INTERVIU cu Soprana Felicia Filip: "Eşecurile sunt încercări în devenirea noastră!"
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

INTERVIU cu Soprana Felicia Filip: "Eşecurile sunt încercări în devenirea noastră!"
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Ana Felicia Filip este soprana cu voce de aur, care prin interpretarea măiastră,  prin sobrietate profesională şi un zâmbet candid de copil care ţi se lipeşte de minte şi suflet, te cucereşte instantaneu. „Filipissima”, cum au numit-o francezii, este solista Operei Naţionale din Bucureşti, iar ca artistă a adunat, prin ani, aplauze pe toate meridianele lumii, de la Covent Garden (Londra) până la Dakar. Înainte de a ajunge pe marile scene ale lumii, Felicia Filip a obţinut toate cele trei premii „Mozart”, motiv pentru care francezii i-au mai acordat un titlu, cel de „Noua Regină a Traviatei”. Şi într-o vreme în care tinerii nu prea mai călcau prin sălile de operă, „Regina Traviatei” nu s-a sfiit şi nu a rămas la clasicele „tabieturi”, a privit mai departe, a spart tiparele şi prejudecăţile în materie de interpretare. Aşa am redescoperit-o în anii din urmă, într-o abordare inedită, când urmând modelul Montserrat Caballe - Freddie Mercury s-a alăturat formaţiei rock „Iris”, interpretând şi o altfel de muzică... Într-una din zilele cu lumină caldă de toamnă, Felicia Filip - "Fata din Vis" ne-a povestit despre cât de importaţi sunt cei şapte ani de acasă, despre cei care au ajutat-o în devenirea sa ca om şi ca artist...

- Distinsă doamnă Ana Felicia Filip, puţini ştiu că, de aproximativ doi ani, sunteţi şi director artistic al Operei Comice pentru Copii Bucureşti, un alt proiect îndrăzneţ pe care îl puneţi pe portativul marii opere de educaţie muzicală şi estetică, alături de criticul de artă Smaranda Oţeanu Bunea.

- Da, m-am alăturat acestui proiect al Operei Comice pentru Copii pentru că îmi plac copiii şi pentru că ştiu cât de importanţi au fost şi pentru mine primii paşi pe drumul devenirii ca interpret. În plus, muzica este un limbaj universal care cucereşte inimi şi ne ridică din multe neputinţe. Îmi place foarte mult să trăiesc în mijlocul copiilor şi astfel încerc să redescopăr copilăria pe care niciodată nu am pierdut-o, ci doar s-a refugiat într-un colţ al inimii. Aici - la Opera Comică pentru Copii - inima se deschide către cei care au nevoie de un sfat, de un imbold, de un model...

- Cum a început copilul Felicia Filip să descopere marea muzică. Ce rost au cei şapte ani de acasă, educaţia din familie?

- M-am născut într-o familie de oameni normali, care au avut şi au ca valori credinţa, buna educaţie, dragostea şi respectul pentru valorile familiei. În casa noastră părintească nu cânta cineva în mod deosebit, dar toţi iubim cântecul. Apoi, Îi mulţumesc lui Dumnezeu că mi-a aşezat în cale un om îndrăgostit de marea muzică, mă refer la soţul meu, Cristian Mihăilescu. Cred - şi propriul exemplu este o mărturie - că dragostea pentru cântec aduce în orice familie frumosul, armonia şi echilibrul. Mă uit cu mare dragoste la copilaşii care vin la spectacolele Operei Comice pentru Copii şi aşa înţelegem cu toţii cât de importanţi sunt cei şapte ani de acasă în formarea oricărui om, nu numai a unui artist.

- Cât de importanţi au fost dascălii din clasele primare în devenirea sopranei Felicia Filip?

- La şcoala din Slatina, unde am făcut clasele primare, am avut o învăţătoare - Steliana Bărbulescu se chema. Un om deosebit, care ne iubea pe toţi cu o dragoste aparte. Era mare bătălie pentru a ajunge la clasa acestei doamne, deşi era dură... Avea un statut declarat, de om exigent, dar de o conştiinţă aparte. În clasele I-IV, îmi amintesc că aveam, pe lângă copiii de români, şi foarte mulţi rromi. Vreau să vă spun că acea învăţătoare lucra cu fiecare în parte, în egală măsură şi tot în egală măsură ne încuraja sau ne făcea observaţii, dacă era cazul. Aproape că risipea dragostea pentru noi - copiii. Ţin minte că îşi prelungea programul ca să stătea cu noi şi să se asigure că am înţeles ce ne predase. Avea o pasiune extraordinară pentru pedagogie. Apoi am întâlnit alţi oameni aleşi; am făcut cunoştinţă cu profesoara mea de muzică - Elena Simescu - de asemenea, un om deosebit. Cu mare drag îmi amintesc de profesorii de la Şcoala de Muzică, din Conservator. 

