cum a completat Florina Zaharia, redactor şef al revistei şi, totodată, prezentatoarea evenimentului.

La  secţiunea Literatură, medicul Vasile V. Popa – a primit Premiul pentru volumul „Spitalul Judeţean şi alte întâmplări” (Proză – Jurnal); Alexandru Maria a primit Premiul  pentru debut (poezie), lui Paul Blaj (chiar dacă s-a înzăpezit pe drum, venind de la Tecuci) i s-a acordat Premiul pentru poezie, iar colega noastră, Nicoleta Onofrei, a primit Premiul pentru interviu  şi cronică de teatru. „Ideea interviurilor a venit ca o reacţie la falsitate şi a vrut să descopere structura celui care creează şi a tuturor proceselor dinaintea actului de creaţie”, ne-a declarat Nicoleta, adăugând: „Nu ştiu cât am reuşit, dar m-am bucurat de fiecare interacţiune cu cei intervievaţi”.

La secţiunea Premii Speciale, Premiul „Paul Păltănea”, pentru contribuţii deosebite aduse la cunoaşterea istoriei oraşului Galaţi, i s-a acordat prof.univ.dr. Dan Râpă-Buicliu; Premiul Vasile Lica, pentru dezvoltarea relaţiilor culturale, l-a primit Adrian Pohrib – şeful Serviciului Judeţean Galaţi al Arhivelor Naţionale; Premiul Nicolae Spirescu, pentru contribuţii deosebite aduse la dezvoltarea şi promovarea artelor plastice în oraşul Galaţi, le-a revenit membrilor Grupării Athanor; Premiul Constantin Buzdugan, pentru dezvoltarea relaţiilor între instituţiile de cultură, a fost acordat profesorului Ioan Sava – directorul CNMK; Premiul Constantin Buzdugan, pentru dezvoltarea fenomenului revuistic de calitate, l-a primit Cenaclul „Noduri şi semne”, la  30 de ani de la înfiinţare, iar studentul Ionuţ Gîlcanu (care cântă la pian de-ţi stă inima în loc, să-l asculte) a primit Dimploma „In Templum”, pentru  prietenie culturală.

Deliciul tuturor l-a făcut, însă, scriitorul Dan Mircea Cipariu, invitatul de onoare al evenimentului de ieri, câştigătorul singurului Premiu de Excelenţă acordat, Premiul Dreamland, pentru volumul său „Singurătatea vine pe facebook”. Un „Like”, oricând, pentru Dan Mircea Cipariu!

Citit 17934 ori Ultima modificare Vineri, 25 Ianuarie 2013 17:05