Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
16 comentarii

Legea prevede ca vehiculele să fie conduse pe partea din dreapta a drumului, în sensul de circulaţie, cât mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea regulilor rutiere. De asemenea, când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi de mers, acestea se folosesc de către şoferi în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia de a reveni pe prima bandă, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

În Galaţi, însă, parcarea neregulamentară pe prima bandă a devenit un sport intens practicat. Motivul, cel puţin unul des invocat, ar fi lipsa locurilor de parcare. Multiple sesizări cu privire la această situaţie ajung şi pe adresa redacţiei noastre, oamenii dorindu-şi o soluţionare care să ne aducă cât mai aproape de respectarea Codului Rutier.

Acest mod de a parca conduce, de multe ori, la blocarea benzii destinate virajului la dreapta, lucru care se întâmplă chiar şi în cazul existenţei unui semafor. De aceea, şoferii care vor să facă la dreapta, vin pe banda a doua, care este destinată doar mersului înainte. Situaţiei i se adaugă obstrucţionarea vizibilitităţii, cu risc ridicat de accidente, plusată de claxoanele celorlalţi participanţi la trafic, lipsiţi de bun simţ şi de înţelegere. Acesta este tabloul zilnic al traficului gălăţean, care se desfăşoare pe multe străzi secundare, dar şi principale. Printre ele menţionăm: Bălcescu, Eroilor, Movilei, Nae Leonard, Doja, Siderurgiştilor, Saturn, Prelungirea Traian, Dumbrava Roşie şi lista poate continua. Astfel, criza locurilor de parcare face ravagii, transformând întregul oraş într-o imensă parcare.

Conform evidenţelor municipalităţii, în municipiul Galaţi există aproximativ 18.200 locuri de parcare rezidenţiale, 2.000 de locuri de parcare cu plată, aflate în administrarea societății Gospodărire Urbană, şi 91.751 de autoturisme, fără a mai pune la calcul autoturismele mixte şi autoutilitarele. Prin urmare, din cauza deficitului major al locurilor de parcare cu care ne confruntăm, proprietarii de autovehicule parcheaza, de nevoie, în locuri nepermise, precum spatii verzi, trotuare, scuaruri, luând cu asalt, mai ales, prima bandă de circulație.

Pentru a eradica acest fenomen, Poliţia Locală a aplicat multe amenzi contravenționale, însă cel mai bine ar fi ca aceast demers să meargă mână în mână cu realizarea unor locuri de parcare noi, astfel încât disputa asupra lor sa se diminueze, iar traficul gălățean să se desfășoare în condiții de siguranță, atât pentru cei aflaţi la volan, cât şi pentru pietoni.

Biroul de presă al Primăriei Galati ne-a comunicat, la solicitarea noastră, că proiectele municipalității cu privire la crearea unor locuri de parcare noi sunt în plină desfăşurare, dar că, de multe ori, există situaţii în care, deşi au posibilitatea de a parca legal, şoferii gălăţeni au o apetenţă aparte de a parca pe prima bandă. În concluzie, bunul simţ ar trebui să reprezinte un ingredient esenţial pentru ca reţeta parcărilor regulamentare să fie una completă şi funcţională, alături de interesul manifestat de autorităţi.

"Sunt situații în care conducătorii auto, deși au posibilitatea să parcheze autoturismul în apropierea locului unde au nevoie să ajungă, preferă tot prima bandă de pe carosabil. Cât privește demersul municipalității de a crea noi locuri de parcare, vă rugăm să luați în considerare proiectul nostru de construire a primei parcări multietajate din oraș, în apropierea blocului de locuințe R5, unde vor fi create 214 locuri de parcare, continuarea lucrărilor de reabilitare a interioarelor de cartier, unde este prevăzută identificarea de noi locuri de parcare și realizarea lor acolo unde este spațiu (exemplu: zona Colegiului "Al.I.Cuza" din Țiglina I, unde s-au amenajat peste 80 de locuri de parcare), proiectul de investiții din apropierea Colegiului "C.Negri", care a generat peste 120 de spații pentru parcarea autoturismelor. În curând vor fi terminate și lucrările din zona CNMK, unde, de asemenea, vor fi puse la dispoziția cetățenilor 365 de noi locuri de parcare", ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei Galaţi.

