Combinatul resuscitează porturile gălăţene

Combinatul resuscitează porturile gălăţene
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Reluarea fluxurilor de marfă şi materii prime către ArcelorMittal a adus o gură de oxigen pentru transportul pe Dunăre * În august, traficul de marfă a fost aproape dublu faţă de lunile precedente * „Valul” crizei este, totuşi, departe de a fi depăşit *

După aproape un an de cădere liberă a transporturilor pe Dunăre, porturile gălăţene încep să revină pe un trend ascendent. Astfel, dacă în primul trimestru al acestui an prin Port Bazinul Nou, Port Docuri şi Portul Mineralier au trecut 1,59 milioane tone marfă, ceea ce înseamnă o medie brută de aproximativ 265.000 tone pe lună, în luna iulie traficul a urcat la 377.118 tone marfă. De asemenea, în primele două săptămâni din august prin porturi au trecut aproape 255.000 tone marfă.

„Aceste creşteri se datorează mai ales reluării fluxurilor de materii prime şi de marfă spre şi dinspre combinatul siderurgic, în special prin Portul Mineralier”, ne-a declarat Mihai Ochialbescu, directorul general al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

Acesta a precizat că fluxul de marfă va avea un  trend ascendent cel puţin până la sfârşitul acestui an. Asta ar însemna că, în luna august, s-ar putea ajunge la un trafic de marfă de peste 500.000 tone, aproape dublu faţă de lunile precedente!

Proiecţii şi realitate

În ciuda creşterilor traficului de marfă încă nu se poate vorbi de depăşirea crizei economice. În acest context e suficient să amintim că, dacă în iulie şi august, traficul prin porturile gălăţene a atins 631.914 tone marfă, prognoza de până la izbucnirea crizei era de peste un milion de tone marfă.

Dacă alături de Galaţi punem la socoteală  şi porturile din Brăila şi Tulcea, traficul general de marfă a fost de la începutul lui iulie până în prezent de 1,13 milioane tone marfă, în condiţiile în care iniţial se miza pe un trafic de 1,53 milioane tone marfă.

„Desigur, mai avem până să revenim la parametrii de altădată. Dar chiar şi în condiţiile astea, faptul că fluxurile de marfă încep să se revigoreze este un semnal îmbucurător. Deocamdată, traficul a crescut mai ales în zona maritimă decât în zona fluvială”, a explicat directorul Mihai Ochialbescu.

Mai exact, în iulie şi august, prin porturile gălăţene au trecut 79 nave maritime şi 223 nave fluviale, în condiţiile în care, în întreg semestrul I, au tranzitat 152 nave maritime şi 613 nave fluviale.

Întreţinere după buget

Creşterea traficului de marfă a permis, din taxe, creşterea bugetului pentru amenajările portuare. Pe fondul crizei, lucrările de întreţinere fuseseră reduse la strictul necesar.

Atât la solicitarea Portului Mineralier, cât şi prin sumele suplimentar obţinute, se vor asigura adâncimile standard la încă două dane, destinate tot traficului maritim. Încă 4 miliarde de lei vechi, necesari în lucrările de întreţinere, vor fi obţinuţi din concediile fără plată pe care angajaţii APDM Galaţi şi le vor lua.

După cum „Viaţa liberă” v-a informat, cei 135 de angajaţi ai companiei au început să-şi ia câte două zile libere pe lună, pentru a evita apariţia unor blocaje financiare. Partea bună este că, pe fondul recalibrărilor operate pe tot sistemul bugetar, nu se pune, cel puţin deocamdată, problema unor disponibilizări de personal.

Citit 1086 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.