AFDJ Galaţi reduce tarifele pentru transportatori

AFDJ Galaţi reduce tarifele pentru transportatori
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* AFDJ Galaţi a înjumătăţit tarifele de tranzitare pentru navele ce transportă containere * Noul sistem de semnalizare a fost finalizat şi au demarat lucrările la apărările de maluri pe Canalul Sulina * Pentru reducerea timpilor de operare pentru transportatori, în plan se află şi deschiderea navigaţiei pe timp de noapte *

Reducerea tarifelor, modernizarea sistemelor de semnalizare şi demararea lucrărilor de amenajare a malurilor pe Canalul Sulina sunt câteva dintre ingredientele formulei puse în practică de AFDJ Galaţi pentru a mai revigora traficul pe Dunăre.

„Este adevărat că «marfa aduce nava» şi, din păcate, din acest punct de vedere, efectele crizei se simt în porturile gălăţene, însă AFDJ Galaţi - că trece o navă, că trec o mie - trebuie să asigure condiţii cât mai bune de navigaţie, pentru că şi acestea sunt luate în calcul de transportatori”, ne-a declarat Dorin Otrocol, directorul general al AFDJ Galaţi.

O veste bună pentru transportatori este aceea că, de la începutul acestei luni, în urma unei decizii a Consiliului de Administraţie al AFDJ Galaţi, tarifele de tranzitare pe Canalul Sulina pentru navele ce transportă containere au fost înjumătăţite.

Astfel, taxa fixată pentru transportul containerizat este de 0,76 euro pe tonă (TRN) faţă de 1,51 euro pe tonă, cât este pentru transportul obişnuit.

„Este o măsură luată după consultări şi cu conducerea APDM Galaţi - şi ei au avut luna trecută reducere a tarifelor de operare - pentru a face terminalul de containere de la Galaţi mai atractiv pentru armatori”, a precizat directorul general al AFDJ Galaţi.

Canalul Sulina, amenajat nemţeşte

O altă veste bună este că recent au demarat efectiv şi lucrările la amenajarea apărărilor de maluri pe Canalul Sulina, parte a unui mai amplu proiect de modernizare a condiţiilor de navigaţie pe Dunărea Maritimă cu finanţare BEI. Lucrările, în valoare de 24,6 milioane euro, sunt executate de firma germană Reinhold Meister, consultant fiind Louis Berger Group Trapec.

„În această fază a programului vor fi amenajaţi 15 km de maluri, în prezent lucrându-se în dreptul milei marine 26. Rolul acestor apărări de maluri este de a stopa eroziunea Canalului Sulina, efect al trecerii navelor maritime mari şi a gheţii. De asemenea, se face şi o recalibrare a albiei, creşte viteza curentului şi astfel se face un autodragaj, fiind redus numărul punctelor critice în care se pot depune aluviunile”, ne-a explicat la rândul său Dorian Dumitru, directorul Direcţiei Căi Navigabile din cadrul AFDJ Galaţi. Termenul de finalizare a lucrărilor este februarie 2011.

Semnalizare „high-tech”

De interes pentru navigatori este că s-a finalizat introducerea noului sistem de semnalizare pe Dunărea Maritimă - cu balize monitorizate prin GPS, faruri costiere etc. - recepţia finală a sistemului fiind programată pentru luna viitoare.

Noul sistem de semnalizare, „high-tech”, este demn de rangul de culoar paneuropean pe care Dunărea îl are. Pe lângă o mai mare siguranţă în navigaţie, sistemul va permite o eventuală deschidere a traficului pe timp de noapte.

„Încercăm, măcar în amonte, să deschidem navigaţia şi pe timp de noapte pe Canalul Sulina. Avem consultări în acest sens cu specialiştii de la Ministerul Transporturilor şi sperăm că se va aproba această măsură. Să nu mai stea nava care vine la Sulina o noapte la ancoră, să mai piardă o zi. Pentru transportator ar fi o reducere deloc de neglijat a costurilor”, a arătat directorul general Dorin Otrocol.

Cu ochii pe concurenţă

Măsurile de îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie pe Dunărea Maritimă mai au ca miză şi depăşirea concurenţei pe care o face Canalul Bâstroe. Anul trecut, pe Canalul Sulina au tranzitat 1.461 de nave. În jur de 40 la sută faţă de cât au intrat la noi au intrat şi au ieşit pe Canalul Bâstroe. Drept este că, în lipsa unor amenajări hidrotehnice adecvate, a fost vorba numai de nave cu mici, dar, după cum vede, pe timp de criză contează orice navă.

Rămâne de văzut în ce măsură navigatorii vor fi atraşi de condiţiile ce se prefigurează pe Dunăre. Porturi avem, şenal navigabil avem, nave mai multe ne mai trebuie.

Citit 1548 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.