Suntem săraci, dar şi proşti, dom'le!

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Consider că un sistem centralizat de furnizare a căldurii şi a apei calde reprezintă cea mai bună opţiune pentru orice familie din România. Nu vă grăbiţi să-mi săriţi în cap! Această opinie este una strict personală şi, când mă gândesc la un sistem centralizat, am în minte un sistem eficient şi nu întocmeala haotică de care avem parte acum. Pentru că struţo-cămila Apaterm-Electrocentrale-Asociaţii este o adevărată porcărie.
Vina pentru decesul sistemului centralizat de încălzire din Galaţi este una comună, Totul pleacă, din nou, din punctul meu de vedere, de la clasa politică. O clasă politică ce a şters penalizări pentru neplată contra voturi. O clasă politică inconştientă, care nu a înţeles că, la un moment dat, cineva tot va trebui să plătească factura. Şi aici intervine titlul acestei tablete. Noi, gălăţenii, suntem cei care trebuie să plătim zilele acestea minunata factură. Noi, gălăţenii, trebuie să ne scobim prin economiile inexistente pentru a ne debranşa. Noi, cei care, potrivit statisticilor naţionale câştigăm mai puţin decât salariul minim pe economie. Noi suntem proştii care am acceptat să punem ştampila pe minciună.
Pe lângă minunata clasă politică, pentru decesul Apaterm sunt de vină şi administratorii asociaţiilor de proprietari. Băieţii şi fetele cu carnete de partid care au tăcut mâlc în momentul în care au văzut că sunt oameni care nu trec să-şi plătească datoriile cu anii. Stimabilii care sunt de vină pentru faptul că facturile sunt atât de umflate. Pentru că nu numai cei de la Apaterm se bucură la o factură de 500 de lei la întreţinere. Şi administratorul are cotă parte din aceşti bani. Chiar dacă, uneori, această cotă parte nu este trecută scriptic în vreun act, însă ea există, fără doar şi poate.
De vină pentru decesul Apaterm sunt şi cei de la Electrocentrale. Însă cel mai vinovat, totuşi, pentru acest deces este chiar Apaterm, care a preferat haosul colectivist în locul branşării individuală a apartamentelor, motiv pentru care s-au adunat sute de milioane de lei sub formă de datorii din partea asociaţiilor de proprietari.
Problema nu este dacă moare Apaterm. Problema este ce facem după. Să presupunem (prin reducere la absurd) că am avea cu toţii bani să ne instalăm centrale, cu sau fără ajutorul Primăriei. Toate bune şi frumoase. Problema este că nu avem garanţia că reţeaua de gaze şi nici reţeaua de apă a oraşului vor suporta suprasarcina cauzată de cele peste 63.000 de centrale nou-nouţe. În cazul în care lupta dintre Primărie-Apaterm-Electrocentrale şi asociaţii va continua, tare cred că vom rămâne în frig la iarnă.

