Evaluaţi acest articol
(23 voturi)
7 comentarii

Care sunt condiţiile şi în cât timp se poate obţine avizul de racordare * Ce înseamnă să-ţi instalezi un contor individual * Când şi cum poţi solicita intervenţia unui electrician pentru reparaţii în gospodărie

Gălăţenii care vor să se racordeze la reţeaua electrică trebuie să ştie că pentru aceasta sunt necesare mai multe acte şi că trebuie parcurse mai multe etape. În primul rând, Electrica Galaţi îi transmite solicitantului informaţii gratuite privind condiţiile şi posibilităţile de realizare a racordării la reţeaua de distribuţie a unui loc de consum, în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data înregistrării unei cereri scrise. Conform reprezentanţilor reţelei de distribuţie Electrica Galaţi, branşarea individuală se realizează în termen de maxim 30 de zile de la depunerea cererii pentru obţinerea avizului de racordare. Dacă este necesar şi certificatul de racordare, termenul maxim se poate extinde la 60 de zile.

Cum se obţine avizul tehnic de racordare

Pentru obţinerea avizului tehnic de racordare (ATR), solicitantul trebuie să depună la sediul Electrica Galaţi o cerere de racordare, care să conţină informaţii privitoare la locul de consum, la tipul instalaţiilor de la locul de consum, cerinţele specifice ale utilizatorului privind tipul grupului de măsurare a energiei electrice, precum şi o declaraţie pe propria răspundere a solicitantului privind autenticitatea datelor oferite. Pe lângă actele enumerate, este necesară şi o documentaţie anexată cererii, adică o serie de alte documente pentru obţinerea avizului. Printre acestea, se numără datele tehnice şi energetice ale locului de consum, certificatul de urbanism eliberat în vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru instalaţia de la locul de consum, precum şi un act de proprietate sau un alt act care atestă faptul că solicitantul are dreptul de a cere avizul de racordare.

"Branşamentul individual presupune obţinerea avizului tehnic de racordare şi a certificatului de racordare, iar tarifele pentru obţinerea acestor două acte sunt stabilite de către Agenţia Naţională de Reglementare în Energie, prin ordinul 114/2014", se arată într-un comunicat emis de biroul de presă al Electrica.

Un ATR pentru un loc de consum unde puterea nu depăşeşte 30 KW costă 70 lei, în timp ce pentru un loc de consum unde puterea este mai mare de 100 MW costurile unui astfel de aviz se ridică până la 435 lei, pentru un utilizator nou. Dacă solicitantul este deja conectat la reţeaua electrică de distribuţie şi doreşte doar actualizarea acestor avize, tarifele variază între 55 lei pentru un loc de consum unde puterea este mai mică sau egală cu 30 KW şi 270 lei pentru locuri de consum unde puterea este mai mare de 100 MW.

Costurile totale ale unei astfel de proceduri sunt, însă, mai mari, pentru că nu doar avizele costă, ci şi manopera, precum şi celelalte documente incluse în dosarul necesar obţinerii avizului tehnic pentru racordare.

Ce costuri implică montarea unui contor diferenţiat

Pentru contoarele diferenţiate electronice, reţeaua electrică de distribuţie practică tarife diverse, acestea variind în funcţie de perioada în care se face montarea. Astfel, există costuri de zi, de noapte, de weekend, dar şi în funcţie de pragul de putere. "Solicitarea pentru schimbarea contorului se depune la orice Agenţie de Furnizare a Energiei Electrice. Costurile unui astfel de contor sunt diferite, în funcţie de tipul de branşament existent, monofazat sau trifazat, şi variază între 150 de lei şi 2.300 de lei", ne-a explicat Ancuţa Petculescu, purtătorul de cuvânt al Electrica Galaţi.

