Firmele de leasing riscă să rămână cu maşinile recuperate

Firmele de leasing riscă să rămână cu maşinile recuperate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Maşinile „recuperate” costă şi cât cele noi * Firmele de leasing nu cred în taxă * Negocierile sunt excluse deocamdată *

Noua legislaţie în domeniul taxei de poluare loveşte puternic şi în firmele de leasing. La o căutare rapidă, am găsit câteva „maşini”, toate din 2006, despre care avem toate motivele să credem că vor sta mult şi bine în parcurile de autoturisme recuperate de la rău platnici.

Fiind înscrise în circulaţie înainte ca legea să prevadă vreo taxă de primă înmatriculare sau poluare, evident, aceasta va cădea în sarcina celor care intenţionează să le cumpere acum. Câteva exemple, luate din listele de autoturisme recuperate şi scoase la vânzare pe internet: Renault Megane, 160 de mii km, motor de 1,5 litri Diesel, norma de poluare Euro 4, preţ 6200 de euro cu tot cu taxă, Kia Sorento, doar 15 mii km, fiind euro 3 şi având 2500 cmc, rezultă un preţ total de 15600 de euro, deşi firma de leasing cere doar 9300 de euro. De fapt, maşinile de teren sau SUV-urile reprezintă cea mai „lovită” categorie, întrucât un BMW X5 de 4,8 litri, fie el Diesel sau pe benzină, ajunge la 29, respectiv, 24 de mii de euro cu tot cu taxă.

Chiar având doar 68, respectiv 100 de mii km reali, e greu de crezut că se va găsi cineva să le achiziţioneze la asemenea preţuri pe aşa o criză. Nici SUV-urile mai „modeste” nu se prezintă mai bine, un Chevrolet Captiva cu motor de 2,4 litri pe benzină ajunge la 11400 cu tot cu taxă şi nici kilometrajul nu-l ajută, fiind trecut binişor de 100 de mii km. Un „frate” de-al său mai mic, un Aveo de 1400 cmc, cu doar 69 de mii km la bord, chiar şi euro 4 fiind, tot ajunge dimpreună cu taxa de poluare la 8 mii de euro, preţ mult peste cele din piaţă, fie ele de pe forumuri sau din târgurile de maşini. Mai precis, cu doar 800 de euro în plus se poate achiziţiona un Aveo nou de la dealer, care în echiparea de bază include însă şi aer condiţionat.

Papuc la preţ de Logan

Am încercat să negociem cu o firmă de leasing, doar-doar vom reuşi, astăzi, cu o zi înainte ca legea să intre în vigoare, să ne luăm o maşină la preţ redus. Întâi ne-a atras atenţia un Ford Fusion, 2006, cu motor Diesel de 1400 cmc. Doar că la cei 2400 de euro fără TVA, ceruţi de actualul proprietar, adăugând taxa, ajungem să dăm 3500 de euro pe o maşină care, conform detaliilor, are „calculator lipsă, nu porneşte, are multiple lipsuri, multiple zgârieturi”.

Prea de tot! Am încercat să negociem atunci pentru o Dacia Pick-up (”Papuc”), 1500 de euro TVA inclus. I-am atras atenţia vânzătorului că taxa de poluare, chiar dacă maşina e Euro 3, fiind Diesel şi cu cilindree de 1,8 litri, ajunge la 3800 de euro (!). Întâi nu am fost crezuţi. Deşi tot „net”-ul e plin de calculatoare pentru noua taxă am fost întrebaţi dacă avem documente doveditoare că se aplică noua lege. Când i-am replicat vânzătorului că ne-am informat de la Monitorul Oficial şi ştim că atât legea,  cât şi normele au fost publicate şi se aplică de vineri (azi, n.n.), am fost întrebaţi dacă ne-ar încălzi cu ceva şi dacă preţul ar fi 0 euro. I-am spus că ne-am mai putea dezmorţi dacă ar găsi o posibilitate să folosim maşina fără s-o trecem pe numele nostru, mai precis, un contract de comodat sau, de ce nu, un nou leasing. Răspunsul a fot inflexibil, nu. Nu se fac altfel de contracte decât de vânzare-cumpărare. Iar de leasing nici nu poate fi vorba deoarece maşinile mai vechi de 2007 nu se mai contractează pentru un nou leasing. E clar că noii contractori vor refuza, după ultima rată, să-şi transcrie dreptul de proprietate, iar firma de leasing nu vrea să rişte să rămână cu maşina "de gât". Degeaba am încercat să-i explicăm vânzătorului că, una peste alta, orice fel de contract în rate ar încheia, ar lua bani pe o maşină care altfel îi ocupă un spaţiu şi atât. Ni s-a indicat să facem o cerere, dar să fim conştienţi că nu suntem primii şi răspunsul până în prezent a fost nu.

Am promis că vom reveni. Şi chiar asta vom face fiindcă ceva ne îndeamnă să credem că situaţia se va schimba radical după sfârşitul acestei săptămâni când, rămase cu multe maşini nevandabile pe stoc, firmele de leasing vor trebui fie să scadă mult preţurile, fie să înceapă să comercializeze piese din dezmembrări. Sau poate tichete „rabla”…

Citit 5287 ori Ultima modificare Vineri, 13 Ianuarie 2012 09:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.