Cum poate fi utilizată linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați. Declarații ale ministrului Transporturilor

Cum poate fi utilizată linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați. Declarații ale ministrului Transporturilor
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
O veche linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, va fi redată rapid în folosință în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat pentru Economedia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. ”Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a mai declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a mai spus că avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime. Potrivit lui Grindeanu, transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navelor din cauza războiului și a minelor: ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”.
România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina şi sau Republica Moldova și implicit pentru economia celor două țări, a mai spus Grindeanu într-o postare pe Facebook. “În cadrul videoconferinței de astăzi cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, am luat în discuție soluțiile pe care România le oferă în aceste momente. Am subliniat implicarea României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă şi asigurarea transpunerii şi transbordarea vagoanelor, precum și circulația continuă şi cu prioritate a acestora”, a precizat Grindeanu.
El a adăugat că liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova şi Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, ţară ţerţă) “reprezintă o altă variantă pe care o oferim”, iar navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile românești și sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare.
El a precizat că mărfurile care au destinația Ucraina, în special containerele, sunt primite și descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora este pusă la dispoziție inclusiv o linie de containere pe relația Constanța – Giurgiulești.
Citit 2261 ori Ultima modificare Vineri, 15 Aprilie 2022 14:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.