Util! Dacă e aer, sa fie condiţionat!

Util! Dacă e aer, sa fie condiţionat!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Chiar dacă, în momentul acesta, vremea nu este chiar cea mai călduroasă, nu trebuie să ignorăm instalaţia de aer condiţionat a maşinii. Dacă nu suntem mulţumiţi de randamentul AC-ului, este un semn bun că există o problemă cu acesta. Dar nu vă grăbiţi să daţi fuga într-un service de specialitate, pentru că unele probleme le puteţi rezolva chiar dumneavoastră.

Astfel, dacă instalaţia de climatizare vă oferă confort termic când maşina se află în mişcare dar nu şi când staţionaţi, în cele mai multe cazuri înseamnă că radiatorul AC-ului este îmbâcsit cu praf şi alte mizerii şi nu mai are capacitatea de dispersa căldura formată în urma procesului de lichefiere a freonului din instalaţie. Această teorie este plauzibilă deoarece radiatorul de aer condiţionat este primul din faţa maşini şi el este lovit primul de toate impurităţile din aer în momentul unei deplasări şi de-abia apoi de radiatorul lichidului de răcire. Rezolvarea acestei probleme este una destul de simplă, dar implică puţină atenţie, deoarece aripioarele de dispersie a căldurii unui radiator sunt destul de firave. Astfel puteţi alege între a sufla radiatorul cu aer comprimat, folosind un compresor de putere sau puteţi ruga personalul unei spălătorii auto să insiste cu jetul de apa în zonă radiatorului.

O altă problemă pe care o puteţi rezolva singuri este cea a radiatorului din habitaclul maşini şi anume cel de după filtrul de polen, unde puţinele mizerii care trec de filtru se lipesc de acest radiator de mici dimensiuni, deoarece acesta formează condens, fiind în permanenţă ud. Simptomele acestei probleme sunt mirosurile urâte în timpul folosirii ventilaţiei şi ineficienţa acesteia. Pentru a remedia această problemă este nevoie să daţi jos filtrul de polen, pentru a avea acces la radiator şi a încerca să îl curăţaţi pe cât posibil cu mâna goală pentru a nu risca defectarea sa. Pentru ca operaţiunea să fie cât mai profesională, puteţi înlocui şi filtrul de polen şi apoi să folosiţi un spray de igienizare a instalaţiei de climatizare.

Abia după ce aţi făcut aceste operaţiuni, dacă problema persistă, vă puteţi duce la un service de specialitate, unde cel mai probabil va fi nevoie să înlocuiţi sau să completaţi lichidul de refrigerare a instalaţiei.

Chiar dacă pe o vreme că aceasta nu simţim nevoia folosiri aerului condiţionat în maşină, nu uitaţi totuşi vorba aia cu sanie vara şi car iarna.

Citit 3661 ori Ultima modificare Marți, 09 Aprilie 2013 18:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.