Of, garajele! Of, politica!

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Până la şedinţa de Consiliu local de joi, 30 ianuarie 2014, am avut naivitatea să cred că aleşii noştri sunt, tot timpul, trup şi suflet în slujba intereselor publice. Uite că m-am înşelat. Modul cum s-a votat în chestiunea demolării garajelor din două zone cu hibe urbanistice ale oraşului (Mazepa şi Micro 19) îmi arată că, din păcate, Consiliul local Galaţi are oareşce probleme cu busola morală.

Prin prisma celor întâmplate joi, sunt slabe speranţe că actualul CL, în conjunctura aceasta, va avea curajul să se gândească mai mult la binele oraşului şi mai puţin la interesele personale şi politice. Personal, cred că e nevoie de nişte consultări publice (referendum, care va să zică), prin care să se valideze deciziile administrative majore în funcţie de dorinţa majorităţii populaţiei şi nu în funcţie de jongleriile din CL şi din Primărie.

În acelaşi timp, vreau să clarific un aspect foarte important. Votul de joi seară nu are în spate ordine politice (chiar dacă s-a vehiculat asta), aşa că „decontul” nu trebuie să vizeze partidele, ci oamenii. Trebuie să ţinem cont de faptul că în spatele deciziei din Consiliul local se află înţelegeri personale meschine. Spun asta pentru că există informaţii cum că doi sau trei dintre consilierii care au blocat verdictul au garaje în acea zonă. Nu ştiu câţi dintre fraţii, cumnaţii sau cumetrii aleşilor sunt deţinători de garaje în Mazepa şi Micro 19, însă cred că Primăria ar trebui să facă publică lista proprietarilor de acolo. S-ar putea să avem nişte surprize uriaşe!

Aş vrea să mai clarific un lucru. Ziarul „Viaţa liberă” nu-l susţine pe primarul Marius Stan (așa cum tot vântură unii), ci sprijină nişte proiecte care sunt NECESARE oraşului. Garajele chiar trebuie dărâmate, iar cei care susțin contrariul e clar că nu au simțul măsurii. Marea majoritate dintre aceste garaje au fost obținute pe căi oculte, pe bază de privilegii primite politic. Moda a început cu activiștii PCR și a continuat cu cei din partidul lui Durbacă și cu alți „învârtiți”. Foarte puține garaje s-au obținut altfel decât prin șpagă și trafic de influență. Știu bine ce zic! Dincolo de asta mai este și argumentul estetic. Pur și simplu aceste cotețe distrug fața orașului.

Întâmplător, ideile propuse de primar pentru zonele Ancora şi Micro 19 sunt decente. Însă, după cum s-a văzut din dezbaterea aprinsă stârnită pe site-ul ziarului, soluţiile avansate au unele probleme. Bunăoară, nu este clarificat statutul juridic al actualilor proprietari de garaje. În cazul construcţiilor abuzive e clar: demolare. Însă unii au actele în regulă. Nu suntem în zorii comunismului, când deţinătorii de proprietăţi erau ucişi cu bâta. Dacă actele „garajiştilor” sunt legale, atunci trebuie respectate procedurile juridice necesare (exproprierea pentru cauză de interes public, cu plata de despăgubiri, ar fi o soluţie).

În acelaşi timp, în cazul exproprierii trebuie să fie demonstrat un avantaj urbanistic major. Nu dărâmi 100 de garaje doar pentru a face 100 de locuri de parcare. E o miză prea măruntă. În schimb, poţi face, spre exemplu, o parcare subterană păzită, cu 500 de locuri închiriate pe termen lung. Deasupra faci un parc cu locuri de joacă, iar toată lumea e mulţumită. Adică: proprietarii de garaje vor avea în continuare un spaţiu protejat pentru maşinile lor, dispar coteţele cu murături, creşte de cinci ori numărul de locuri de parcare, străzile vor fi mai „aerisite”, se fac zonele de agrement atât de necesare cartierelor vizate. Başca faptul că firmele gălăţene şi muncitorii vor avea de lucru, situaţie grozavă dacă ne gândim că şomajul a ajuns la cote înspăimântătoare la Galaţi.

Consider că problema modernizării oraşului trebui să ţină cont de toate aceste aspecte, caz în care şansele să se facă ceva bun pentru Galaţi vor creşte spectaculos. Aştept sugestii!

Citit 3793 ori Ultima modificare Sâmbătă, 01 Februarie 2014 13:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.