Din 2006, nicio investiţie în transportul electric

Din 2006, nicio investiţie în transportul electric
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Mă numesc V. Stan şi vă aduc la cunoştinţă o problemă care ţine de modul în care ştim să ne gospodărim. În ultimul timp am fost nevoită să călătoresc cu tramvaiul nr. 8, pe porţiunea dintre ˝Damen˝ şi strada Mihai Bravu şi nu mare mi-a fost uimirea când am constatat că am urcat într-un tramvai plin de praf. Nu vă pot descrie cum arătau scaunele, iar noi, călătorii, nu ne mai vedeam. În numele gălăţenilor care merg în această parte din oraş, vă rugăm să-i înştiinţaţi pe cei care răspund de gospodărirea oraşului că avem mari probleme cu poluarea”.

Aceleaşi probleme sunt şi pe alte trasee de tramvai din municipiul nostru, mai ales în porţiunile unde s-au efectuat recent lucrări de refacere a liniilor de tramvai. Acest mijloc de transport este în sfera de activitate a SC Transurb SA, al cărei acţionar majoritar este Consiliul Local Galaţi.

„Cunoaştem situaţia şi, în această idee, am adresat serviciului de specialitate al Primăriei Galaţi o cerere prin care solicităm ca în zona respectivă să se ude strada. În anii din urmă aveam noi un vagon care făcea acest lucru, dar l-am dat la casat, fiind depăşit. Este de datoria Primăriei să ude străzile, fiindcă praful se face de la multele lucrări care există în municipiul Galaţi şi de la traficul foarte aglomerat... Nu am primit încă niciun răspuns”, ne-a spus Genica Totolici, director al SC Transurb.

Cert este că, în privinţa prafului, în Galaţi stăm bine! Stăm foarte rău însă în privinţa investiţiilor pentru îmbunătăţirea condiţiilor pe mijloacele de transport electric.

„Nu ne-am permis să facem achiziţii de tramvaie din anul 2006. Şi acelea care s-au cumpărat atunci erau la mâna a doua, fiindcă un tramvai nou, la începutul mileniului trei, costă 12 milioane de lei”, a continuat directoarea Transurb.

Genica Totolici spune că la nivelul municipiului Galaţi „ar fi nevoie de o nouă linie de tramvai care să asigure legătura între zona Portului şi Metro, dar - la cum se mişcă la noi lucrurile -  acesta pare un plan fantezist. 

Cât priveşte achiziţiile de noi autobuze şi troleibuze, şi aici e loc de mai bine. „Ultimele achiziţii au fost în anul 2008, când după mulţi ani de licitaţii am reuşit să cumpărăm 30 de autobuze şi 10 troleibuze. Din venituri proprii, anul trecut, am reuşit să achiziţionăm la mâna a doua alte 20 de autovehicule,  pe care încă le plătim”, a mai spus Genica Totolici.

Până la modernizarea liniei de tramvai, e bine totuşi ca Serviciul Tehnic din Primăria Galaţi să facă un program de stropire a străzilor, pentru a îmbunătăţi condiţiile de transport.

În toate ţările civilizate, transportul   electric este cel în care se investeşte foarte mult, fiindcă este nepoluant.  La Galaţi, de mai bine de un cincinal, nu se fac decât cârpeli. Şi asta se simte.

Citit 1133 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.