ANALIZĂ VL/ Parcul auto gălăţean seamănă a cimitir de maşini

ANALIZĂ VL/ Parcul auto gălăţean seamănă a cimitir de maşini
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Parcul auto judeţean, compus din aproape 110.000 de autoturisme, îmbătrâneşte de la un an la altul * În 2013, nici 10 la sută din maşinile înmatriculate n-au fost noi * Cele mai cumpărate maşini de pe piaţa gălăţeană sunt cele la mâna a doua, produse de Volkswagen, Opel şi Ford


Parcul auto gălăţean îmbătrâneşte de la un an la altul, iar speranţele că vom câştiga suficient încât să ne permitem maşini noi şi să-l întinerim, în viitorul apropiat, sunt din ce în ce mai firave.
Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto judeţean al Galaţiului era compus, la începutul acestui an, din 109.136 de autoturisme, dintre care doar 1.409 maşini sunt mai noi de doi ani. Procentul este infim, echivalând cu doar 1,29 la sută din totalul autoturismelor. De 13 ori mai multe maşini din parcul auto local sunt, însă, mai „bătrâne” de 18 ani. Din nefericire, lucrurile nu se schimbă. Aşa cum în anii trecuţi gălăţenii şi-au înscris în trafic maşini cumpărate în majoritate la mâna a doua, la fel fac şi în acest an, judecând după comportamentul cumpărătorilor din primele două luni.

Maşinile gălăţenilor, pe vârste

Aveam, în judeţ, la începutul acestui an, 7.232 de maşini cu vârste cuprinse între trei ani şi cinci ani. Cele mai multe maşini - 40.041 de unităţi - au vârste cuprinse între şase ani şi zece ani. Alte 25.950 de maşini sunt mai vechi de 11 ani, dar mai noi de 15. Cu vârste cuprinse între 16 ani şi 20 de ani sunt înmatriculate, la Galaţi, 15.940 de autoturisme. Alte 18.595 de maşini au fost fabricate în urmă cu mai bine de 20 de ani.
Procentual, parcul nostru este compus din autoturisme structurate, în funcţie de vechime, astfel: 1,29 la sută (0-2 ani), 6,62 la sută (3-5 ani), 36,6 la sută (6-10 ani), 23,7 la sută (11-15 ani), 14,6 la sută (16-20 ani) şi 17,03 (mai vechi de 20 de ani).

Cum a îmbătrânit parcul auto, lună de lună

În cursul anului trecut, procentul de maşini noi înmatriculate lunar a fost, în permanenţă, sub 12 la sută.
Mai exact potrivit datelor sintetizate de "Viaţa liberă" din informaţiile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în luna ianuarie s-au înmatriculat, în judeţul nostru, 335 de autovehicule, dintre care doar 24 (7,1 la sută) au fost noi. În februarie, din 311 autovehicule înscrise în trafic, 23 au fost noi (7,3 la sută), iar în martie, din totalul de 338 de maşini înmatriculate, doar 31 (9,1 la sută) au fost noi. În aprilie sau înmatriculat 393 de autoturisme dintre care noi 32 (8,1 la sută), iar în mai dintre cele 325 de autovehicule înmatriculate, 34 (10,4 la sută) au fost noi. Iată situaţia pentru restul anului trecut: iunie (381 maşini înmatriculate, dintre care noi 31, echivalând cu 8,1 la sută), iulie (704 maşini înmatriculate, dintre care noi 48, echivalând cu 6,8 la sută), august (611 maşini înmatriculate, dintre care 62 noi, echivalând cu 10,1 la sută), septembrie (453 de maşini înmatriculate, dintre care 47 noi, echivalând cu 10,3 la sută), octombrie (445 de maşini înmatriculate, dintre care 51 noi, echivalând cu 11,4 la sută), noiembrie (484 de maşini înmatriculate, dintre care 55 noi, echivalând cu 11,3 la sută) şi decembrie (424 de autoturisme înmatriculate, dintre care 35 noi, echivalând cu 8,25 la sută).
În total, dintre cele 4.869 de autoturisme înmatriculate în cursul anului trecut, nu mai mult de 450 au fost noi. Cu alte cuvinte, doar 9,2 la sută dintre maşinile proaspăt înscrise în trafic au fost noi.

Cum stau lucrurile în 2014

În luna ianuarie 2014, potrivit datelor DRPCIV, sintetizate de "Viaţa liberă", s-au înmatriculat în judeţul nostru 370 de autoturisme, dintre care 34 noi, fabricate în 2013. Cu alte cuvinte, 9,18 la sută dintre maşinile înmatriculate în prima lună a anului au fost noi. În februarie, potrivit aceleiaşi surse, s-au înmatriculat 347 de autoturisme, dintre care 28 noi, echivalând cu 8,06 la sută din total. În medie, am putea spune că tendinţa anului trecut se menţine.