În caz de defecţiuni, chemaţi un specialist

Deşi mulţi au tendinţa de a se apuca singuri de reparat defecţiuni care par minore sau de a-l chema pe „vecinul bun la toate”, reprezentanţii Electrica trag un semnal de alarmă asupra acestui lucru şi spun că lucrările care nu sunt executate de un specialist sporesc riscul de accidente, de la scurgeri de energie la incendii provocate de scurtcircuite. "Electricienii sau operatorii atestaţi ANRE pot interveni în instalaţia de utilizare, proprietate a consumatorului. În ceea ce priveşte intervenţiile la instalaţia operatorului de distribuţie, acestea sunt realizate doar de personalul operatorului în cauză, conform legislaţiei în vigoare. În acest caz, tarifele diferă de la caz la caz, în funcţie de constatarea prealabilă a intervenţiei", ne-a mai explicat purtătorul de cuvânt al Electrica Galaţi, Ancuţa Petculescu.

Durata în care se fac aceste intervenţii este scurtă, fiind reglementată prin Standardul de Performanţă pentru Serviciul de Distribuţie a Energiei Electrice, ordinul ANRE 28/2007. "Operatorul de distribuţie asigură sosirea unei echipe de intervenţie în minimum de timp după anunţarea, de către utilizator, a întreruperii în alimentare, astfel încât restabilirea alimentării cu energie electrică, după defectarea reţelei, să se realizeze în maximum 12 ore pentru mediul urban şi 24 de ore pentru mediul rural, în condiţii normale de vreme. Dacă vremea crează şi ea probleme, durata intervenţiei se poate extinde la 72 de ore, atât pentru mediul urban, cât şi pentru cel rural", se arată în informaţiile transmise de SDEE Galaţi.

Citit 129288 ori Ultima modificare Sâmbătă, 20 Iunie 2015 11:10

7 comentarii

  • postat de Silviu Joi, 12 Mai 2016 07:41 84.1.113.*** Link la comentariu
    0
    13

    Buna ziua,
    Am si eu un tern intravilan imprejmuit si pe el este amplasat un container metallic. Vreau sa ma racordez la energie electrica. Pe teren nu exista nici o constructive si nici nu vreau sa fac. Acest teren il folosesc pentru petrecerea timpului liber. Energia electrica este situate peste drum de mine. Care sunt pasi sa pot sa ma alimentez cu energie electrica fara sa construesc ceva pe teren in afara de garg.
    Multumesc,

    Raportează
  • postat de vali Duminică, 21 Iunie 2015 23:41 5.13.153.*** Link la comentariu
    0
    10

    mai bine ati posta ce e de facut daca nu se rezolva nimic chiar si dupa ce am fost in audienta la director unde sa ma mai duc s-au cum iti poti recupera bani care i-ai dat daca mai poti ca firma si-a facut lucrarea astept de 2 luni sa ma lege la retea si sa-mi monteze contoru.sau m-ai bine scrieti cui tre sa dau spaga ca sa avem si noi curent.ar fi mai interesant informatiile astea se obtin la orce giseu electrica

    Raportează
  • postat de geograf Duminică, 21 Iunie 2015 09:11 5.13.218.*** Link la comentariu
    1
    3

    1. banii pe care ii dai la electrica pentru racordare se duc in cea mai mare parte la firma aleasa pentru realizarea bransamentului
    2. geo ai dat tu 75 de milioane la electrica pentru un racord la 380? daca da e posibil ca reteaua electrica sa nu treaca prin fata casei sau ce ai tu...
    3. de ce sa dai spaga daca nu se respecta termenele din contractul de racordare? daca esti nemultumit de termene sau de orice altceva poti sa mergi in audienta la conducerea electrica si sa-ti expui problema...nu cred ca nu se va rezolva
    4. tarifele de racordare sunt reglementate de ANRE si la tara si la oras si sunt functie de solutia de racordare nu de cati bani are utilizatorul

    Raportează
  • postat de adidas torsion Duminică, 21 Iunie 2015 08:48 5.13.218.*** Link la comentariu
    2
    13

