Producătorii gălăţeni de ulei raportează pierderi

Producătorii gălăţeni  de ulei raportează pierderi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Prutul Galaţi - minus un milion de lei în trimestrul I * Helianthus Oil Tecuci - pe zero *

Criza economică a început să-şi arate colţii şi pe piaţa uleiului comestibil. Dacă în urmă cu un an erau discuţii aprinse pe marginea preţului foarte mare al uleiului (litrul sărise de opt lei), acum preţurile au scăzut dramatic, cu 40-45 la sută, iar acest lucru se reflectă asupra rezultatelor financiare ale fabricanţilor.

Prutul Galaţi, pe pierdere după foarte mulţi ani

Fabrica de ulei Prutul din Galaţi (producătorul brandului „Spornic” şi unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa românească a uleiurilor vegetale) a fost mai tot timpul o societate foarte profitabilă. Practic, doar în doi ani din îndelungata sa istorie fabrica a ieşi pe minus.

După o perioadă foarte bună, în trimestrul I al acestui an compania a raportat pierderi importante: aproape un milion de lei (circa 230.000 de euro), faţă de un profit net de 3,2 milioane de lei (860.000 de euro) în anul precedent.

Recent, conducerea companiei declara că situaţia financiară este determinată nu doar de criza economică, ci şi de cheltuielile în investiţiile masive pentru modernizarea fabricii de la Galaţi, precum şi de faptul că, faţă de 2008, cheltuielile financiare s-au dublat.

Faptul că recesiunea a avut, totuşi, un cuvânt important de zis este demonstrat de faptul că în primul trimestru al acestui an cifra de afaceri a companiei gălăţene s-a diminuat cu 15,4 la sută faţă de primele trei luni din anul 2008, ajungând acum la 50,3 milioane de lei.

Compania Prutul SA Galaţi este controlată de omul de afaceri Marian Andreev şi a finalizat anul trecut cu afaceri de 79,7 milioane de euro, în creştere cu peste 36 la sută faţă de rezultatele obţinute în 2007.

Helianthus Oil Tecuci stagnează

Nicolae Mănăilă (foto 2), directorul fabricii de ulei Helianthus Oil Tecuci, ne-a declarat că piaţa uleiului a luat-o din nou razna, pe fondul unor „turbulenţe” destul de ciudate.

„Suntem pe zero în acest moment, deoarece uleiul de floarea soarelui s-a ieftinit cu 40-45 la sută faţă de perioada similară a anului trecut. Nu avem pierderi pentru că noi suntem şi producători de floarea-soarelui, iar acest lucru ne-a ajutat foarte mult”, spune managerul.

Mănăilă a mai adăugat că scăderile din piaţă şi, implicit, rezultatele companiei, au fost produse de intrarea pe piaţa românească a unor produse suspect de ieftine din Bulgaria şi Ucraina.

Citit 1806 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.