AFDJ a redus cu o zi săptămâna de lucru

AFDJ a redus cu o zi săptămâna de lucru
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Ca în bancurile cu Radio Erevan, angajaţii nu numai că nu vor primi în plus 100 de lei lunar la salariu, ci li se va tăia câte 20 la sută * Până la sfârşitul anului, fiecare angajat va pierde aproximativ 2.000 de lei, susţine sindicalistul Ştefan Frunză

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a decis reducerea săptămânii de lucru, de la cinci la patru zile. Măsura a intrat în vigoare pe 9 septembrie, după ce – spune directorul general Florin Uzumtoma - Consiliul de Administraţie al AFDJ a primit OK-ul din partea Ministerului Transporturilor, în subordinea căruia se află.

„Am recurs la această măsură după ce o analiză făcută în CA ne-a arătat că nu se justifică cheltuielile cu personalul. Practic, plăţile cu salariile sunt mai mari decât ceea ce li se cuvine pentru rezultatele obţinute.

Aşa că am propus reducerea săptămânii de lucru de la cinci la patru zile, iar Ministerul Transporturilor a fost de acord. Statul este acţionarul nostru, aşa că el a decis. România este semnatară a memorandumului cu FMI – e un lucru ştiut, probabil, de toată lumea, aşa că am intrat în monitorizare cu banii publici cheltuiţi.

Şi s-a văzut că există o discrepanţă cu salariile. Aşa că am stabilit noul program de lucru, modul în care se va face pontajul, s-au fixat graficele, iar oamenii pleacă acasă mai devreme. Această reducere nu afectează în niciun fel activităţile prestate de AFDJ, nici întreţinerea şi nici semnalizarea şenalului navigabil”, ne-a declarat directorul general al AFDJ, Florin Uzumtoma.

Proteste sindicale şi acţiune în justiţie

„Este curios că administraţia AFDJ a decis reducerea săptămânii de lucru, în condiţiile în care, conform articolului 52 din noul Cod al Muncii, acest lucru nu se justifică”, reacţionează liderul Sindicatului „Farul” din cadrul AFDJ, Ştefan Frunză.

„De fapt, AFDJ a depăşit criteriile de performanţă cu 29 la sută. Art.52 spune că reducerea săptămânii de lucru se poate decide din motive economice, tehnice sau structurale. Or, acestea nu există. În plus, la negocierile purtate la sfârşitul lunii iulie, conducerea a promis câte 100 de lei în plus la salariu pentru fiecare angajat.

Însă acum, începând cu luna septembrie, le taie câte 20 la sută. După calculele noastre, fiecare salariat va pierde astfel, până la sfârşitul anului, aproape câte un salariu mediu, deci vreo 2.000 de lei.

Sindicatul «Farul» s-a adresat deja Ministerului Transporturilor şi urmează să facem acelaşi demers şi către primul-ministru. Ne-am consultat cu membrii noştri de sindicat de la toate punctele de lucru de pe Dunăre şi am hotărât să apelăm la instanţa de judecată, dar şi la pichete de protest”, a mai spus Ştefan Frunză.

„A existat, într-adevăr, la negocierile din iulie purtate cu «Farul», varianta să reducem unele sporuri (care sunt foarte mari, conform unui CCM semnat până în 2012) şi să le băgăm în salariu, ceea ce ar fi însemnat câte 100 de lei în plus pentru fiecare salariat”, a recunoscut directorul general Florin Uzumtoma.

Citit 1500 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.