Bursa cauciucurilor de iarnă - Lipsa zăpezii a rărit cererea

Bursa cauciucurilor de iarnă - Lipsa zăpezii a rărit cererea
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Ne aşteptam ca după zăpada de aseară să avem mai mulţi cumpărători” se destăinuie unul dintre comercianţii de piese auto din parcarea de la Inelul de Rocadă. După pustiul de clienţi din jurul gheretelor, se pare însă că fulgii de ieri n-au prea speriat pe nimeni.

Uşoară ieftinire pentru posesorii de „clasice”
Cum vremea a ţinut cu şoferii, vânzătorii de anvelope au început să-şi cam piardă răbdarea şi să mai lase din preţ. Ieri, în complexul comercial de la Inelul de Rocadă, tronau anvelope pentru jante de 15 ţoli, la preţuri cuprinse între 250 şi 270 de lei. Mărcile de renume erau însă de origine poloneză, dar se puteau achiziţiona şi unele low-cost fabricate Marea Britanie.

Pentru posesorii de Dacii „clasice”, preţurile cele mai bune erau de 220 de lei pentru anvelopele unui producător din Italia, produse chiar acolo, sau unele sub un brand american, produse în Franţa. Spre deosebire de începutul lunii, când la 240 de lei se puteau cumpăra doar anvelope poloneze din clasa inferioară sau cele ale unui producător asiatic fabricate la Braşov, piaţa s-a mai relaxat. Aceasta şi din cauză că posesorii de Dacii vechi par să prefere să-şi lase maşina în parcare decât să cumpere un set de pneuri care valorează cât jumătate din preţul maşinii sau, în unele cazuri, aproape cât autovehiculul.

Cine merge pe bulevardul Coşbuc în căutare de ceva mai bun, are şanse să găsească una din mărcile din clasa medie, fabricată în Marea Britanie, la numai 223 de lei cu dimensiunii pentru Logan.

Second hand doar ca second option
Preţurile la anvelopele de mân a doua au urcat destul de mult. Dacă la sfârşitul lui octombrie un pneu folosit era 50 până la 80 de lei, în funcţie de dimensiune, acum comercianţii cer şi 110 lei per bucată la dimensiune de 165/70R13. E adevărat, marcă premium, origine englezească, ranforsări  duble („C” – cargo) pneurile fiind de fapt pentru autoutilitară. Însă uzura lor arăta că mai mult de 10 mii de km nu mai ţin. Şi asta fără vreo garanţie comercială, cu montaj plătit separat şi o atitudine parcă în ciuda listei de preţuri de pe uşa depozitului care afişează valorile de-acum două luni.

„Veniţi mâine că primim marfă dup-amiază”, mă-ndeamnă unul dintre angajaţii depozitului. Dar într-o discuţie mai ferită de ochii patronului am reuşit să aflăm că marfa pe care o vor primi este marcate cu M+S, dar profilul este de toată jena, asemănător celui al cauciucurilor de vară. „Poate or fi all-season… sau poate prea uzate…”, am insistat ca să ne facem o idee.

Dar ideea  e că, la un preţ de 50% din preţul unui cauciuc nou, cele la mâna a doua, care nu duc nici un sfert din kilometrii unuia nou, par să fie o opţiune tot mai nedemnă de luat în calcul.

Citit 2036 ori Ultima modificare Miercuri, 21 Decembrie 2011 23:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.