Citit 1950 ori Ultima modificare Joi, 26 Iunie 2014 17:38

18 comentarii

  • postat de y
    Luni, 30 Iunie 2014 11:39
    5.13.167.***
    inainte sa scrii trebuia sa citesti legislatia referitoare la Asociatiile de care te legi aiurea,domnule ziarist !dar si dexul trebuie sa-l mai consulti din cand in cand. ce inseamna intocmeala haotica ? poate vrei sa spui netocmeala ,dar daca-i asa nu mai are rost cuvantul haotica. daca e neintelegere mai poate fi si haotica? eu n-am decat liceul si ala industrial de pe vremuri si n-am pretentii,dar ma gandesc ca ziaristii au terminat filologia sau jurnalistica si ar trebui sa stapaneasca bine limba romana .sa zicem ca a scris in graba ,dar nu e primul articol din VL cu greseli, dupa ce scrii nu mai recitesti textul?
    referitor la legislatia de care v-am amintit ,spre stiinta dvs.
    - administratorul prezinta comitetului executiv al asociatiei ( angajator al administratorului,reprezentant al proprietarilor,ales in adunarea generala a asociatiei,format dintr-un nr.impar de proprietari si condus de un presedinte ) lista datornicilor asociatiei si cuantumul datoriei ,acesta fiind obligat sa ia masuri ( notificare , actionarea in justitie ...,prin reprezentantul legal al asociatiei- PRESEDINTELE COMITETULUI EXECUTIV )
    - contractele sunt semnate de reprezentantul legal al asociatiei si administratorul le onoreaza.
    daca in adunarea generala alegeti toti analfabetii sa va reprezinte interesele aveti contractele pe care le meritati.
    - comitetul executiv al asociatiei format din vecini ai datornicilor nu au luat masuri coercitive la adresa acestora pentru a nu se pune rau cu vecinii , pentru ca acestia de cele mai multe ori sunt cu gura cea mai mare ,pentru ca cei mai multi dintre marii datornici sunt pleava societatii,fara scoala ,platiti cu minimul pe economie doar sase luni pe an ca restul sunt in somaj ,care mai au si multi copii tot din incultura,care cu putinii bani in loc sa cumpere mancare cumpara alcool,care sar la gatul celor ce vor sa faca ordine in jurul lor (un presedinte de asociatie si-a gasit cauciucurile de la masina taiate dimineata, de bun ce era probabil,nu?si pentru ca fura ,asa cum se obisnuieste sa se spuna mereu,despre cei ce isi asuma responsabilitatea de a scoate castanele din foc cu mana lor nu a altora) dar ne-am obisnuit asa sa dam vina mereu pe altul,sa jignim ,sa fim nesimtiti
    -sunt administrator si pentru ca am redactat si trimis prin posta somatii (semnate de mine si de presedintele asociatiei) urmare a carora unii datornici au vandut apartamentele si s-au mutat la mai putine camere la periferie unde era probabil mai ieftin sau la tara ,am avut surpriza sa mi se reproseze ca din cauza mea a plecat saraca d-na ... ,bolnava ,chinuita ,buna vecina ,fara sa se gandeasca acel proprietar ca datorita acelor vanzari acum are apa calda si caldura,dar tot noi suntem rai si suntem injurati si blestemati si furam si luam comisioane.
    apropo de comisioane netrecute prin acte domnule ziarist,pe cuvantul tau ca stii ce scrii?
    pai daca Apaterm dadea comisioane la 800 de asociatii crezi mai avea sute de mii de lei pentru salariile directorilor,de prime de vacanta sau sarbatori considerabile,sau rezistau atata?
    problema foarte grava este ca acest cotidian si-a permis si isi permite de mult timp sa arunce cu noroi in administratorii asociatiilor ,profitand de faptul ca noi nu suntem uniti si nu facem parte dintr-un sindicat care sa ne apere interesele asa cum au si cei din invatamant ....
    nu contest ca nu au fost administratori cu probleme dar nu inteleg de ce trebuie sa fim toti bagati in aceeasi oala!
    si de la CFR au fost angajati care au delapidat si multi parlamentari au dosare penale si multi administratori de firme au avut probleme in justificarea gestiunii si multi profesori au fost prinsi luand mita ca sa nu mai spunem de evaziunea fiscala din meditatiile ne impozitate pentru ca nu sunt declarate,dar asta nu inseamna ca toti sunt asa si nu toti sunt denigrati aproape zilnic in acest ziar cum sunt breasla noastra .
    eu personal m-am adresat redactiei cu drept la replica referitor la articole calomnioase la adresa mea personala si a breslei din care fac parte dar se pare ca degeaba si de aceea ma gandesc serios la plangerea penala si cerea unor daune morale acestui ziar care isi permite sa ma denigreze public.