- Înzestrarea nativă este importantă?

- Fireşte. În general, nu poţi să comunici cu oamenii şi cu Dumnezeu, dacă nu eşti înzestrat cu nişte date de acolo, de Sus. Ca artist, aceste date sunt şi mai importante.  Până la urmă şi această alegere a carierei este un dat ceresc, un dar pe care noi trebuie să-l înmulţim. În orice activitate, pe lângă munca pe care o depui, se adaugă oamenii din jur cu care te întâlneşti. Pentru mine a fost şi este importantă latura umană a unui om, indiferent cât de mare personalitate este. Ce înseamnă aceasta, în cazul unui artist? Că a avea glas nu este suficient. Trebuiesc mai multe calităţi care alcătuiesc un buchet de fapte alese care te definesc în raport cu ceilalţi. Pot spune că pe parcursul devenirii mele profesionale am întâlnit foarte mulţi oameni-artişti, nu simpli artişti. Şi acest fapt m-a susţinut.

- Aţi fost o elevă silitoare, aţi luat a doua la facultate, pe doar şapte locuri?

- Da, eram pasionată de a învăţa bine, dar nu pot spune că nu am plonjat şi-n cealaltă parte, aceea a copiilor neastâmpăraţi. Alături de alţi colegii ai mei de clasă am ieşit chiar şi pe geam!... Îmi amintesc că aveam una din clase care era la un fel de demisol şi, din spirit de teribilism, pe care sigur îl numeam "colegialitate”, mai confundam uneori uşa cu fereastra şi săream pe fereastră!...

- Aţi început să studiaţi vioara, dar aţi făcut carieră ca interpretă de muzică clasică, iar în 1983 aţi revenit de la Consursul Internaţional "Mozart" cu toate cele trei premii Mozart. A avut Felicia Filip şi momente de cumpănă?

-  Momentul meu de cumpănă a fost înainte de anul 1989 cand mi s-au închis graniţele, neputând onora contractele din străinătate. A fost o perioadă grea, cu aşteptări, cu renunţări. Nimeni nu ştia atunci cât ar putea dura această situaţie din care nu exista ieşire... Le recomand tuturor celor care doresc să realizeze ceva în viaţă să ştie că eşecurile, reale sau aparente, nu sunt decât încercări, etape în drumul către succes, către marea devenire. O situaţie de criză sau o situaţie dificilă din viaţa noastră trebuie să fie un moment în care luciditatea şi discernământul să fie în prim-plan.

- Care a fost cel mai inspirat moment din viaţa Feliciei Filip?

- Momentul cel mai bun a fost întâlnirea cu soţul meu, un miracol pe care îl trăiesc şi acum cu aceeaşi bucurie. El este primul meu critic, dar şi primul meu fan şi bucuria mea.


Luni, 18 noiembrie, la Teatrul Naţional, se lansează albumul „Felicia Filip - ˝Fata din Vis˝”

Soprana Felicia Filip ne-a prezentat - la întâlnirea recentă - şi un proiect inedit, cel de alcătuire a primului album de muzică rock, intitulat „Felicia Filip - ˝Fata din Vis˝”, album care va fi lansat luni, 18 noiembrie, la Teatrul Naţional din Bucureşti. Albumul cuprinde zece piese de muzică rock dintre cele mai frumoase din repertoriul formaţiilor Compact, Iris, Holograf, Direcţia 5, Roşu şi Negru, Cargo, Semnal M, Celelate Cuvinte, Sfinx şi Mircea Baniciu. „Acest prim album este o continuarea a demersului muzical început de Felicia Filip cu ani în urmă, cel de a cuceri inimile tinerilor noştri şi de a-i aduce, prin muzica de rock, în sala de Operă”, ne-a spus soţul artistei, regizorul Cristian Mihăilescu, cunoscut publicului gălăţean şi prin  punerea în scenă, la Teatrul Muzical "Nae Leonard", a spectacolului de operetă "Silvia", de Kalman.