Citit 4917 ori Ultima modificare Luni, 08 Iulie 2019 01:24

16 comentarii

  • postat de Traian Miercuri, 10 Iulie 2019 10:36 86.35.180.*** Link la comentariu
    1
    4

    În loc să-şi condeseze acţiunile în zone cu adevărat problematice, Poliţia Locală arde gazul de pomană în cartierul Petru Rareş. Acest cartier are un trafic relativ scăzut, iar stabilirea de sensuri unice în zonă, nu-şi regăseşte raţiunea. Locuitorii zonei trebuie să ocolească chiar şi un kilometru, prin strada Prundului, pentru a ajunge la casele lor adiacente străzii Radu Negru, de exemplu Străzile Ştiinţei şi Alexandru Cel Bun.
    Cel mai trist este că, Poliţia Locală, a împânzit această zonă, constatând tot felul de nereguli pentru care aplică o sumedenie de amenzi, în foarte multe cazuri putând fi aplicate numai avertismente, Însă vajnicii poliţişţi locali îşi fac datoria de a sta la pândă la răcoarea aerului condiţionat din maşinile din dotatere, iar cei ce, de o viaţă locuiesc în acesată zonă sau alţii pentru care noile reguli nu pot fi asimilate raţional, sunt sancţionaţi necondiţionat cu amendă, utându-se de rolul preventiv. Probabil, dat fiind faptul că, sumele încasate din amenzi, reprezintă venituri la bugetul local, nu ar fi de mirare că alde Manix sunt asmuţiţi tocmai pentru a mai aduce nişte bani la Primăria care nu mai poate plăti în integralitate salariile.
    ATENŢIE !!! Acoperirea cu nailoane a indicatoarelor "acesul interzis" şi "sens unic", montate pe strada Radu Negru, pe segmentul cuprins între strada Traian şi strada Domnească, nu face, din punct de vedere legal, ca aceste indicatoare să nu acţioneze, iar în cazul unui accident, mai ales cu victime, răspunderea pentru administratorul drumului nu este o bagatelă. Soluţia legală este dezinstalarea indicatoarelor!

    Raportează
  • postat de PC Marți, 09 Iulie 2019 12:19 109.102.62.*** Link la comentariu
    3
    4

    La Londra ca sa treci cu masina prin centrul orasului trebuia sa platesti o taxa. Daca locuiesti In centrul Londrei ca sa ai masina personala trebuie sa dovedesti ca ai spatiu de parcare pe proprietatea personala. Nu este obligatia primariei sa iti asigure loc de parcare.
    In Spania exista un oras care de curind a interzis total circulatia autoturismelor in oras. S-au amenajat spatii de parcare la marginea orasului. Locuitorii, desi la inceput au fost nemultumiti de aceasta masura, in scurt timp au constata ca este foarte bine asa.
    Concluzie; nu crearea de locuri de parcare trebuie sa fie obiectivul primariei ci descurajarea circulatiei cu autoturismul personal.

    Raportează
  • postat de Ana Miercuri, 26 Iunie 2019 08:50 5.2.209.*** Link la comentariu
    10
    7

    In zona de centru a orasului, nu sunt locuri de parcare destule. O solutie ar fi sa demoleze garajele din spate de la Vox, sa faca o parcare, ce ar putea deservi celor ce locuiesc la blocuri si nu numai, mai sunt firme in zona, Directia de taxe si impozite, hotelurile , scoala "Ion Creanga" etc.

