Reducerea mobilității navigatorilor detașați. Dificultăți majore în schimbarea echipajelor

Reducerea mobilității navigatorilor detașați. Dificultăți majore în schimbarea echipajelor
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Reprezentanții firmelor de crewing, specializate în recrutarea de personal fluvial navigant trag un semnal de alarmă cu privire la disfuncționalitățile din sistem, apărute o dată cu instituirea stării de urgență în România. Mai exact, se reclamă lipsa de mobilitate a celor care lucrează într-un regim de detașare la bordul navelor în străinătate, după un mecanism bine stabilit. Acesta presupune o perioadă de îmbarcare de 28 zile pe navele armatorilor, urmată de un interval similar de timp petrecut acasă, în România.

”În momentul de față, datorită stării de urgență și a Ordonanței Militare 7 care interzice efectiv efectuarea transportului atât terestru, cât și aerian către și dinspre țările din zona roșie, noi nu mai avem posibilitatea de a efectua schimburile de echipaje. Oamenii rămași la vapor sunt nevoiți să muncească suplimentar în locul colegilor care ar fi trebuit să-i schimbe, ceea ce duce la surmenare, incertitudine și alienare față de familiile lor. De asemenea, pentru cei rămași acasă apar evident dificultăți financiare majore, în lipsa îmbarcării”, se arată în materialul primit la redacție din partea unei cunoscute firme gălățene de crewing.

Paradoxul și nedumerirea față de această situație sunt alimentate de faptul că situația navigatorilor fluviali în vestul Europei este alta, iar aceștia sunt considerați ”lucrători cheie'' și beneficiază de mobilitate pentru a ajunge la locul de muncă atât în Belgia, cât și în Olanda, Germania, sau Franța, pe baza unui document care trebuie completat de angajator/armator. În aceste state s-au creat culoare verzi pentru navigatori și pentru transportatorii care îi pot duce și aduce de la domiciliu la navă și invers.

”Totodată încercarea de a aduce personalul acasă de la nave și de a efectua schimburile de echipaje prin intermediul companiei TAROM, cu un charter în data de 18 aprilie, nu a fost aprobată până în prezent și nici nu credem că va fi aprobată deoarece în Ordonanța Militară 7 și în Ordinul nr. 75 din 10.04.2020 se face referire doar la chartere pentru muncitorii sezonieri, ceea ce nu este cazul personalului navigant”, se mai arată în expunerea primită la redacție.

În zona fluvial-maritimă Galați-Brăila-Constanța, zeci, chiar sute de persoane se află în această situație, potrivit datelor companiilor de crewing.

Citit 4256 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Aprilie 2020 23:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.