Explicaţii şi soluţii: „Au intrat la liceu cu 3 şi îi vrem de 6 la bacalaureat”

Explicaţii şi soluţii: „Au intrat la liceu cu 3 şi îi vrem de 6 la bacalaureat”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Inspectoarea Laura Marin, despre diferenţele mari dintre liceele gălăţene la promovarea bacalaureatului

- De ce avem licee cu promovabilitate peste 90 la sută şi altele cu numai 3 la sută?
- Sunt licee unde se intră la admitere cu note de 3 şi 4 la evaluările naţionale, sau chiar mai rău. Cum poţi să-l faci în patru ani de liceu să ajungă de la 3 la media 6, atât cât îi este necesar să promoveze bacalaureatul? Eu am fost profesor metodist şi am văzut că sunt profesori la liceele tehnologice care depun o muncă titanică, o dată pentru acoperirea golurilor din gimnaziu şi încă o dată pentru materia de liceu. Dar ce poţi face când elevii vin atât de slab pregătiţi? Nu pot să dau cu barda în profesori acolo unde s-a muncit. Am cerut o analiză a mediilor de intrare în 2008 la liceu şi a notelor obţinute de elevi la bacalaureat. Aşa se va vedea clar dacă profesorii respectivi au muncit sau nu la clasă.
Alt motiv pentru care cred că se pică la examen, în special la matematică, disciplina pe care o predau eu, e faptul că se dau subiecte inadecvate specificului acestui profil, în sensul că sunt dificile. Şi anul acesta s-au dat 3-4 puncte cu lucruri de fineţe, cunoştinţe care se fac o singură dată în cei patru ani, şi numai în două-trei ore. Nu cunoştinţe generale care se repetă în fiecare an de studiu. Trebuie să ne decidem şi ce vrem de la aceşti elevi de la tehnologic.
- Credeţi că admiterea la liceu organizată pe bază de examen ar aduce o îmbunătăţire?
- Sincer, nu. Şi aşa vor fi licee unde elevii vor intra cu medii mari şi licee unde se va intra cu medii mici.
- Cum vă explicaţi totuşi că în anii anteriori diferenţele dintre licee erau mai puţin evidente?
- La Galaţi sunt câţiva ani în care s-a pus accentul pe susţinerea unui examen corect, de aceea noi avem promovabilitate scăzută de câţiva ani încoace. Apoi s-au introdus camerele de luat vederi în săli, iar rezultatele de acum sunt mai aproape de realitate.
- Ce măsuri veţi lua pentru reducerea acestor diferenţe?
- Deja am demarat un program de pregătire a candidaţilor pentru sesiunea a doua. Vom fixa un liceu pentru pregătirea tuturor candidaţilor care vor la matematică, unul pentru română şi altul pentru biologie, cele trei discipline la care s-a picat cel mai mult. La înscrierea pentru sesiunea a doua, secretarele le vor cere elevilor să opteze în scris pentru disciplinele la care au probleme şi vor să se pregătească. Aşa vom putea şti dacă mai solicită pregătiri şi la alte obiecte. Profesorii vor lucra voluntar şi prin rotaţie, dar în funcţie de solicitările elevilor.
Pentru anul următor ne propunem să punem la dispoziţia elevilor o baterie de teste. Ei să lucreze suplimentar, iar profesorii să corecteze pentru a vedea care sunt noţiunile de pus la punct. De asemenea, prezenţa la orele de pregătiri suplimentare să se facă nominal. Aşa le vom putea arăta părinţilor că respectivii au fost chemaţi la pregătire, dar n-au venit. Printr-o evidenţă strictă se va şti a cui este vina, a elevilor sau a profesorului că n-a lucrat suplimentar cu ei.
Vom face o analiză a promovabilităţii la bacalaureat pe fiecare profesor. Iar anul şcolar va debuta cu inspecţii, să vedem ce se întâmplă acolo unde sunt procente mici. Cu ajutorul metodiştilor şi a mentorilor vom organiza pentru profesorii cu probleme cursuri de didactică pentru predarea disciplinei respective. Simulările le vom da mai devreme, undeva în luna februarie, ca să aibă şi elevii timp să recupereze. Vom face o analiză amănunţită şi vom mai lua şi alte măsuri.
- La nivel de minister ce ar trebui făcut?
- E clar că trebuie regândit examenul. Trebuie să se dea diferenţiat. Pentru cei care vor la facultate un tip, pentru cei care continuă pe învăţământ tehnic alt tip, iar pentru cei care nu vor studii superioare alt tip.