    DOMNILOR SI DOAMNELOR ADMINISTRATORI ( Băieţii şi fetele cu carnete de partid care au tăcut mâlc în momentul în care au văzut că sunt oameni care nu trec să-şi plătească datoriile cu anii. Stimabilii care sunt de vină pentru faptul că facturile sunt atât de umflate. Şi administratorul are cotă parte din aceşti bani. Chiar dacă, uneori, această cotă parte nu este trecută scriptic în vreun act, însă ea există, fără doar şi poate. ) TREBUIE SA LUAM ATITUDINE IMPOTRIVA ACESTUI ZIAR DE DOI BANI CARE NU CUNOASTE LIMITELE BUNULUI SIMT SI NE CALOMNIAZA IN FIECARE ZI.SA FACEM PLANGERE PENALA ,SA CEREM DAUNE MORALE SI SA FALIMENTAM ACEST NUMIT COTIDIAN CARE NU A FOST IN STARE NICI MACAR SA ANGAJEZE PROFESIONISTI.
    0
    1
    Raportează
  • postat de IC
    Vineri, 27 Iunie 2014 22:19
    5.13.209.***
    "Problema este că nu avem garanţia că reţeaua de gaze şi nici reţeaua de apă a oraşului vor suporta suprasarcina cauzată de cele peste 63.000 de centrale nou-nouţe" Ar trebui ca societatea de distribuire a gazelor sa fie intrebata daca reteaua face fata si cred ca da ,prin reglaje de presiune .La apa ,problema se poate rezolva prin un bypass in punctele SC ,de la racordul la reteaua de apa rece ,care aduce apa pentru preparat apa calda ,la reteaua care duce apa calda in blocuri , dublandu-se astfel capacitatea de transport spre blocuri a apei reci ,desi nu cred ca este cazul . Din 20 de apartamente pe scara unde locuiesc ,19 au centrale iar cel racordat la Apaterm s-a debransat de la apa calda si prepara apa calda cu boiler ,reteaua de apa rece face f.bine fata.
    0
    0
    Raportează
  • postat de asta e
    Vineri, 27 Iunie 2014 21:19
    79.116.99.***
    ce misto. sint numai vinovati dar de fapt nimeni nu plateste vinovatia in afara locuitorilor acestui oras ce au ceea ce merita. de 25 ani tot pun chisoiu ca orbii. asta ca sa fiu indulgent, altfel pun stampila ca betii sau prostii. oras ajuns sarac pentru ca e condus de 25 de ani de oameni ce acum sint foarte bogati. adevar graiesc.
    1
    3
    Raportează
  • postat de Electrocentrale și Apaterm, ultimele relicve a comunismului pe cale de dispariție prin insolvență și faliment.
    Vineri, 27 Iunie 2014 18:23
    109.99.203.***
    După titlul, om fi săraci confirmați, dar nu proști să consumăm o marfă scumpă băgată pe gât de monopolul Electrocentralelor vechituri din anii '65 tehnologie, fără investiții serioase pentru a scoate un randament mai ridicat, un morman de fier vechi ce mai scoate fum, insolventa răpunând-o în final cu tot cu căpușa ApaTerm parazit. Oamenii refuză să mai folosească apa caldă și Iarna robineții termostatici stau închiși, spălați-vă pe cap cu gigacaloria voastră, gălățenii nu mai sunt păcăliți, nu mai au nevoie de marfa vostră , puteți să dispăreți din viața noastră, trecem Iarna cum putem, dar cu banii în buzunar.
    3
    3
    Raportează
  • postat de Constantin Brancusi: V-am lasat saraci si prosti, v-am gasit si mai saraci si mai prosti.
    Vineri, 27 Iunie 2014 17:28
    5.13.196.***
    Cotetele comuniste gaurite, constructii modificate ce se vor prabusi intr-o buna zi. Prostimea disperata si-a pus centrale termice, si-a marit suprafata bucatariei scotand aragazul si chiuveta in balconul cu termopane si inceput de igrasie, ma intreb unde dracu isi usuca rufele, banuiesc ca pe capacul aragazului din balcon. Romanul se indatoreaza la banci ani de zile tot pentru cotetele comuniste, se duce sclav la straini sa-si ridice un casoi in satul natal si dupa ce o termina de ridicat isi da seama ca nu-i mai ajung banii sa o si intretina, se reintoarce in sclavie dar nu mai poate cistiga prea mult si atunci e nevoit sa-si vinda casoiul dupa ce si-au batatorit miinile si nervii. Intre timp a inceput cursa pentru prosti, promisiunile "baietilor destepti".
    0
    8
    Raportează
  • postat de anti-psd
    Vineri, 27 Iunie 2014 16:06
    86.124.204.***
    Toti inapoiatii mintali o tot dau ca aburul pentru termoficare e produs rezidual.Singurul lucru rezidual e creierul vostru aflat in moarte clinica.O centrala in cogenerare sa fie eficienta produce energie electrica si energie electrica.Atunci cum explici ca pleaca Gcal de la CET cu aprox 185 ron/Gcal si ajunge dupa apaterm la 335 ron/Gcal????Ti se pare corect ca un intermediar sa dubleze aproape pretul.Daca nu cunoasteti nu mai vorbiti capete seci ce sunteti!!!
    3
    4
    Raportează
