Ministerul de Interne a făcut o propunere îndrăzneață de majorare a punctului de amendă cu 15%, aducând valoarea acestuia la 165 de lei, măsură menită să combată statisticile îngrijorătoare privind accidentele rutiere din țară. Această inițiativă a provocat o serie de reacții din partea șoferilor și a societății în ansamblu, de la susținere entuziastă la preocupări legate de impactul economic.
România se confruntă cu o situație alarmantă în ceea ce privește accidentele rutiere, fiind pe primul loc în Uniunea Europeană la număr de victime în astfel de evenimente tragice. Cu o medie de 76 de accidente și patru decese pe zi în 2022, potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, problema siguranței rutiere a devenit una extrem de gravă.
Punctul de amendă și salariul minim
Valoarea punctului de amendă, în prezent de 145 de lei, este calculată ca 10 la sută din salariul minim brut pe economie și a rămas neschimbată din anul 2017. Dacă ar fi fost actualizată constant, ținând cont de valoarea curentă a salariului minim, ar fi ajuns la 330 de lei. În absența vreunei modificări, valoarea de 145 de lei va rămâne în vigoare până la sfârșitul anului 2023.
Am vrut să aflăm părerea șoferilor gălățeni față de propunerea de majorare a punctului de amendă.
Andrei, 32 de ani, șofer de taxi: "Sunt de acord cu majorarea amenzilor. Poate că asta ne va face să fim mai prudenți și să respectăm mai mult regulile de circulație. Siguranța noastră și a celorlalți participanți la trafic ar trebui să fie mai importantă decât evitarea amenzilor."
Elena, 40 de ani, șofer amator: "Mă tem că această majorare va lovi în buzunarul nostru deja golit de alte cheltuieli. Nu cred că amenzile mai mari vor face miracole în reducerea accidentelor."
Vlad, 28 de ani, șofer de livrare: "Nu cred că amenzile mai mari sunt răspunsul. Ar trebui să se pună mai mult accent pe educația rutieră și pe îmbunătățirea infrastructurii, pentru a reduce numărul de accidente."