ADIO, COZI! Cum poţi obţine documente fiscale, ONLINE, pe tabletă sau telefon

ADIO, COZI! Cum poţi obţine documente fiscale, ONLINE, pe tabletă sau telefon
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

* „Spaţiul Privat Virtual”, serviciul ANAF prin care gălăţenii pot obţine pe internet documentele care îi interesează


O serie de documente de care contribuabilii au nevoie de la Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice (DGRFP) Galaţi pot fi mai uşor obţinute dacă se utilizează Spaţiul Privat Virtual, serviciu la distanţă care a fost introdus de ANAF pentru a uşura relaţia cu cetăţenii.

„Spaţiul Privat Virtual” (SPV) reprezintă un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi persoana fizică, în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia. SPV este accesibil şi de pe smartphone sau tabletă cu unul dintre sistemele de operare Google Android sau Apple iOS. Serviciul SPV este gratuit şi disponibil 24 de ore din 24”, se precizează într-un comunicat de presă al DGRFP Galaţi.

Prin intermediul „Spaţiului Privat Virtual” contribuabilii pot obţine documente precum Adeverinţe de venit, Certificate de atestare fiscală, Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de angajatori în declaraţia 112, Situaţia sau nota obligaţiilor de plată. „Adeverinţele de venit şi certificatele de atestare fiscală primite prin SPV nu se timbrează şi se difuzează în format „pdf” având ataşată o semnătură electronică a Ministerului Finanţelor Publice. Prin urmare, adeverinţele de venit solicitate prin SPV sunt valabile fără altă semnătură şi fără ştampila unităţii fiscale”, precizează DGRFP Galaţi.

Prin serviciul SPV se pot transmite şi o serie de declaraţii fiscale, respectiv: Formularul 200-Declaraţie privind veniturile realizate din România, Formularul 220-Declaraţie privind venitul estimat-norma de venit, Formularul 230-Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2 la sută din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi se primesc de la organul fiscal decizii de impunere, Formularul 250 „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice”, aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2013; Formularul 260 „Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale”, pentru veniturile realizate începând cu anul 2015, Formularul 650 „Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor”, pentru veniturile realizate începând cu anul 2015.

Serviciul de internet al ANAF mai asigură şi punerea la dispoziţia celor interesaţi a unor informaţii publice cu caracter fiscal, prin intermediul „Buletinului Informativ fiscal” (Calendarul obligaţiilor fiscale, Noutăţi legislative, Ghiduri fiscale, Comunicate de presă, Campanii derulate, etc).

Contribuabilii care doresc să acceseze serviciul „Spaţiul Privat Virtual” găsesc pe site-ul ANAF - CLICK AICI - instrucţiunile de înregistrare, precum şi o serie de detalii privind comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoanele fizice. ANAF pune la dispoziţia utilizatorilor şi un ghid menit să îi ajute, precizând ce paşi trebuie urmaţi pentru a avea acces la "Spaţiul Privat Virtual" - CLICK AICI.       

Citit 10746 ori Ultima modificare Miercuri, 09 Septembrie 2015 19:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.