Ponton vom avea, nave ne mai trebuie!

Ponton vom avea, nave ne mai trebuie!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Ponton tip Schengen, pentru… nave fantomă! * Peste un milion de euro, degeaba?! * Pontonul ar trebui să fie gata anul acesta * La el nu vor trage însă nave! * „Pilele” directorului n-au funcţionat… * „Insula misterioasă” *

Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, Mihai Ochialbescu (FOTO), a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că Galaţiul  ar urma să aibă, poate chiar în acest an, un terminal pentru pasageri modern, de tip Schengen, adică dotat cu tot confortul european!

Un milion de euro de la UE ar veni astfel… plutind spre oraşul nostru! Pontonul va fi poziţionat pe Faleză, „probabil cât mai aproape de sediul Poliţiei de Frontieră, ca să poată fi utilizate aparaturile acesteia.”

Lucrarea  „teoretic ar trebui să fie gata până în luna septembrie, când este evaluarea Schengen.” Dar pe 24 iunie abia va fi licitaţia şi „probabil că într-un an de zile va fi gata.”

Un  ponton… transformabil

Va fi practic un ponton, legat cu o pasarelă de cheu. El va avea camere destinate Poliţiei de Frontieră, Vămii, celor de la întreţinere, pasagerilor care vin sau pleacă, toaletelor.

Lungimea va ţine de imaginaţia proiectantului: 40 – 50 metri. Lăţimea stabilită dovedeşte că managerul se gândeşte deja cum să folosească pontonul peste ani, după ce… nu va mai fi terminal.

Adică, va avea o lăţime standard pentru navele care navighează în Europa, în stare să pătrundă pe orice canal sau ecluză unde va fi mutat: 12,5 m, „singura condiţie” impusă de APDM.

„O cheltuială inutilă”

Reguli europene: „E obligatoriu să avem aşa ceva!” Dar, ne-a temperat managerul, „din punct de vedere practic, s-a constatat că este mai puţin necesar. Însă, pentru că avem obligaţie să facem, vom face!”, spune, soldat disciplinat, directorul Ochialbescu.

„Acest terminal va exista, dar, din punctul meu de vedere, este o cheltuială inutilă”! Vom avea ponton, dar… nu vor opri nave! Ochialbescu a discutat cu mulţi operatori de turism: Galaţiul nu e pe harta lor!

Nu atragi turiştii cu… pile!

Dar directorul Ochialbescu nu e mai puţin gălăţean în suflet decât alţii: a  încercat să atragă turiştii străini. Să ne merităm pontonul… Astfel, a vorbit cu un fost subordonat, acum comandat pe o navă de pasageri austriacă luxoasă, om cu relaţii.

I-a spus: „Dacă vii şi opreşti în Galaţi, îţi asigur taxe minime. Vorbesc şi cu AFDJ-ul, vorbesc cu Căpitănia, numai opreşte în Galaţi! Sala o pun gratis la dispoziţie, pentru degustări de vinuri…”.

Dar programul de transport a venit… fără Galaţi! Operatorii de turism fac propriile lor  investigaţii… Acum, zice directorul, Galaţiul, dintr-un port cosmopolit, s-a transformat într-un oraş al oţelului, fără fason turistic…

A mai existat un proiect de terminal, îşi aminteşte directorul, unul în valoare de vreo patru milioane de euro, ce urma să fie ridicat peste drum de Grupul Şcolar de Marină.

Proiectul a căzut. La Tulcea, unde există un terminal, vin măcar 170 de nave de pasageri anual, pentru care o echipă aşteaptă şi… citeşte presa.

Lucrare sigură

Lucrarea este însă sigură, pentru că o vrea…. Europa! Ministerul Transporturilor, în loc să folosească banii „în scopuri mai interesante”,  se dă peste cap să facă rost de bani, căci… românii sunt forţaţi prin obligaţiile asumate:

„Anul acesta ministerul trebuie să dea aceşti bani! Am avut discuţii la Ministerul Transporturilor: «Trebuie să găsim de unde să dăm!» Suntem obligaţi să-l facem, îl facem! Ne-am angajat, îl facem!” – spune acum managerul.

O idee extrem de interesantă a managerului de a transforma Galaţiul în atracţie turistică, vizează însă… o fostă insulă gălăţeană. Dar despre asta, într-un alt articol.

Citit 1461 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.