    Raportează
  • postat de Razmerita Marți, 25 Iunie 2019 20:38 5.13.162.*** Link la comentariu
    9
    7

    Da-ți garajele jos mai ales pe cele de lângă școală 43

    Raportează
  • postat de galateanul e smecher Marți, 25 Iunie 2019 17:26 92.114.82.*** Link la comentariu
    3
    19

    punem pariu ca orice parcare cu plata va fi goala dar toate strazile din zona vor fi sufocate de masini parcate "de-an boule"......galateanul zice ca mai bine sa stea cu masina in mijlocul strazii decit sa dea ceva bani. cind isi gaseste masina lovita sau zgiriata injura de mama cuiva........

    Raportează
  • postat de Cineva Marți, 25 Iunie 2019 17:03 109.103.136.*** Link la comentariu
    11
    10

    Soferii de pe troleibuze si autobuze nu folosesc alveola statiei de transport in comun ci oprec in banda unu.
    Nimeni nu-i vede.
    Daca un sofer de autoturism opreste ilegal chiar si pentru scurt timp in alveola statiei de autobuz ia amenda .
    La noi conteaza ce vrea politistul sa faca nu ce prevede legea .
    Fluidizare in Galati ........

    Raportează
  • postat de Costi Marți, 25 Iunie 2019 15:49 95.77.96.*** Link la comentariu
    1
    23

    Cine parcheaza in intersectie sau pe zebra, e criminal si trebuie pedepsit imediat chiar daca nu sunt locuri de parcare destule.

    Raportează
  • postat de Zic si eu. Marți, 25 Iunie 2019 15:36 77.111.246.*** Link la comentariu
    4
    18

    Spatiile verzi din Galati, de langa blocuri si nu numai, au fost (toate) sacrificate deja, de fapt. De ce nu se amenajeaza (cu cap) aceste spatii (foste) verzi drept parcari. S-ar rezolva in felul asta doua probleme. S-ar crea foarte multe locuri de parcare peste numarul celor existente si s-ar rezolva problema dezastrului pe care il fac masinile atunci cand ies din spatiile ,,verzi" cu rotile pline de noroi.
    Parcarea autoturismelor pe colturile intersectiilor, pe trecerile de pietoni si integral pe trotuar, ocupand complet trotuarul este o anomalie tolerata de politie, anomalie generatoare de accidente. Politia se face ca nu vede lucrul asta.
    Despre masinile si motocicletele cu tobe modificate in scopul de a crea vacarmul pe care il stie toata lumea, nici nu mai vorbesc...

    Raportează
  • postat de Alex Marți, 25 Iunie 2019 15:12 5.2.205.*** Link la comentariu
    2
    22

    Problema pe langa lipsa parcarilor este si nesimtirea si comoditatea unora care sunt in stare sa bage masina in scara blocului sau unde au nevoie astfel incat sa nu faca prea multi pasi.

    Raportează
  • postat de Nikolas Marți, 25 Iunie 2019 11:29 80.143.37.*** Link la comentariu
    8
    16

    70986 de mașini rămân fără loc de parcare fără a lua in calcul autoturismele mixte și autoutilitarele.Unde credeți ca parchează și vor parca aceste mașini?Bateriile de garaje trebuiesc demolate și pe amplasamentul lor construite parcări noi!Nu e un moft,e pur și simplu o necesitate și e cea mai simpla.Sa ai soluția asta la îndemâna si tu administrație sa nu o vezi și sa tot bâjbâi după tot felul de cai verzi...însemna sa fii incompetent!!!!

    Raportează
  • postat de Maxim Marți, 25 Iunie 2019 11:12 5.13.229.*** Link la comentariu
    3
    11

    In piata centrala multe locuri de parcare sunt alocate celor de la administratia pietelor. Vi se pare corect?

    Atunci cand cei de la conducere vor fi nevoiti sa se bata pe locurile de parcare ca orice cetatean vom putea vorbi despre incadrarea la moft sau necesitate.