Revenind la concertul Feliciei Filip, trebuie adăugat că acest proiect inedit, pe lângă faptul că ne aduce în atenţie muzică românească de calitate, are şi o latură educaţională, în sensul că 4.000 de albume vor ajunge la tinerii români care studiază în şcolile şi liceele de muzică din ţara noastră. „Cu ocazia turneului pe care-l vom face prin ţară cu ˝Fata din Vis˝,  ne vom întâlni cu profesorii şi cu elevii şcolilor de muzică şi le vom oferi elevilor pasionaţi de muzică, în mod gratuit, câte un album. Acest proiect este realizat cu sprijinul Agenţiei Fondului Cultural Naţional, oameni inimoşi, cărora le mulţumim”, a adăugat Cristian Mihăilescu.

La concertul din 18 noiembrie, când va fi lansat şi albumul "Felicia Filip - ˝Fata din Vis˝, se vor alătura marii noastre soprane de talie internaţională, actorul Ion Caramitru, care va aduce poezia în sufletele celor prezenţi, formaţia „Compact”, interpretul Mircea Baniciu şi alţii. Nu va lipsi nici creatoarea de modă şi scenograf Doina Levintza. La "datorie" vor fi iubitorii de muzică bună de toate vârstele, fiindcă piesele pe care le interpretează - pe noul album - Felicia Filip sunt de calitate, ca text şi interpretare. Şi mai au o însuşire; au înseninat tinereţea a generaţii şi generaţii de români.

 

 

Citit 2098 ori Ultima modificare Joi, 14 Noiembrie 2013 11:13

9 comentarii

  • postat de O SUGESTIE
    Vineri, 15 Noiembrie 2013 19:54
    5.13.134.***
    REVIN,CRED CA MULT MAI UTILA AR FI CA ACEASTA ADEZIUNE SA POATA FI TRIMISA SI ONLINE,AR FI MULT MAI SIMPLU,MULTI ,DIN LIPSA DE TIMP SAU DIN COMODITATE NU VOR FACE DRUMUL PANA LA POSTA ,ESTE UN PROCEDEU MAI DIFICIL DE APLICAT,ESTE UMILA MEA PARERE ,STIMA LA TOATA LUMEA, MIHAI MORARU
    0
    10
    Raportează
  • postat de Mihai MORARU,Cu stima ,PENTRU DOMNUL CRITIC
    Vineri, 15 Noiembrie 2013 19:45
    5.13.134.***
    Domnule CRITIC,sunteti un demn si adevarat sustinator al muzelor in orasul nostru, in care intotdeauna spiritul pragmatic al multora nu a anulat sensibilitatea si pasiunea pentru adevarata arta SI cultura a galatenilor!SANATATE la toata lumea, si guvernantilor ,care prin aceste masuri aberante imi amintesc de cutremuratoarele cuvinte ale unui obscur prozator nazist,care spunea cinic ,,CAND AUD CUVANTUL CULTURA, IMI VINE SA PUN MANA PE REVOLVER!!!,,,guvernantilor MULTA MINTE ,FARA CULTURA SPIRITUALA SI CIVILIZATIE NIMIC VIABIL NU SE POATE REALIZA IN LUME!!!TRAIASCA ADEVARATELE VALORI CULTURALE,TRAIASCA NOBILELE ARTE ,DINTRE CARE CRED EU CA MUZICA ESTE PRIMA, ,, ACEST LIMBAJ UNIVERSAL ,DIVINA ARHITECTURA REALIZATA IN ARMONIA SUBLIMA A SUNETELOR!Politicienii inculti si snobi au fost ,vor mai fi ,dar nimeni nu-si va aminti decat de rau un timp de dansii,marile valori sunt menite sa strabata secolele viitorimii ,bucurand sufletul atat de insetat de frumusete si intelepciune al omului! ASTEPT CU INTERES UN PROTEST OFICIAL FATA DE ECESTE ABERATII ALE UNOR GUVERNANTI INCONSTIENTI,SUBSCRIIND LA ACESTA CU TOATA INIMA!
    0
    11
    Raportează
  • postat de critic
    Vineri, 15 Noiembrie 2013 10:26
    81.12.239.***
    De asemenea articole avem nevoie mai ales acum, cand Ministerul Culturii pregateste legi de distrugere a culturii. Va transmit tuturor Scrisoarea deschisa a oamenilor de cultura, pentru a lua act si o pozitie.
    SALVATI CULTURA
    Către toți cei afectați de procesul sistematic de distrugere a Culturii și Artelor în România