  • postat de Menirea Electrocentralelor este și era producerea curentului electric, aburul fiind rezidual. Azi gălețenii duc în spate prin prețul ridicat al agentului termic un mastodont energofag cu tehnologie din ani 1965. Păi așa?
    Vineri, 27 Iunie 2014 14:36
    109.99.203.***
    Electrocentrale este în insolvență și azi falimentară pentru că scopul apariției și proiectări ei a dispărut, adică susținerea combinatului siderurgic cu curent electric ce era introdus și în rețeaua națională de curent electric la nevoie și abur industrial pentru combinat, combinat siderurgic în agonie și dispariție în curând până dispare la fier vechi. Azi Electrocentrale produce curent electric cel mai scump din România,curentul electric produs pe nuclear, hidro și chiar cărbune fiind mai ieftin. Aburul rezidual ce este degajat prin turbine trebuia să fie o materie secundară, folosită și în încălzirea locuințelor, dar azi este modul de existență și supraviețuire a unei Electrocentrale energofage, de facto susținută de populația gălățeană unde ''agentul termic'' are prețul final exorbitant, peste puterea de cumpărare a gălățenilor. Marfă scumpă, consum redus, deci dispariția mărfi, deci implicit a ''fabricantului'' de marfă scumpă.
    1
    3
    Raportează
  • postat de anti-psd
    Vineri, 27 Iunie 2014 13:44
    86.124.204.***
    Pentru "Păi guvernul vrea să arunce Electrocentrale aflată în insolvență în curtea Primăriei Galați? Păi intrăm cu tot cu oraș în insolvență, în faliment: "Nu mai vorbiti tampenii.De exemplu procentajul de gaz intern+gaz import e acelasi in toata tara la marii cionsumatori.Cet Galati nu foloseste doar gaz rusesc, gazul rusesc e in proportie de 15-20% maxim.Afla ca agentul termic oprodus de CET pleaca iarna cu aprox 90 grade C la tur si revine la vreo 55-60 grade C.Tu stai sa-ti vina apa calda cateva minute bune din cauza consumului scazut al populatiei.La consum redus ar trebui sa intervina Apatermul cu pompe de circulatie din PT-uri.Dar nu le pun sa merga ca sa nu consume curent electric .Astfel mincinosul Apaterm arunca vina ca nu le da CET temperatura bun pe tur.Nu vorbiti inainte de a va interesa care e adevartul vinovat
    1
    2
    Raportează
  • postat de Păi guvernul vrea să arunce Electrocentrale aflată în insolvență în curtea Primăriei Galați? Păi intrăm cu tot cu oraș în insolvență, în faliment. Nu putem susține un așa mastodont energofag pe dpatele gălățenilor săraci, fără locuri de muncă.
    Vineri, 27 Iunie 2014 12:11
    109.99.203.***
    Electrocentrale Galați a intrat în insolvență și vina nu este a nostră, este a guvernelor ce s-au perindat timp de 25 de ani pe la Palatul Victoria(Victoria Socialismului poate), Electrocentrale aparținând guvernului, statului. Statul Român nu mai poate susține Electrocentrale, curentul fiind foarte scump ca produs final, gazul fiind foarte scump, mai ales că este cel din Rusia, cel românesc fiind exportat prin OMV-Petrom în Austria, consumatorii austrieci având gazul mai ieftin decât în România. Sunt două cazuri în țară, Electrocentrale București ce a fost salvată de Primăria București intrând în proprietatea eu cu tot cu distribuția lor prin RADET, de, ei au bani pentru a susține un așa colos energofag și noi în Galați....păi noi la sărăcia noastră putem lua pe bugetul local un așa colos energofag și ineficient fără sprijinul guvernamental, guvern ce vrea să scape de găurile negre de producere a curentului electric prin combustibil scump cum este gazul rusesc? Electrocentrale Galați a fost creat special pentru combinatul siderurgic pentru susținerea cu energie electrică în caz de avarie, de cădere a sistemului național de energie electrică și pentru producerea aburului industrial pentru combinatul siderurgic, încălzirea locuințelor din Galați fiind un factor secundar, un produs ce nici nu face față la temperaturi atmosferici mai mici de -5 grade C. Păi guvernul vrea să scape de ''gunoi'' aruncând gunoiul la Primăria Galați. Și noi ce facem cu el? Producem curent electric scump pentru a încălzi orașul....faliment, insolvență se cheamă și intrăm și noi cu tot cu oraș în faliment, în insolvență...logic !!!
    0
    4
    Raportează
  • postat de Cetateanul Kane
    Vineri, 27 Iunie 2014 11:28
    86.127.208.***