    Pana nu se dez-ciocoiesc, frumos ar fi sa nu ne dea lectii privindu-ne de sus. Au fost alesi sa gaseasca solutii, nu sa ne traga de urechi.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Marți, 25 Iunie 2019 10:25 194.105.20.*** Link la comentariu
    16
    10

    Intotdeauna va exista aceasta problema, deoarece se realizeaza locuri noi de parcare la mare distanta de zonele care sunt solicitate de soferi - solutia ar fi cat mai multe zone taxabile dar aflate in imediata apropiere a strazilor cu trafic mare .

    Raportează
  • postat de berila Marți, 25 Iunie 2019 08:57 89.136.7.*** Link la comentariu
    1
    27

    im mare parte noile parcari enumerate sunt in tiglina 1, galatiul are mai multe cartiere.o zi buna

    Raportează
  • postat de Adrian Marți, 25 Iunie 2019 07:18 89.136.4.*** Link la comentariu
    2
    26

    Amenajarea de locuri noi de parcare nu inseamna intotdeauna si crearea de locuri noi de parcare (doar pe hartie inseamna mai multe locuri de parcare).
    Mai exact acele masini deja parcau acolo chiar daca teoretic nu are o parcare amenajata (ex. la CNMK)
    Si chiar daca acum se parcheaza (sau mai bine spus urmeaza sa se parcheze) in conditii bune, asta nu inseamna ca a fost rezolvata problema parcarii din zona (nu spun ca nu este un lucru bum ca a fost amenajat pentru ca era nevoie).

    Sunt strazi, ca de ex. Nicolae balcescu, Bulevardul Dunarea, etc., unde banda 1 este transformata de mult in parcare si traficul din zona nu este sufocat de lipsa unei benzi de mers.
    Dar in acelasi timp, nu este nimic amenajat si masinile sunt nevoite sa depaseasca pe linie dubla continua si de multe ori masinile parcheaza fara o logica (pentru ca nu exista un marcaj clar) si se ajunge in situatia in care se blocheaza si o parte din banda 2.

    Politia Locala amendeaza dar ce are de spus despre faptul ca pe Bulevardul Dunarea are parcare delimitate pentru ei pe banda 1 ?

    Primaria Galati ce are de spus despre faptul ca la Porcoava incaseaza taxa de parcare pentru masinile parcate pe banda 1 ?
    si nu vad nici o intentie de a gasi o solutie pentru o parcare supraetajata in acea zona.

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 25 Iunie 2019 07:02 188.24.224.*** Link la comentariu
    7
    21

    Sunt 5 maşini la 1 loc de parcare amenajat. 4 maşini rămân să se "descurce".

    Ar trebui să se dea amenzi doar la străzile unde circulă şi mijloace de transport public (autobuze, tramvaie) altfel chinuie inutil cetăţenii.

    Şi desigur crearea de parcări subterane.


    Dar e foarte complicat când la sensul giratoriu spre Brăila, când vii de la Brăila sunt 3 benzi la un moment dat şi apoi în sens o BANDĂ DE CIRCULAŢIE DISPARE ca la proşti !!!!

    Sau la noul sens giratoriu refăcut spre Tecuci, când mergi spre Bulevardul Dunărea te trezeşti de pe banda 2 pe CONTRASENS !!!!

    Oraşul proştilor e puţin spus.

    Raportează
  • postat de George Marți, 25 Iunie 2019 06:43 89.136.76.*** Link la comentariu
    8
    25

    Intai saa creeeze locuri de parcare si apoi saamndeze. Sunt niste nesimtiti daca amendeaza fara a crea posaibilitat. Si nu o fac fiindca tcocmai de asta. Ca sa nu le dispara o sursa constnata de venit. Din amendarea soferilor care parcheaza din ncesitate pe unde au loc. Dar pe smecherii aaia cu BMWsi tupeiu, pe aia nu ii vad.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.