Dacia domină piaţa maşinilor noi

Pe de o parte, e bine că ne cumpărăm Dacii, pentru că sprijinim producătorul autohton, după puterile noastre. Pe de altă parte, faptul că nu ne permitem decât în mică măsură să ne cumpărăm autoturisme de fabricaţie străină direct de la dealerul de maşini noi e oarecum îngrijorător. Spre exemplu, în cursul anului trecut, dintre cele 566 de autoturisme noi, 166 au fost fabricate de Dacia. În acest an, în ianuarie s-au cumpărat 34 de autoturisme noi, dintre care 17 Dacii, iar în februarie 28 de autoturisme noi, dintre care nouă Dacii.

Mărcile preferate de gălăţeni

Profilul maşinii ideale pentru gălăţeni: nemţească să fie, la mâna a doua pentru că e mai ieftină şi provenind din segmentul de piaţă dedicat celor cu stare financiară medie spre precară. Cele mai multe automobile vândute, în cursul anului 2013, au purtat brandul Volkswagen. Nu mai puţin de 932 de autovehicule ale producătorului german s-au vândut în Galaţi. În medie, s-au vândut sub zece autoturisme noi pe lună, restul fiind la mâna a doua, produse între 1993 şi 2011. Pe locul doi în topul preferinţelor gălăţenilor se află, potrivit datelor DRPCIV, brandul nemţesc Opel. S-au înmatriculat, anul trecut, 840 de autoturisme ale acestui producător. Pe locul trei în topul maşinilor pe care gălăţenii preferă să le cumpere se află Ford. S-au dat, din reprezentanţă, de la scara blocului sau din talcioc, 804 autoturisme cu acest brand.

Ce spun gălăţenii?

Înainte să-ţi cumperi maşină, ai multe lucruri de studiat şi multe la care să te gândeşti. Trebuie să ştii bine ce fel de drumuri vei străbate şi cam câte, cât îşi permiţi să cheltuieşti cu întreţinere, consumabile şi aşa mai departe. Stând de vorbă cu gălăţenii tineri - de la care ne-am aştepta să fie din cale-afară de nerăbdători să urce la volan şi să-i dea bice pe drumurile ţării - am aflat că statisticile spun adevărul. Mai exact, că majoritatea celor care şi-au cumpărat sau au de gând să-şi cumpere maşină aleg mărci nemţeşti, la mâna a doua. Numai bune de condus, destul de economice din punct de vedere al consumului şi relativ ieftine la întreţinere.
"Eu nu mă mai gândesc, în acest moment, să-mi iau maşină, nici nouă, nici la mâna a doua. Nu pentru că nu m-ar interesa, ci pentru că tocmai mi-au cumpărat, în urmă cu foarte puţin timp, o Skoda Fabia, la mâna a doua. În condiţiile în care am ales deja o maşină bună, nu cred că îmi voi mai face probleme în următoarea perioadă", ne-a spus Nicoleta, în vârstă de 28 de ani.
"Nici nu mă mai gândesc la maşini, în perioada imediat următoare. În urmă cu doar trei zile mi-am cumpărat una, evident că la mâna a doua. Nu că n-aş vrea nouă, dar să fim serioşi, nu prea ne permitem aşa ceva, deocamdată. După ce m-am gândit, mi-am luat un Opel. E calitate germană, deci nu mă aştept să am probleme. Ştiu că cei mai mulţi dintre şoferii care aleg maşinile noi preferă Dacia", ne-a spus Nicu, în vârstă de 22 de ani.
"Eu unul nu prea sunt interesat de maşini. Niciodată nu m-au pasionat, în mod deosebit. Dar cred că, dacă ar fi să-mi cumpăr la acest moment un autoturism, aş alege marca românească. Mă gândesc la Sandero. Cred că este cea mai bună soluţie, în prezent", este de părere Alex, în vârstă de 28 de ani.


Citit 4905 ori Ultima modificare Duminică, 30 Martie 2014 17:25

8 comentarii

  • postat de Remus
    Luni, 31 Martie 2014 17:46
    80.97.0.***
    Trebuie adăugate aici şi tărăboanţele cu numere de Bulgaria...
    "Proprietarii" lor se cred mai deştepţi pentru că au pretenţia să le plătească alţii taxele în locul lor
    1
    3
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 31 Martie 2014 13:36
    213.218.53.***
    @ marius

    Are cumva Berlin, Roma, Milano aeroport in alt oras la 80 km departare ?
    Si sa ajunga la aeroport trebuie sa treaca un fluviu doar cu bacul, pentru ca nu exista pod ??
    Ce draqu domnule ????

    Sau alta "aglomeratie urbana" de 500.000 locuitori, in Romania, are aeroport la 80 km departare in alt oras ????

    Daca ar exista macar un pod peste DUnare DEJA FACUT si am putea vorbi poate de un drum spre aeroport de 80km, poateee... dar asa sa stai la bac - pierzi bacul mai stai 30 minute daca nu chiar o ora !!!
    Care este tampitul sa creada ca ar fi functional pentru Braila sau Galati un aeroport la Tulcea !!

    Poate doar un tulcean sau fost tulcean, care gandeste asa din prisma romantismului... fara logica.


    PS: cat despre sa nu fie autostrazi ci doar drumuri de 2 benzi.
    Poate pentru o centura a unui oras in Romania as intelege, dar sa nu facem autostrazi ca sunt prea scumpe, inseamna ca putem sa ne ducem si sa ne impuscam cu totii ca nu meritam sa traim pe acest pamant !!!!