    Vorbim ce stim sau ce am vazut prin alte parti. In Belgia unde locuiesc si muncesc copiii mei la fiecare etaj exista o nisa vecina cu apartamentul unde sunt montate aparatele de masura pentru utilitati: contoare de apa calda si rece, contoar de curent, contoar de caldura, toate digitalizate. Stabilesti singur nivelul temperaturii apei calde sau cel al apei din calorifere, in functie de buget, iar daca nu platesti factura te inchide de la distanta fara alte comentarii.
    In ce priveste asociatia de proprietari, numita sindicat, aceasta are atributii in gestionarea si intretinerea proprietatilor comune (holuri, garaj, ascensoare) fara sa se amestece in cheltuielile proprietarilor care sunt platite direct firmelor furnizoare cu care s-a incheiat contract. Importanta asociatiei este generata de nevoile proprietarilor, care au drept de vot si care este obligatoriu, iar deciziile se iau cu jumatate plus unul. Daca un proprietar nu mai are posibilitati financiare sa plateasca facturile si cheltuielile comune, atunci se muta in alt complex mai ieftin, sau la o casa sociala din cele inchiriate de primarie.
    0
    8
    Raportează
  • postat de Kasanova
    Vineri, 27 Iunie 2014 11:11
    5.13.220.***
    .Adevarul e ca acest oras a fost gandit comunist si, o data cu schimbarea regimului, toti si-au vazut de interesul propriu si mai putin de schimbarile necesare din sistem. Acum nu facem altceva decat sa platin tribut pentru aproape un sfert de secol de politica haotica administrativa. Nimeni nu a luat in calcul marasmul economic, furturile de zile mari, imbatranirea ireversibila a sistemului.indolenta vecinilor,samd. Traim pe cont propriu dar suntem sanctionati la comun. Cauzele sunt multiple dar efectul e unul de masa.Revin si spun ca Brucan n-a apreciat corect cand a spus celebrul "stupid people" si criza de 20 de ani. Au trecut 25 si continuam sa ne afundam.Clanurile mafiote ale triburilor conlocuitoare au ajuns sa faca legea la nivelul cel mai de sus al politicii,manelistii sunt venerati de televiziunile nationale, politicienii sunt toti fie anchetati fie deja la parnaie, astfel parlamentul a devenit fieful marilor hoti si spagari.Ne intoxicam cu minciunile asa-zisilor politicieni care cauta sa ne dezbine pentru a ne putea controla mai lejer. Iar controlul se face direct in buzunarele noastre in timp ce ei se lafaie in palate de lux. De vina suntem numai noi, ce i-am votat constant si care, ca un popor obisnuit inca din vremea dominatiei turce sau austo-ungare platim biruri din ce in ce mai impovaratoare fara sa cracnim. Ii lasam pe pensionarii imbacsiti de televiziuni sa ne decida viitorul prin vot in timp ce noi ne facem bagajele si plecam departe de tara pentru a ne croi un viitor sau abordam impasibili situatia ca ciobanul din celebra balada a Mioritei.
    0
    10
    Raportează
  • postat de fundasul MS
    Vineri, 27 Iunie 2014 10:11
    94.176.183.***
    Vad si comentarii cu mult bun simt . Cand din banii nostri s-au facut modernizari , cand calitatea serviciului de Termoficare este unul acceptabil , vine edilul si spune -gata , noi cei alesi nu ne mai ocupam de problemele cetatenilor , falimentam tot , distrugem si putinul construit . Adevarata problema este costul intretinerii , care uneori ajunge la jumatate de salariu , adica 100 euro . Asta in conditiile in care se munceste pentru 250 euro pe luna . Asta este adevarata problema , cu Apaterm sau fara Apaterm , tot vom suporta niste costuri uriase , caci baietii de la butoane trebuie sa traiasca fff bine . Deci nu este suficient ca vom suporta costurile lunare la gaz si electricitate , suntem sfatuiti sa mai investim si in centrale proprii , aceste bombe la purtator . Pentru edil este o singura solutie , dem..........a
    5
    5
    Raportează
  • postat de wdf
    Vineri, 27 Iunie 2014 10:07
    91.209.5.***
    Mai există şi o altă soluţie mai simplă şi la îndemână
    În Bacău s-au amenajat, la câte 2-3 blocuri împreună, câte o minicentrală termică. Construcţia este ridicată chiar lângă bloc, nu este mai mare decât o sugragerie de bloc şi beneficiază de branşament direct şi foarte scurt atât la sursa de apă cât şi la cea de gaz. Acolo ar trebui să se ducă subvenţiile primăriei. Sistemul este sigur şi uşor de întreţinut. Decât să ne găurim cu toţii apartamentele şi să facem în regie proprie lucrări care mai de care mai cârpite şi artizanale, trezindu-ne că putem sări în aer în orice moment, mai bine aşa!
    1
    4
    Raportează
  • postat de VORBIM CE STIM........DAR STIM CE VORBIM ??????????????
    Vineri, 27 Iunie 2014 09:44
    84.117.45.***
    Stimate Domn

