Gălăţenii îşi CUMPĂRĂ mai multe MAŞINI NOI. Cum a evoluat, de la începutul anului, PIAŢA AUTO
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Gălăţenii îşi CUMPĂRĂ mai multe MAŞINI NOI. Cum a evoluat, de la începutul anului, PIAŢA AUTO
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Până la sfârşitul lui iulie, concetăţenii noştri şi-au cumpărat Dacii noi de peste un milion şi jumătate de euro * Faţă de 2013, în acest an piaţa auto locală a fost lună de lună în creştere * Dacă ar demara şi programul "Prima maşină", vânzările de autoturisme ar fi şi mai numeroase


Piaţa auto din judeţul nostru s-a mai înviorat în primele şapte luni ale acestui an, faţă de perioada similară din 2013. Evident, parcul auto judeţean este alcătuit, în majoritate, tot din maşini uzate, iar tendinţa generală este, în continuare, de îmbătrânire, având în vedere că aproape 90 la sută dintre maşinile pe care şi le înmatriculează gălăţenii sunt cumpărate la mâna a doua. Totuşi, a fost binevenit impulsul dat pieţei şi în acest an de programul Rabla, dar şi de oferta destul de variată a producătorilor şi dealerilor.

La Galaţi, Dacia şi-a consolidat poziţia în faţa tuturor competitorilor din piaţă, înregistrând vânzări lunare cu valori care pleacă de la circa 136.000 de euro şi sar chiar de 162.000 de euro, în perioadele bune. Per total, de la începutul anului, Dacia Renault le-a vândut gălăţenilor maşini de peste un million şi jumătate de euro. Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în acest an, gălăţenii şi-au înscris în trafic 3.104 autoturisme, dintre care 348 (11,2 la sută) au fost noi. Comparativ, în 2013, în primele şapte luni, se înmatriculaseră, în Galaţi, 2.787 de autoturisme, dintre care 223 (8 la sută) erau noi.

Cum a evoluat piaţa, lună de lună

Ianuarie. Numărul de maşini cumpărate şi înscrise în trafic de gălăţeni a fost de 370, dintre care doar 34 (9,1 la sută) erau noi. Dacia a vândut 17 autoturisme noi. Judecând după preţurile minime ale modelelor alese de gălăţeni, valoarea pieţei Daciei Renault, în prima lună din an, a plecat de la 145.000 de euro. În aceeaşi perioadă din 2013, piaţa de maşini noi era de doar 7,1 la sută din total (335 de autoturisme înscrise în trafic dintre care 24 noi). Dacia vânduse doar nouă autoturisme.

Februarie. Gălăţenii îşi înmatriculaseră, per total, 348 de autoturisme, dintre care 30 (8,6 la sută) erau noi. Dacia a vândut nouă unităţi, iar încasările, din piaţa gălăţeană, au pornit de la aproape 80.000 de euro. Comparativ, în 2013 se înmatriculaseră în judeţ, în luna februarie, 311 autoturisme, dintre care 23 noi (7,3 la sută). Dacia vindea tot nouă unităţi.

Martie. Dintre cele 397 de autoturisme înmatriculate, 38 (9,5 la sută) au fost noi. Dacia, tot cel mai puternic competitor din piaţa de autoturisme noi, a vândut 16 maşini, ocupând jumătate din acest segment de piaţă şi înregistrând încasări din Galaţi de circa 162.000 de euro.

Aprilie. În luna aprilie, gălăţenii şi-au înscris în trafic, per total, 412 autoturisme, dintre care doar 38 (9,2 la sută) au fost noi. Piaţa de nou era ocupată, în continuare, aproape pe jumătate de Dacia Renault, care a vândut, în aprilie, 17 autoturisme. Valoarea vânzărilor Dacia începe de la 136.320 de euro. În aceeaşi lună a anului trecut, se înmatriculaseră 393 de autoturisme, dintre care 32 (8,1 la sută noi). Dacia vindea doar şapte maşini, pe piaţa noastră locală.

Mai. S-au înscris în trafic, în Galaţi, 485 de autoturisme, dintre care 47 noi (9,6 la sută). Dacia a vândut 30 de maşini noi, cu o valoare începând de la 240.000 de euro. În mai 2013, se înmatriculaseră 325 de autoturisme dintre care 34 noi (10 la sută). Dacia vânduse doar şapte maşini, un sfert faţă de vânzările luna mai a acestui an.

Iunie. Cu un apetit mai mare pe cumpărare, gălăţenii şi-au înmatriculat 526 de autoturisme, dintre care 71 (13,4 la sută) au fost noi. Dacia a vândut 45 de maşini, în valoare de peste 357.000 de euro. Anul trecut, se înmatriculaseră doar 381 de autoturisme, dintre care doar 31 (8,1 la sută) au fost noi. Dacia vindea de zece ori mai puţin.

Iulie. Dintre cele 601 autoturisme înmatriculate în judeţ, 90 (14,9 la sută) au fost noi. Dacia a vândut 52 de maşini în valoare de peste 390.000 de euro. În 2013, se înmatriculaseră, în iulie, 704 autoturisme, dintre care 48 (6,8 la sută) au fost noi. Dacia vânduse, în Galaţi, doar 19 maşini, adică circa o cincime din cât a vândut în luna iulie a acestui an.

Autoturisme noi în cimitirul de maşini

Dacă statul va găsi resursele să demareze Programul "Prima Maşină" şi să-i încurajeze pe tineri să cumpere automobile noi, sunt şanse ca parcul auto gălăţean să se poată bucura de întinerirea de care are atâta nevoie.

Potrivit DRPCIV, la începutul acestui an, din 109.136 de autoturisme, doar 1.409 de maşini, adică doar 1,3 la sută din total, erau mai noi de doi ani. Între timp, s-au mai radiat din cele vechi, s-au mai înmatriculat 348 de autoturisme noi, dar per total realitatea e aceeaşi: peste 90 la sută dintre maşinile gălăţenilor sunt uzate. Mai mult, peste 17 la sută dintre maşinile pe care le conducem sunt mai vechi de 20 de ani.

Producţia scade

Chiar dacă apetitul gălăţeanului pentru maşini noi a fost stimulat la început de an, iar acest lucru a însemnat vânzări mai bune, mai ales pentru Dacia Renault, per total cifrele de producţie raportate de Dacia de la Mioveni şi Ford de la Craiova sunt în scădere. Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) informează că iulie a fost cea de-a patra lună din acest an în care exporturile de autoturisme au scăzut, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Mai exact, exporturile de autoturisme noi, asamblate în România, au scăzut cu peste 6 la sută, producându-se, luna trecută, doar circa 34.300 de maşini.

Este îngrijorător, susţine Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), deoarece, în fiecare an, în iulie se atingea un nivel mai mare al producţiei comparativ cu lunile anterioare, în condiţiile în care în august, atât uzina Ford de la Craiova, cât şi cea a Dacia de la Mioveni, opresc producţia pentru a-şi executa lucrări de mentenanţă.

În cazul Daciei, printre motivele scăderii producţiei se numără şi mutarea centrului de producţie a modelului Sandero în Tanger, Maroc. Chiar dacă şi pe piaţa gălăţeană Dacia începe să meargă un pic mai bine, principala piaţă de desfacere pe care o vizează managementul companiei este Europa de Vest.

CITEŞTE ŞI: ANALIZĂ VL/ Parcul auto gălăţean seamănă a cimitir de maşini

 

Citit 1881 ori Ultima modificare Joi, 21 August 2014 18:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.