    CERERE DE ADEZIUNE
    pentru abrogarea H.G. 741/2013 și a Strategiei Sectoriale în Domeniul Culturii
    şi Patrimoniului Naţional pentru perioada 2014–2020
    -Scrisoare deschisă-

    Cetățeni ai României,

    Printr-o serie de măsuri ilegale adoptate pe ascuns, Ministerul Culturii a început punerea în aplicare a unui plan sistematic de distrugere a Culturii și a tuturor Artelor în întreaga țară.
    I. Prima măsură de acest gen a fost Hotărârea de Guvern 741/2013, prin care două instituții de cultură de RANG NAȚIONAL, de valoroasă tradiție au fost grav afectate prin FUZIUNE astfel:
    - Opera Națională București – care ar fi împlinit 92 de ani de glorioasă existență – a fost reorganizată, pierzându-și specificul de „teatru de repertoriu”, astfel încât numărul tradițional de cel puțin 30 de spectacole de Operă și Balet pe lună a fost drastic redus la... 9-11 spectacole maximum!!! În rest, pe cea mai mare scenă de OPERĂ a țării au apărut spectacole de divertisment, teatru de proză și evenimente care nu au nicio legătură cu genul lirico-dramatic tradițional.
    - Teatrul Național de Operetă și Balet „Ion Dacian” – care ar fi împlinit 53 de ani de realizări și performanțe deosebite – și-a încetat existența, fiind absorbit în noua instituție concepută ca un mall-cultural de specific îndoielnic. Menționăm că Teatrul Național de Operetă și Balet „Ion Dacian” era singurul de acest gen din țară și o instituție deosebit de îndrăgită de publicul românesc.
    Din Opera Națională Bucureşti şi din Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”, va rămâne doar un melanj fără identitate artistică, care sub titulatura Operei va adăposti genuri artistice total distincte, cu public–ţintă diferit, dar care vor fi strânse sub aceeaşi cupolă a unui adevărat circ cultural.

    Ilegalități și abuzuri în adoptarea Hotărârii de Guvern 741/2013:
    1. Încălcarea Legii 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, prin:
    - Nerespectarea termenului legal de cel puțin 30 de zile pentru aducerea la cunoștința publicului a proiectului acestui act normativ – a apărut pe site-ul Ministerului Culturii pe 13.09.2013 și a fost adoptat pe 25.09.2013;
    - Neconsultarea cu Sindicatele afectate de măsurile prevăzute în proiect.
    2. Încălcarea Legii 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, prin:
    - Nesupunerea Consiliului Legislativ spre avizare a proiectului final al H.G. 741/2013;
    - Lipsa activității de documentare și de analiză științifică prealabilă adoptării H.G. 741/2013;
    - Lipsa Notei de Fundamentare a proiectului final al H.G. 741/2013.
    3. Încălcarea prevederilor art. 33 din Constituția României, privind dreptul la moștenirea culturală, prin desfiinţarea a două instituţii cu caracter NAȚIONAL de TRADIȚIE şi înfiinţarea unui hibrid instituţional care va şterge, practic, cu buretele o istorie de 92, respectiv de 53 de ani.
    4. Încălcarea prevederilor O.G. nr. 21/2007, astfel cum a fost aprobată prin Legea nr. 353/2007, prin stabilirea specificului noii instituții drept: „instituţie de repertoriu şi (s.n.) de proiect în domeniile: operă, operetă, musical, balet, muzică contemporană”. Or, potrivit O.G. nr. 21/2007, o instituţie de spectacole poate funcţiona fie ca instituţie de repertoriu, fie de proiect.
    Vă atragem atenția că H.G. 741/2013 este o MĂSURĂ-PILOT de testare a reacției opiniei publice la astfel de acte abuzive și dictatoriale, urmând ca, în cazul în care nu vom ACȚIONA, să se petreacă exact același lucru cu TOATE INSTITUȚIILE de CULTURĂ din țară! În acest moment, împotriva H.G. 741/2013 s-a depus deja o PLÂNGERE prealabilă în vederea acționării în CONTENCIOS, solicitându-se REVOCAREA în întregime a acestui act normativ.