    Modul in care ati inceput editorialul mi-a dat pentru moment speranta ca in acea redactie , mai si judeca lucid cineva. Dumneata spui :

    " Consider că un sistem centralizat de furnizare a căldurii şi a apei calde reprezintă cea mai bună opţiune pentru orice familie din România. "

    Si zau ca NU gresesti !

    Asta este sistemul de baza , folosit in Germania ,Tarile Nordice, nordul Frantei si nu numai...........

    Dar, :

    1. - Generarea sau cogenerarea agentului termic acolo , nu o face o societate putreda cu utilaje vechi, rusesti, din 1959 - 1961, cu o singura turbina in functiune (si aia disproportionata - 100 MW- in loc de 25, maxim 30 MW , care mananca gaz metan in cantitati enorme), cum este situatia la ELECTROCENTRALA Galati.

    2. - Distributia , chiar daca o face tot un fel de Apaterm de al nostru , Primaria nu arunca banii pe prostii gen concerte , gale de kikboxing si altele aducatoare de parandarat , ci ii modernizeaza permanent utilajele si retelele , regiei in sine, dandu-i doar bani de leafa bine chibzuiti.

    Vreau sa ma credeti ca stiu ce spun deoarece in anul 2000, am facut un stagiu de practica in Primaria din Berlin , sectorul Lichtenberg.

    3 - Fiind regii ale administratiei, serviciile publice nu pot avea nici profit (prostia asta numai la noi in tara am auzit-o) dar nici pierderi .
    Iar fiecare consumator este contorizat individual, unii chiar la nivel de automat cu fise.
    Imi aduc aminte ca din 2009 Apaterm a prezentat Consiliului si Primariei , un program de contorizare pe orizontala , inelar , la fiecare nivel de bloc , cu contoare, intr-o nisa din fata usii .
    Ieftin si functional Refuzat de Primarii succedati in functie , fireste .........

    Apatermul , nu a avut , nu are, si nu va avea niciodata in Bugetul aprobat de C.L. bani de contorizare individuala. Iata de ce intrebarea dumneavoastra , "de ce nu o face " este cel putin superficiala" (ca sa fiu ingaduitor ).

    4. - Cat priveste desfiintarea Asociatiilor de Proprietari, am mai spus-o de o mie de o mie de ori:

    - Asociatia de Proprietari este un O.N.G., infiintat de proprietari , de bunavoie in sedinta convocata legal.
    - Deci tot ei in sedinta asociatiei cu votul majoritatii celor prezenti si respectarea convocarii , pot oricand S-O DESFIINTEZE. MARE BRANZA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Oricum apreciez abordarea lucida a subiectului , desi nu sunteti de specialitate.

