Elevi gălăţeni, la vânătoare de asteroizi cu NASA

În luna aprilie din 2021, International Astronomical Search Collaboration (aparținând de NASA) și Asociația "Astronomi fără frontiere" din SUA au organizat un proiect internațional intitulat Asteroid Search Campaign (un fel de "vânătoare" de asteroizi), în care au fost selectate mai multe echipe de astronomi din toată lumea, printre care și cea de la Observatorul Astronomic Galați. Echipa gălățeană a fost formată din patru persoane: Ovidiu Tercu (Observatorul Astronomic Galați - coordonator) şi trei membri ai astroclubului "Călin Popovici": Gabriel Neagu, Ana Lupoae și Diana Manole. Fiecare echipă implicată în proiect a primit mai multe seturi de imagini realizate de telescopul Pan-STARRS 1 (situat pe vârful Haleakalā, de pe insula Maui din Hawaii), pe care a trebuit să le analizeze cu atenție pentru a descoperi asteroizi. Astfel, după studiul asupra imaginilor primite, echipa din Galați a trimis mai multe rapoarte la International Astronomical Search Collaboration, pentru validarea posibilelor descoperiri.

Citit 1824 ori Ultima modificare Sâmbătă, 29 Mai 2021 02:53