    II. A doua măsură în vederea distrugerii Culturii din România este Strategia Sectorială în Domeniul Culturii şi Patrimoniului Naţional pentru perioada 2014–2020, care, dacă va fi pusă în aplicare, va duce inevitabil la pierderea:
    - prestigiului cultural pe care îl are România în acest moment pe plan internaţional; - moştenirii culturale pe care poporul român o are;
    - aportului culturii noastre la cultura europeană şi mondială.

    Ilegalități și abuzuri în prevederile și adoptarea Strategiei Sectoriale în Domeniul Culturii şi Patrimoniului Naţional pentru perioada 2014–2020:

    1. Încălcarea Legii 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, prin:
    - Lipsa unei comunicări reale a acestei Strategii, ea fiind afișată pe site-ul Ministerului Culturii în așa fel încât să nu poată fi accesată, nici în urma unei căutări folosind titlul întreg al Strategiei (fiind mereu afișate 0 rezultate!);
    - Neconsultarea nici cu Sindicatele afectate de măsurile acestei Strategii, nici cu cei implicați direct în fenomenul artistic și cultural al țării.
    2. Încălcarea art. 15 din Constituția României, a art. 6 din Cap. II al Noului Cod Civil, a art. 25 din Noul Cod de Procedură Civilă și a Legii 76/2012, prin:
    - Prevederea desființării tuturor Contractelor de Muncă Nedeterminate în instituțiile de cultură, în condiţiile în care o viitoare lege sau ordonanţă de guvern nu poate modifica retroactiv o convenţie între două părţi (angajator şi salariat) şi care reprezintă legea părţilor.
    3. Invocarea abuzivă a H.G. nr. 1672/2008, privind evaluarea artiștilor (cu excepția declarată a Managerilor) prin norme metodologice care au fost abrogate definitiv de Înalta Curte de Casație și Justiție a României, fiind aberante.
    4. Susținerea aberantă a ideii de CONCESIONARE a Instituțiilor de Cultură, care, din motivații economice, de „rentabilizare”, sau de „demuzeificare” va duce la pierderea identității culturale a acestor instituții. Sub paravanul „concesionării” un grup restrâns de oameni vor face o așa-zisă „privatizare” pe bani publici, în folos strict personal.
    5. Prezentarea viciată a situaţiei privind cultura poporului român, printr-un sondaj în care componenţa socială a eşalonului de respondenţi, precum şi conţinutul întrebărilor sunt aberante. Astfel, Teatrele de Operă, de Operetă și Filarmonicile sunt considerate a fi pe ULTIMUL LOC în preferințele românilor, și, în consecință, de minim interes național!!!
    6. Impunerea iraţională a statutului de liber–profesionist tuturor celor care sunt în prezent angajați ai instituțiilor culturale din țară. În Strategie se precizează, dealtfel, că liber-profesioniștii beneficiază de o minimă protecţie socială şi de sănătate. Menționăm că filarmonicile, operele şi operetele de stat recunoscute la nivel mondial nu folosesc în concerte şi spectacole artişti liber–profesionişti, ci toți au contracte de muncă pe perioadă îndelungată.
    Implementarea acestei Strategii are următoarele implicaţii la nivel naţional:
    - Pierderea creatorilor de artă, a artiştilor, care din cauza instinctului firesc de supravieţuire se vor îndrepta către alte domenii sociale, ceea ce va duce la pierderea identităţii culturale şi nu va rezista în concurenţa vitală (firească) dintre popoare;
    - Distrugerea învățământului vocaţional la nivel de liceu (de muzică, arte plastice și coregrafie);
    - Distrugerea învățământului universitar în domeniul artelor, prin lipsa dorinței părinților de a-și mai îndruma copiii să studieze artele în sensul de a profesa în vreun domeniu artistic, care nu le va oferi un loc stabil de muncă.

