Proiectul de buget pentru acest an al Parcului Industrial Galați pare desprins dintr-un film SF. Dacă e un film bun sau prost, decideți dumneavoastră! În anul de grație 2025, o firmă care ține de Consiliul Local și care va avea, din septembrie, trei membri în Consiliul de Administrație și un singur angajat(!), își propune un profit brut anual de 136.000 de lei (27.200 de euro), mai mic decât echivalentul în lei al unei singure mașini electrice noi aduse de Primăria Galați.
În luna mai a anului trecut, erau înregistrate 110 parcuri industriale la nivel național, care beneficiază de facilități fiscale oferite de stat. Suprafața totală a acestora era de aproape 3.500 de hectare. Conform datelor prezentate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, județul Prahova avea 27 de parcuri industriale, iar Clujul - 24. În Brașov erau 18, iar în zona București-Ilfov - 15. Galațiul are un singur parc industrial, vechi de 16 ani și cu o suprafață de 21,8 hectare, care pare unicat.
Bugetul de venituri și cheltuieli al societăți Industrial Parc SRL Galați, care a fost aprobat în ultima ședință a Consiliului Local, prevede un profit brut de 136.000 de lei, rezultat ce va fi obținut pe seama unor venituri totale în sumă de 1,151 milioane de lei, respectiv 133% față de cel realizat în anul 2024, și a unor cheltuieli totale estimate la valoarea de 1,015 milioane de lei.
Conform documentului citat, veniturile totale au fost estimate la valoarea de 1,151 milioane de lei, din care veniturile din exploatare vor fi de 1,150 milioane de lei. Veniturile din exploatare sunt structurate astfel: 832.000 de lei din închirieri hale și terenuri, 18.000 de lei din alte activități, 300.000 de lei obținute din recuperarea cheltuielilor cu utilitățile (energie, apă), de la clienții parcului, în baza contractelor de prestări servicii încheiate cu aceștia. Alte venituri financiare, provenind din diferențe de curs valutar și dobânzi la disponibilul bancar, au fost estimate la valoarea de 1.000 de lei.
Cheltuielile totale din acest an, prognozate la 1.015 milioane de lei, sunt structurate astfel: 597.000 de lei - cheltuieli cu bunuri și servicii, incluzând servicii executate de terți (curățenie exterioară, întreținere spații verzi, hidroizolații la fundația pompelor și a punctelor de transformare electrice, reparații și revizii auto, servicii IT, „găzduire site, facebook, mentenanță” etc.); 11.000 de lei - cheltuieli cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate, 401.000 de lei - cheltuieli cu personalul.
La acest ultim capitol, cheltuielile aferente contractelor de mandat ale directorului general și ale membrilor Consiliului de administrație au fost estimate la valoarea totală de 308.000 de lei, din care cheltuielile cu contractul de mandat al directorului general vor fi de 229.200 de lei, constând într-o indemnizație fixă lunară de 19.100 de lei. Cheltuielile cu contractele de mandat ale membrilor CA vor fi de 79.000 de lei, Consiliul de administrație urmând să aibă doi membri în perioada ianuarie - septembrie și trei membri în perioada octombrie - decembrie 2025.
Conform documentului citat, „cheltuielile cu salariile personalului au fost prognozate la valoarea de 84.000 de lei. La acest capitol de cheltuieli s-a avut în vedere că, în anul 2024, luna noiembrie, salariul în plată al singurului angajat era de 7.000 de lei (7.000 de lei x 12 luni = 84.000 lei). Societatea nu acordă bonificații (prime de Paște, Crăciun, vacanță) si nici bonusuri (tichete de masă)”.
Rezultatul financiar la finele anului 2025, în situația realizării tuturor elementelor prognozate, reprezintă un profit brut, în sumă de 136.000 de lei, care va fi repartizat pentru acoperirea pierderilor din anii precedenți”, se mai arată în bugetul de venituri și cheltuieli al Parcului Industrial, semnat de directorul general Cristian Udriș și aprobat în Consiliul Local.