    De fapt ma intreb . Cine mai este de specialitate in acea redactie ?
    0
    12
    Raportează
  • postat de manipulare
    Vineri, 27 Iunie 2014 08:59
    5.13.208.***
    cand batranul geppetto alias dumitru nicolae a vrut sa faca in singura lui idee remarcabila centrala pe gunoi nimeni nu a sarit in capul guvernului si al politicienilor acu....asta-i romania o adunatura de beep de slaba calitate oameni sub nivelul africii, poate au ei alta strategie sau poate vor planta eoliene asa de multe incat nu vom mai folosi gazele deloc insa... beep nu prea cred.... populatia e in scadere la fel si consumurile de electricitate, economia nu merge deloc hai sa ne jucam
    2
    3
    Raportează
  • postat de valll
    Vineri, 27 Iunie 2014 08:34
    92.82.248.***
    De ce sa platim debransarea daca ea se face ca urmare a neindeplinirii obligatiilor pe care ei le-au avut fata de consumatori? Platim, in loc sa le cerem despagubiri?
    Dar aveti dreptate, suntem saraci, prosti si neinarmati cu simtul dreptatii. Daca am poseda acest simt, nu am tolera toate porcariile pe care ni le face aceasta clasa politica direct, dar si prin administratorii pe care si i-a numit ca sa fure prin intermediul lor si sa ne duca de rapa.
    M-am intrebat adesea despre cei care au pus roti patrate la caruta numita Romania (metafora nu-mi apartine, am citit-o undeva, nu mai stiu unde) M-am intrebat ce e cu ei, prostie, sau ticalosie? Cred ca prostie e 25%, iar in rest sunt niste ticalosi care fura sub diverite moduri.
    Bine ati spus despre subventii. Ei ne fura toti si, cu o parte din ce-au furat, ii mituiesc pe cei mai saraci si mai multi, fara ca ei sa inteleaga ca si de la ei s-a furat. Le platim furtisagurile si incompetenta. Ii platim pe directorii regiilor ca sa la duca de rapa, ii platim pe judecatori ca sa nu-i tenteze mita, platim agentii stufoase ca sa ne apere de lacomia furnizorilor precum Electrica, iar ele fac blaturi ca sa ne insele. I-am platit pe cei care au ruinat industria, pe cei care au risipit-o, pe acestia, care au rapus sistemul de incalzire centrala. Si, ca o turma ce suntem, ca sa ne debransam si sa umplem blocurile cu bombe bazate pe gaz-metan, platim.
    1
    12
    Raportează
  • postat de Olive
    Vineri, 27 Iunie 2014 08:15
    5.13.153.***
    Nu sistem centralizat, pt ca nu poate fi eficient. Si nici nu este avantajos pt utilizatori. Unii pleaca saptamani intregi la copii si ar vrea sa faca economie, altii nu vor pur si simplu sa fie cald in casa si incalzesc doar atunci cand este foarte frig afara. Centrala individuala este solutia. Este mai economic sa-ti reglezi singur temperatura in casa , dar si a apei calde, sa-ti gestionezi asa cum crezi si poti , in functie de venituri aceste avantaje ale vietii civilizate, fara sa platesti o armata de functionari si mecanici si muncitori cu sapa care vor gauri mereu strazile ca sa repare conducte, directori care-si dau prime s.a.
    Un adevar este acela ca administratorii au mare vina. Si-au marit salariile pana la un nivel greu de acceptat comparativ cu munca prestata, au angajat peste capul si vointa proprietarilor o multime de secretare, contabile, oameni care se invartesc fara rost pe alei si ale caror salarii au ridicat mereu nivelul contributiilor la intretinere.
    Un sef de scara si o femeie pt curatenie ar fi fost solutia, pe langa centralele individuale.
    Dar pt asta trebuie vointa si determinare din partea proprietarilor.
    4
    6
    Raportează
  • postat de ION CORNEANU
    Vineri, 27 Iunie 2014 07:53
    5.13.161.***
    AI DREPTATE DL.ZIARIST LG.
    BRANSAREA INDIVIDUALA SI DESFIINTAREA ASOCIATIILOR DE LOCATARI ESTE SOLUTIA!
    AUTOADMINISTRAREA LA NIVEL DE SCARA DE BLOC!
    4
    12
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.