    Referitor la cele expuse mai sus, considerăm că fuzionarea, comasarea, desființarea sau concesionarea Instituțiilor de Cultură, precum și desființarea contractelor de muncă nedeterminate și pe termen îndelungat sunt măsuri care lovesc la baza Culturii Românești:
    - afectează iremediabil tradiția noastră culturală;
    - anulează munca generațiilor trecute de artiști;
    - afectează iremediabil generații prezente și viitoare de artiști;
    - privează publicul românesc de educația prin artă;
    - restricționează dreptul elementar (constituțional) de a avea acces la cultură al românilor;
    - atacă structura națională prin distrugerea mediului cultural în care se pot dezvolta elitele talentului românesc.

    În acest sens, solicităm sprijinul dumneavoastră în acțiunea legală de obținere a ABROGĂRII H.G. 741/2013 și a Strategiei Sectoriale în Domeniul Culturii şi Patrimoniului Naţional pentru perioada 2014–2020.
    Vă rugăm să trimiteți, până la data de 12.12.2013 „Scrisoare de Adeziune” cu textul:
    „Subsemnatul............., cetățean român, cu domiciliul............., posesor al C.I. seria.........., nr............., prin această Scrisoare de Adeziune îmi dau acceptul, susțin și particip la demersul pe cale legală de obținere a abrogării H.G. 741/2013 și a Strategiei Sectoriale în Domeniul Culturii şi Patrimoniului Naţional pentru perioada 2014–2020. Semnătura, data (și ștampila, în cazul că sunteți persoană juridică)”.
    Scrisoarea de Adeziune trebuie trimisă, până pe 12.12.2013, către Dl. Bogdan Constantin, Președintele Sindicatului Democratic din Filarmonica „George Enescu”, la adresa: Filarmonica „George Enescu”, str. Benjamin Franklin, nr. 1, București.