    Intentia articolului este laudabila dar mare lucru nu se intelege din el chiar si pentru cunascatori.
    Etapele pe scurt, pentru realizarea unui bransament nou (monofazat sau trifazat) pana in 30 kW, sunt:
    1. Depunerea cererii si actelor pentru obtinerea avizului tehnic de racordare:
    - actele ce trebuie depuse sunt cele specificate la art. 14 din Ordinul ANRE nr. 59/2013;
    - termenul de eliberare a unui aviz tehnic de racordare este de 30 zile de la data depunerii
    cererii sau a documentatiei complete;
    - tariful de emitere a unui aviz tehnic de racordare (pana in 30 kW) este de 70 lei fara TVA;
    - tariful de racordare (costul lucrarilor) pentru un bransament monofazat sau trifazat (pana in 30 kW) este reglementat
    de ANRE si functie de solutie (aerian sau subteran) poate varia astfel:
    - pentru un bransament monofazat intre 1400 si 3600 lei (fara TVA);
    - pentru un bransament trifazat intre 2800 si 4600 lei (fara TVA);
    2. Ridicarea avizului tehnic de racordare si alegerea unui operator economic atestat ANRE pentru executarea lucrarii (Electrica Galati nu executa
    lucrarile pentru realizarea bransamentului):
    - utilizatorul poate negocia tarifului de racordare (chiar este recomandat) cu un operator economic atestat ANRE (sunt vreo 30 in Galati si se
    poate solicita lista acestora);
    - tariful de racordare se recalculeaza functie de rezultatul negocierii dintre utilizator si firma atestata ANRE aleasa de utilizator;
    3. Depunerea cererii pentru intocmirea contractului de racordare:
    - se intocmeste contractul de racordare, se semneaza si se intocmeste factura pentru tariful de racordare;
    - tariful de racordare se achita numai catre Electrica si nu la firma aleasa de utilizator;
    4. Dupa achitarea tarifului de racordare utilizatorul trebuie sa realizeze instalatia de utilizare (costuri ce nu sunt cuprinse in tariful de racordare)
    cu un electrician sau cu o firma atestata ANRE.
    5. Dosarul instalatiei de racordare se depune la Electrica Galati.
    6. Certificatul de racordare se emite gratuit in termen de maxim 10 zile (fara o cerere prealabila) de la
    receptia lucrarilor si depunerea dosarului instalatiei de utilizare.
    7. Cu certificatul de racordare si actele mentionate la art. 23 sau 24 din Ordinul ANRE nr. 64/2014, utilizatorul se va adresa unui furnizor de energie
    electrica si va incheia contractul de furnizare.
    8. Dupa incheierea contractului de furnizare, Electrica Galati va monta contorul de energie electrica si va racorda imobilul la reteaua electrica.
    Cam pe scurt acestea sunt etapele pentru racordarea la reteaua electrica.
    Succes!

    Raportează
  • postat de titi Duminică, 21 Iunie 2015 06:06 5.13.153.*** Link la comentariu
    1
    5

    ce termene astepti de-ti vine acru platesti si vin cand vor ei sa-ti traga curent am platit acum 3 luni si nici acum nu am curent.cand te duci la ei iti spune ca intr-o saptamana se rezolva.mai astepti doua saptamani te duci la ei acelasi raspuns.

    Raportează
  • postat de F Vineri, 19 Iunie 2015 09:58 78.96.59.*** Link la comentariu
    0
    6

    Corect:"Solicitarea pentru schimbarea contorului se depune la orice casierie a Agenţiei de Furnizare a Energiei Electrice."

    Raportează
  • postat de geo Vineri, 19 Iunie 2015 07:37 5.13.254.*** Link la comentariu
    6
    17

    asta-i doar reclama ,in realitate electrica jecmaneste la greu.Stie toata lumea prin cati intermediari trece energia el pentru a ajunge la consumator.Iar preturi te omoara,ex un racord 380>> 75milioane ,iar de termen nici vorba dupa ce i-ti ia banii stai si astepti si astepti.Daca cunosti pe cineva la ei e bine ca dai ceva si termenul se mai subtie.Chiar si la sat unde veniturile sunt in general mici ,pretul unui racord e imens

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.