Scandalul "Țigareta de Galați" - Drumul contrabandiştilor

Scandalul "Țigareta de Galați" - Drumul contrabandiştilor
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Din cauză că Inspectoratul de Poliție al Județului Galați şi Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră nu au oferit informaţii precise cu privire la modalitatea de intrarea în ţară a celui mai consistent transport de ţigări capturat în acest an, la Galaţi, am refăcut pentru dumneavoastră cu fidelitate traseul urmat, în puterea nopţii, de contrabandişti. Pas cu pas, am mers pe urmele tractorului care a tras o remorcă încărcată cu de 270.000 de pachete de ţigări, pornind de la frontieră până la Slivna, pe lângă Vădeni, apoi prin Cavadineşti şi Găneşti, cale de aproximativ 16 kilometri. De menţionat faptul că joi, echipa „Vieţii Libere” a fost legitimată de două ori.    

Pe frontieră, între Balta Pochina şi Balta Leahului

Stăm în frig,  pe marginea fâşiei de pământ arat, cu lăţime de vreo trei metri, care delimitează zona de frontieră a României cu Republica Moldova. La sud e Balta Pochina, la nord, Balta Leahului. În faţă e Prutul care ne desparte de ţara vecină. Pe malul opus, la vreo sută de metri, o pădure şi un dig care ascunde de privirile noastre satul Zîrneşti. După dig, contrabandiştii n-ar fi putut trece cu maşinile. Semn clar că au fost nevoiţi să care pe distanţă destul de mare cele 270.000 de pachete de ţigări, până pe malul basarabean al Prutului. După ce au reuşit, le-au trecut nevăzuţi peste râu, până pe malul nostru. Două întrebări rămân încă fără răspuns: cum au reuşit contrabandiştii să aducă ţigările peste Prut  şi să le depoziteze pe malul românesc, fără ca poliţiştii de frontieră să îi repereze cu aparatele de termovizioune? Nu în ultimul rând: contrabandiştii care au avut tupeul să se înhame la o operaţiune de asemenea amploare, erau sau nu la primul transport de acest fel peste graniţă?      

Urme de roţi şi cioburi

În stânga locului în care ne-am oprit, pe frontieră, se vede calea de acees bătătorită care taie fâşia arată şi peste care Jenică B. a condus tractorul marca New Holland şi a intrat în zona de frontieră cu Republica Moldova. A întors câţiva metri, ca să le uşureze contrabandiştilor încărcarea remorcii tractorului cu cantitatea-mamut de ţigări. Cel mai probabil în timpul încărcării, un geam al utilajului agricol s-a făcut ţăndări. Cioburile erau încă pe sol, joi dimineaţă. Cu marfa în remorcă, Jenică B. a ambalat tractorul peste fîşia de frontieră, lâsând urme adînci de roţi în pământul arat.

Cinci kilometri prin coclauri, până la Vădeni

Cu puterea celor 200 de cai de sub capotă, tractorul New Holland trebuie să fi făcut zgomot, „mânat” fiind de Jenică B., printre cocalurii acoperiţi cu stuf, pe drumul accidentat care leagă frontiera de DN 26. În beznă, şoferul fie ştia drumul ca-n palmă şi-l putea parcurge şi cu ochii închişi, fie a fost nevoit să aprindă farurile şi să rişte să fie depistat. Remorca se hurduca probabil la fiecare groapă sau hop din drum, aşa că viteza cu care a înaintat utilajul agricol trebuie să fi fost destul de redusă. După câteva sute de metri de drum de coşmar, pe stânga, se vede un releu de telefonie mobilă. Aici, Jenică B. ar fi putut scoate tractorul la asflat, pe DN 26. Prudent, n-a făcut-o. A mai mers cale de aproape cinci kilometri, pe poteca accidentată, paralelă cu drumul naţional, până spre Vădeni.

Drum liber, până la Slivna

Ajunşi cu succes lângă Vădeni, Jenică B. şi bărbatul cu care se afla în cabina tractorului (şi a cărui identitate nu a fost încă dezvăluită de poliţişti), au avut cale liberă, în noapte. Au înaintat pe DJ242D  până la Cavadineşti, cale de circa trei kilometri, apoi au virat dreapta, spre Găneşti. Până în această localitate, au parcurs alţi  trei kilometri, pe DN 26. A urmat ultima porţiune de drum, de aproximativ cinci kilometri, pe DJ242A. Intraţi în Slivna, contrabandiştii au căzut în capcana întinsă de poliţiştii din Bereşti.

Ziariştii „Vieţii Libere”, controlaţi de Poliţia de Frontieră

De la Frontieră până la Slivna, ne-am întâlnit cu şapte echipaje ale Poliţiei de Frontieră. Fiecare maşină cu remorcă era trasă pe dreapta pentru control. Maşina noastră, inscripţionată cu emblema „Vieţii Libere”, a scăpat cu doar două controale şi două „reprize” de legitimare a echipei de ziarişti. Reci, oamenii legii au ne-au verificat identitatea şi au vrut să vadă dacă nu cumva transportăm ceva marfă adusă ilegal de peste Prut. Din păcate, cei care într-adevăr au făcut contrabandă, şi încă pe picior mare, în urmă cu o săptămână, n-au atras atenţia niciunei patrule.

Aşa cum „Viaţa Liberă” v-a informat zilnic în ultima săptămână, ni s-ar fi părut normal ca tractorul şi remorca doldora de  ţigări, alături de celelalte două autoutilitare încărcate cu 150.000 de pachete de (al căror punct de intrare în ţară cu a fost comunicat oficial până la acest moment) să fi fost oprite la Frontieră şi nu la 16 kilometri de graniţă, în nordul judeţului, de poliţiştii din Bereşti.

Media

Reconstituirea traseului pe care, cel mai probabil, au fost transportate ţigările de contrabandă Video: Sorin Pană
Citit 14060 ori Ultima modificare Miercuri, 21 Decembrie 2011 09:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.