    Americanii si germanii au autostrazi din ce an??
    si noi suntem in mileniul 3 si nu reusim sa facem autostrazi ????

    dar ce sunt ? rachete cosmice ???
    ce tot atat o tragem cu saracia ??? si zgarcenia si prostia ?? care merg mana in mana ?
    2
    6
    Raportează
  • postat de marius
    Luni, 31 Martie 2014 12:26
    213.218.53.***
    @Marius Stanica - decat sa se faca aeroport aici (intre Braila si Galati ) care ar presupune niste costuri destul de mari mai bine s'ar face un drum expres din galati la tulcea (unde este un aeroport international) si ar iesi mult mai ieftin iar pentru a ajunge acolo nu faci mai mult de 40 min.
    si asa ar incepe sa se dezvolte toate cele trei orase din zona : Galati, braila, tulcea.
    cat despre autostrazi sunt niste proiecte inutil de adus in discutie. mai bine nistre drumuri europene bine puse la punct cu cate 2 benzi si toata lumea va fi fericita.
    5
    7
    Raportează
  • postat de Bla bla bla
    Luni, 31 Martie 2014 09:17
    5.13.205.***
    @Marius Stanica ceea ce zici tu tine de Guvern. Edilii judetului pot face numai ce tine de judet/municipiu, dar nici pt astea ca nu sunt bani. Plus ca nu trebuie sa se implice numai de judetul nostru daca vorbim de asemenea proiecte.
    3
    4
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 31 Martie 2014 08:50
    213.218.53.***
    Un parc auto atat de imbatranit arata SARACIA GENERALIZATA DIN GALATI !!!

    Un parc auto normal are majoritatea masinilor in maxim 7 ani, si o parte foarte mare in 5 ani.


    Acest oras, in cadere economica libera, cu conducatori la toate nivelele locale si judetene INCOMPETENTI si IGNORANTI au dus la faptul ca in acest oras SE SUPRAVIETUIESTE, nu se traieste !!!
    Avem un oras plin de someri si pensionari, si FARA INFRASTRUCTURA !

    Fara infrastructura = fara investitii, fara investitti = fara locuri de munca, fara o piata a muncii dezvoltata,
    = salarii foarte mici, = somajul foarte mare = falimentul si a firmelor de pe orizontala pe banda rulanta !!!

    Cel mai important lucru care ar trebui sa ia in seama Consiliul local, primaria, primarul, consiliul judetean, prefectul si toti paralamentarii din Galati este de a conclura pentru a face ceva in INFRASTRUCTURA - zona ignorata de 20 de ani !!!

    - sa faca centura noua a Galatiului, o centura reala, care sa continue 2B centura Brailei care este frumoasa si o adevarata centura pentru nivelul Romaniei (desi si acolo ar trebui pe 2 benzi, dar totusi o au, se poate largi in viitor) si deci sa continue centura Brailei cu Sendreni - Smardan - Costi / Vantori

    - sa largeasca drumul de dig la 2 benzi pe sens si sa faca o trecere cu calea ferata normala, eventual si un sens giratoriu acolo cu 100m inainte de calea ferata

    - aeroportul "Dunarea de jos" care sa deserveasca Galati si Braila, in raza a 20km a celor doua orase

    - autostrada Ploiesti - Buzau - Braila - Galati

    - autostrada Marasesti / Focsani - Braila / Galati - pod peste Dunare - Constanta


    Si apoi vor apare si investitorii, si locurile de munca, si banii in economia locala, si parcul auto innoit.
    Altfel orice altceva sunt vorbe goale...
    3
    11
    Raportează
  • postat de marius
    Luni, 31 Martie 2014 08:23
    5.13.238.***
    eu am un logan cumparat de nou in 2006 si as vrea sa-l vand sa-mi iau unul nou dar al meu e 1,6benzina euro 3 si daca il vand cumparatorul va trebui sa plateasca timbru de mediu cam 1500 de euro,vroiam pe el macar 3000 sa dau avans la una noua dar nu-mi da nimeni atat ca l-ar ajunge cu taxa 4500euro.asa ca il pastrez il intretin cat mai bine sa ma duca cat mai mult.
    1
    6
    Raportează
  • postat de sa
    Luni, 31 Martie 2014 02:37
    24.96.121.***
    Opel este o filiala a GM deci este o marca Americana chiar daca se fabrica in Germania, la fel Ford.
    Pe de alta parte VW nu are o reputatie prea buna in lume din cauza fiabilitatii scazute.
    2
    7
    Raportează
  • postat de Inmatriculator
    Luni, 31 Martie 2014 00:15
    5.13.160.***
    pff ... si ... chiar niciun cuvintel despre masinile in leasing? E adevarat ca nu-s mai multe de o treime da' nici mai putin de o sesime. Si tot asa, nici un cuvintel despre masinile din Tecuci? Si niciun cuvintel despre structura urban/ rural?
    Cu tot respectul pentru munca celor de la Inmatriculari, nu e cea mai coerenta analiza despre fenomen.
    6
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.