Camelia Capraru, imaginea campaniei de informare pentru românii din Elveţia

Camelia Capraru, imaginea campaniei de informare pentru românii din Elveţia
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Un om informat corect şi la timp este un om puternic, mai ales la vreme de pandemie. Pentru a conştientiza cât de mare este pericolul COVID-19, pentru a rămâne sănătoşi protejându-se şi protejându-i pe cei din jur, oamenii trebuie informaţi în limba pe care o înţeleg cel mai bine. Asta a făcut o gălăţeancă despre care aţi mai putut citi în pagina de Diaspora a ziarului "Viaţa liberă" - Camelia Capraru, şefă de proiect la Diaspora TV Elveţia. În clipurile de informare, ea a jucat chiar rolul unui bolnav de COVID-19 pentru a transmite vizual pericolul şi cum trebuie să te comporţi în cazul unei infectări.

"Cunoaşteţi şi alţi români care ajută în aceste zile grele? Vă rugăm, povestiţi-ne despre ei, ca să putem să îi facem cunoscuţi aşa cum merită" era invitaţia pe care o lansam la finalul articolului "Doi gălăţeni, printre eroii acestei perioade în Ţara Galilor", publicat în ediţia din 9 mai a ziarului "Viaţa liberă". Apelul nostru nu a rămas fără răspuns. După ce i-am cunoscut pe Andreea D. - asistentă la Princess of Wales Hospital - şi pe Eduard Grabovschi, unul dintre oamenii-cheie ai Comcen, partenerul în tehnologie al NHS, pe Paula Savin implicată în Reţeaua de Solidaritate, pe soţii Zlotilă din Irlanda, şi pe dr. Alexandra Colesnicenco, astăzi v-o readucem în atenţie pe Camelia Capraru. Ca şefă de proiect Diaspora TV Elveţia, aceasta a fost implicată din primul moment în campania de informare desfăşurată în Elveţia pentru populaţia migrantă.

Campanie de informare oficială

Odată cu apariţia primelor cazuri de îmbolnăviri de COVID-19, Biroul Federal de Sănătate Publică din Elveţia a început o campanie de informare a locuitorilor, în patru limbi, trei oficiale - germană, franceză, italiană, plus engleză, care este pe înţelesul multora. Populaţia imigrantă, vorbitoare de alte limbi, a fost lăsată astfel într-un plan secundar. În acel moment, directorul Diaspora TV Elveţia (televiziune care transmite în diverse limbi străine pentru populaţia de migranţi din Elveţia) a solicitat şi şi-a oferit sprijinul în campania de informare, pentru populaţia vorbitoare de alte limbi.

Elveţia are un procent foarte mare de străini (estimat la 24-25 la sută, adică un sfert din populaţie, dintre care majoritatea, peste 70 la sută, locuiesc în mediul urban). Merită menţionat şi faptul că populaţia a crescut într-un ritm impresionant în ultimii ani. Camelia Capraru, ca şefă de proiect la Diaspora TV Elveţia, a fost implicată din primul moment în campania de informare desfăşurată în Elvetia pentru populaţia migrantă.

11 materiale video, în 48 de ore

"În momentul în care am decis să informăm populaţia migrantă din Elveţia cu privire la pericolul îmbolnăvirii cu coronavirus, în doar 48 de ore am produs 11 materiale video, în 11 limbi diferite. Am organizat personal toată echipa şi am programat câte cinci ziarişti pe zi, pentru a veni şi a citi. În acelaşi timp, textele erau trimise la tradus şi aproape toată echipa de 60 de persoane a fost implicată în proiect. În ciuda ameninţării unei posibile îmbolnăviri, toţi cei prezenţi am riscat pentru o cauză nobilă, cea de a aduce la cunoştinţa populaţiei care nu înţelege limbile oficiale informaţii despre coronavirus", ne-a povestit Camelia Capraru.

Echipa tehnică a lucrat nonstop pentru a monta materialul furnizat de Biroul Federal de Sănătate Publică şi pentru a face nou material grafic în limbile celor 11 comunităţi. "Aşa am fost imaginea campaniei naţionale de informare în limba română, iar tot efortul nostru a fost binevenit. În această primă fază de informare, am ajuns la 450.000 de persoane cu mesajul nostru. În scurt timp, când numărul de cazuri a crescut, am pornit faza a doua de informare, pe care am făcut-o în 19 limbi, pentru a ajunge la şi mai mulţi străini. În această fază am ajuns la 1.500.000 de persoane cu mesajul nostru. Eu am fost, încă o dată, cea care a transmis acest mesaj românilor din Elveţia, pe lângă coordonarea echipei şi ajutorul dat pentru terminarea proiectului în doar câteva zile", ne-a relatat Camelia Capraru.

Rol de bolnav COVID-19

"Am continuat cu o a treia fază de informare, de data aceasta în 16 limbi, în care eu am jucat rolul de bolnav de COVID-19, pentru a transmite vizual pericolul şi cum trebuie să te porţi în cazul unei infectări. În această fază am ajuns la 770.000 de persoane cu mesajul nostru.

O altă parte a prevenirii şi luptei împotriva COVID-19 a fost un program cu o invitată specială - Mihaela Sava, medic specialist de boli infecţioase la Spitalul Universitar din Basel - care ne-a explicat realitatea trăită în acele zile de coşmar, când cazurile erau în creştere.

Sunt foarte fericită că am putut ajuta guvernul elveţian cu acestă contribuţie personală la transmiterea mesajelor în diverse limbi, fiind imaginea acestei campanii pentru românii din Elveţia şi pentru alte comunităţi de migranţi", ne-a mărturisit Camelia Capraru.

Citit 9495 ori Ultima modificare Vineri, 26 Iunie 2020 19:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.