Firmele gălățene, ofertă valabilă pentru lucrări la terminalul multimodal

Firmele gălățene, ofertă valabilă pentru lucrări la terminalul multimodal
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

După "lupte seculare" care au fost marcate de câteva runde de licitații, Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați are un constructor desemnat pentru realizarea Etapei 2 a proiectului "Platformă Multimodală Galați" (PMG).

Licitația pentru PMG - Etapa 2 - "Modernizarea infrastructurii rutiere din zona platformei multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară" a fost relansată în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) - după o actualizare a devizului de lucrări și schimbarea axei de finanțare din CEF pe POIM 2014-2020 - la sfârșitul anului trecut, la o valoare a contractului estimată la 68,71 milioane de lei.

În cadrul licitației au fost depuse două oferte: prima din partea asocierii de firme având ca lider compania Euro Construct Trading 98, iar a doua ofertă din partea unei asocieri de firme având ca lider compania gălățeană Tancrad.

În urma evaluării ofertelor, s-a constatat că oferta depusă de Euro Construct Trading 98, o firmă, de altfel, destul de controversată în relațiile contractuale cu Ministerul Transporturilor, a fost descalificată din cauză că nu a corespuns condițiilor stabilite în cadrul licitației.

Astfel, în cursă a rămas asocierea Tancrad (lider) - Citadina 98 - Oldroad Construct - Lemacons, având ca subcontractori Arcada Company și Gazterm Proiect SRL. După cum se observă, din această asociere fac parte unele dintre cele mai puternice firme de construcții din Galați. Pe de altă parte, oferta depusă pentru realizarea proiectului a fost de 78,9 milioane de lei, cu aproape 15 la sută mai mult față de evaluarea inițială.

După verificarea tehnică și financiară a ofertei depuse, dar și după obținerea acordului Ministerului Transporturilor, în sensul că există resursele financiare pentru acoperirea diferenței, oferta depusă de asocierea condusă de Tancrad a fost validată.

În același timp, după cum ne-a declarat directorul general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea, semnarea contractului este cu clauză suspensivă, fiind condiționată de aprobarea spre finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

În prezent, este parcursă procedura de (re)validare a ajutorului de stat corespunzător acoperirii părții de cofinanțare și a cotei de TVA ce reveneau APDM Galați în cadrul proiectului. Imediat ce această procedură va fi finalizată, va putea fi semnat și contractul de execuție a lucrărilor.

Un alt pas important în deblocarea proiectului "Platformă Multimodală Galați" (PMG) este și relansarea procedurii de licitație pentru Etapa 1 - "Modernizarea infrastructurii portuare", ce vizează investiții în valoare de 179,4 milioane de lei. În cadrul precedentei proceduri de licitație a fost depusă doar o singură ofertă, din partea aceleiași asocieri conduse de Euro Construct Trading 98, ofertă care însă a fost descalificată din cauză că nu corespundea din punct de vedere tehnic.

După cum ne-a precizat directorul general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea, documentația privind licitația Etapei 1 - "Modernizarea infrastructurii portuare" a fost retransmisă către SEAP în cursul zilei de miercuri, 27 aprilie, în perioada imediat următoare urmând să fie publicat și anunțul oficial pe platforma electronică de achiziții publice.

Nu în ultimul rând, în perioada următoare ar urma să fie relansată și licitația pentru PMG - Etapa 3 "Achiziția de lucrări pentru construirea platformei multimodale", ce revine Port Bazinul Nou şi prevede investiții de 167 milioane de lei, după ce, în luna martie, o primă tentativă de atribuire a contractului a eșuat din cauza nedepunerii de oferte.

În ce condiții valoarea de adjudecare poate depăși valoarea estimată

În cazul unor achiziții publice, prețul oferit în cadrul unei proceduri de licitație poate fi, respectând anumite marje, mai mare decât prețul estimat în momentul lansării procedurii.

"Estimarea făcută de către autoritatea contractantă nu reprezintă o valoare maximă pe care o poate avea contractul ce urmează a fi încheiat, ci este o estimare a valorii contractului elaborată pe baza calculării și însumării tuturor sumelor plătibile pentru îndeplinirea contractului respectiv, estimare ce nu poate reprezenta întotdeauna răspunsul pieții din momentul în care ofertanții își depun ofertele", se precizează într-o serie de recomandări elaborate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), condiția fiind să existe surse de finanțare asigurate.

În ceea ce privește marjele, potrivit ANAP, excedentul de preț nu trebuie să depășească pragul de 10 la sută din prețul contractului în cazul achiziției de servicii sau de produse, respectiv, de 15 la sută din prețul contractului de achiziție publică de lucrări.

O serie de proiecte de investiții au, din start, prevăzut un buget general care să asigure eventuale cheltuieli neprevăzute.

Citit 3634 ori Ultima modificare Vineri, 29 Aprilie 2022 17:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.