    Vă mulțumim!
    0
    14
    Raportează
  • postat de gigi
    Vineri, 15 Noiembrie 2013 01:03
    89.137.229.***
    5
    0
    Raportează
  • postat de Prof.dr.Mihai Moraru
    Joi, 14 Noiembrie 2013 11:06
    5.13.204.***
    Cu scuzele de rigoare,revin,amintind iar ca ARTISTUL TREBUIE SA POATA SA GESTIONEZE LUCID SI EVANTUALELE ESECURI;MI-AM AMINTIT NEFERICITUL EXEMPLU AL TALENTATEI NOASTRESOPRANE ROXANA BRIBAN,CARE ,IN URMA UNOR MURDARE ARANJAMENTE DE LA OPERA ROMANA ,FIIND INLATURATA DIN ACEST COLECTIV,IN NCIUDA PERFORMANTELOR EVIDENTE ALE ARTISTEI,ACEASTA S-A SINUCIS,LA NUMAI 35 DE ANI!!!ITA UNDE POATE SA DUCA LIPSA UNUI CONTROL RIGUROS ASUPRA PROPRIEI CONDUITE ,MAI ALES IN CAZ DE ESEC!!!
    0
    22
    Raportează
  • postat de Prof.dr.Mihai Moraru
    Joi, 14 Noiembrie 2013 10:46
    5.13.204.***
    Fiind un pasionat meloman apreciez orice prezenta in paginile ziarului a unui artist(mai ales de asa calibru!)sau a prezentarii unor spectacole de exceptie...Tot respectul pentru valoroasa noastra soprana ,dar imi permit sa vin cu o precizare la afirmatia domniei sale ca ,,Esecurile sunt incercari in devenirea noastra!,,;este asa, dar cu conditia ca acestea sa fie intamplatoare, printre MARI realizari,iar ca artistul sa fie atat de puternic incat sa treaca peste ele(chiar si Pavarotti s fost fluierat in amurgul carierei,parca, pe la Viena!)Artistul trebuie sa fie puternic,de neclintit in fata unor neimpliniri,sa aiba puterea sa mearga mai departe...In memoriile sale ,celebrul nostru bariton DAVID OHANEZIAN aminteste cazurile nefericite ale unor artisti de mare viitor care ,in urma unor ESECURI ,SI-AU INCHEIAT UNEORI DRAMATIC CARIERA LIRICA!!!Astfel,maestrul OHA ,cum era alintat de prieteni si admiratorii apropiati, ne aminteste cazul unui tenor foarte talentat care ajungand la auditie pentru un angajament la celebrul teatru ,,LA SCALA,, a ratat celebra acuta din finalul cunoscutei arii ,,LA DONNA E MOBILE,,,,fiind un mare talent juriul i-a permis sa reia aria dar a ratat iar si iar ,datorita emotiilor pe care nu le=a putut tine subt control;impactul acestui esec asupra tanarului aspirant la scena temutei,,LA SCALA ,, a fost devastator,in scurt timp,acesta abandonand scena operei...O alta soprana cotata la fel de bine ,o mare speranta a operei,plecand in Argentina sa concerteze.cand s-a vazut in fata unei sali imense ,sala fiind arhiplina ,a cedat emotiilor negative,a ratat copios inca de la primele masuri apoi,nesuportand dramaticul esec ,la scurt timp dupa aceea ,si datorita consecintelor nefavorabile ale esecului amintit....S-A SINUCIS!Mai aminteste maestrul de faptul ca artistul liric trebuie sa fie capabil sa reziste celor mai mari emotii ,acesta,ARTISTUL,SA AIBA UN SISTEM NERVOS DE TAUR,adica sa poata fi imperturbabil in fata emotiilor felurite date de scena ;ACEASTA ESTE O CONDITIE PRIORITARA A UNEI CARIERE MARI,IN CARE EVENTUALELE ESECURI SA FIE CAT MAI PUTINE IAR DRUMUL CATRE MAREA PERFORMANTA IN ARTA LIRICA NETULBURAT!SE MAI STIE CA CELEBRUL TENOR MARIO LANZA ERA ATAT DE EMOTIV INCAT MAI MULT A FILMAT SI INREGISTRAT IN STUDIO SI NU PREA A APARUT IN FATA SPECTATORILOR IN SLAILE DE OPERA!Nu-mi ramane decat sa urez talentatilor tineri interpreti de opera mult succes pe o cale presarata cu cat mai putine ...esecuri!Ganditi-va ca si marii artisti de opera sunt tot OAMENI, si dumneavoastra va este accesibil drumul acestora ,daca aveti talent,munciti enorm,si mai aveti un un dram de noroc de la DUMNEZEU!!!SA ne amintim de CEL MAI MARE ARTIST ROMAN DE OPERA,MAESTRUL NICOLAE HERLEA,CARE IN 1964,DUPA UN MARE SPECTACOL CU ,,DON CARLOS,, PE SCENA OPEREI METROPOLITAN A FOST OVATIONAT SI APLAUDAT MINUTE SI MINUTE IN SIR,NUMAI PENTRU CELEBRUL NOSTRU INTERPRET RIDICANDU-SE CORTINA DE 22 DE ORI!!!ASTFEL DE SUCCESE UREZ TUTUROR TALENTATILOR ASPIRANTI LA GLORIA SCENEI LIRICE !Multa sanatate tuturor,cat mai putine esecuri si speram ca DOAMNA FELICIA FILIP, O PERSONALITATE REMARCABILA A SCENEI LIRICE SA NE BUCURE ACCEPTAND SA VINA INTR-UN RECITAL LA TEATRUL NOSTRU,SPERAND DIN TOATA INIMA INTR-UN SUCCES FULMINANT PENTRU DOMNIA SA SI PENTRU INIMILE NOASTRE DORNICE DE FRUMOS!FELICITARI DOAMNEI MARIA STANCIU PENTRU ASTFEL DE PREOCUPARI ,IN GALATI, STIMATA DOAMNA,SUNT MULTI CARE VA APRECIAZA CEL MAI MULT CA ZIARIST ATUNCI CAND ABORDATI SUBIECTE DIN DOMENIUL CULTURII!!! Eu sunt unul dintre acesti cititori ai ziarului,mult succes in continuare pe aceasta cale!
    0
    22
    Raportează
  • postat de cetatean
    Joi, 14 Noiembrie 2013 08:05
    5.13.214.***
    Da, intr-adevar am vrea sa o vedem/ ascultam pe d-na Felicia Filip pe scena Teatrului Muzical. De ce nu o chemati? E prea scump?
    0
    11
    Raportează
  • postat de Paul
    Joi, 14 Noiembrie 2013 07:05
    5.13.215.***
    Rugam Teatrul Muzical ”Nae Leonard” să o invite într-un concert pe soprana noastră Felicia Filip. Avem si noi Liceu de Artă si ar fi binevenita o intalnire cu tinerii de aici!
    0
    11
    Raportează
  • postat de l.c.
    Joi, 14 Noiembrie 2013 06:39
    95.76.236.***
    Felicitări pentru interviu!
    0
    10
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.