Citit 2842 ori Ultima modificare Marți, 17 Iulie 2012 23:37

10 comentarii

  • postat de mirooona
    Vineri, 20 Iulie 2012 08:05
    coana laura da mata cita munca suplim. neplatita ai facut la viata ta de prof. cu "experienta"? sincer ! haida... da-te rotunda
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Joi, 19 Iulie 2012 09:41
    pentru desteptul de @Ion:
    Mai caisa, mai intai sa te evalueze cineva pe tine, si apoi sa faci pe altii "cadre didactice slabe".
    Nu va e rusine, mai, astora care nu aveti nicio evaluare externa, puteti sa bateti turca la ore, ca nu se intampla nimic?
    Tare ar fi bine sa se dea asa, cate-un test PISA la toate disciplinele, sa vedem atunci care sunt cadrele didactice bune si care sunt cele slabe.
    In rest, aberezi sinistru cu meditatiile, esti incoerent si ai fracturi de logica!
    Si da, nu e problema ta si nici a scolii ce fac profesorii in afara programului, da? Daca isi platesc impozite pe meditatii si nu fac cu elevii de la clasa, poti sa inchizi gura linistit!! A, ca pe tine nu te solicita nimeni, e a;lta poveste si probabil are legatura cu "Cadrul didactic slab" de care vorbesti, si care cel mai probabil esti chiar tu!
    CONCLUZIA: NU MAI OBLIGATI PROFESORII DE OBIECTE DE EXAMEN SA FACA MUNCA SUPLIMENTARA NEPLATITA!!
    LUATI LA SCUTURAT SI PROFESORASII DE ALTE MATERII, CARE NU AU NICIUN STRES, INSA SUNT PRIMII LA COMENTAT PROSTII!
    PLATITI PROFESORII IN RAPORT CU MUNCA PRESTATA!
    0
    0
    Raportează
  • postat de @ion
    Miercuri, 18 Iulie 2012 23:04
    - sunt de acord cu d-na insp.general...cu valentina: la o scoala din rural f.multi elevi au la una din disciplinele date la testare note de la 1,00 la 1,99 ( 50 % din elevii testati): nu face pregatire suplimentara la clasa,in schimb face in particular...cu bani... cu elevii buni de la care sa invete si el ceva...caz izolat ....
    - ce ne facem cu profesorii de gimnaziu...mai ales cei de liceu(matematica,lb,romana) care se respecta....sunt pregatiti.....la ei se duc elevii si fac meditatii ...cat credeti ca le iau pentru o ora facuta intr-o garsoniera,sau apartament transformat in sali de clasa ...simultane...
    - mai ioane cred ca esti un c.d.slab de la care elevii cer bani pentru a te medita..... profesorii de mai sus sunt acum pe litoralul turcesc cu banii din meditatii ( unii spun ca scot peste ....ma opresc ,pentru ca eu care sunt de alta specialitate (nu sunt solicitat) castig intr-un an de activitate cat se castiga din meditatii intr-o luna .... ( ioane,ioane nu poti sa dormi de dorul meditatiilor...sau de .....)
    - ce sa-i ceri elevului la bacalaureat, cand la testare a luat 1,00 ?.....admis la liceu?!.....la oi cu ei.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de anonimul galatean
    Miercuri, 18 Iulie 2012 20:43
    vreau sa salut punctul de vedere din comentariul in care se pune problema activitatilor extracurriculare.Nu spune nimeni ca nu este bine sa-i dezvolti copilului orizonturile,dar in Romania se exagereaza cu asa zisele activitati . Si daca tot facem aceste activitati din care fie vorba intre noi multi dintre colegii nostri isi rotunjesc veniturile - vezi gradatiile de merit , ar fi bine ca si elevii sa aiba ceva de castigat.La admiterea la facultate sa se tina cont de activitatile de voluntariat ale elevilor. Pe de alta parte nu mi se pare corect ca unii profesori sa se straduiasca la ore sa-i invete pe copii cate ceva ,iar oportunistii in timpul orelor,, mai pun de-o activitate" ca doar de acolo ies banii si nu din orele facute cu responsabilitate didactica.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Valentina
    Miercuri, 18 Iulie 2012 20:01
    Au intrat cu media 3 la liceu...adica au avut 5 media de la gimnaziu si media 1 la examenele din vara. Ce sa scoti de la acesti elevi? Cine si cat sa munceasca ca sa ii aduca la media 6 la bacalaureat? Asa s-a ajuns, sa se faca alfabetizare la liceu?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Miercuri, 18 Iulie 2012 18:01
    Stimabila Laura Marin, dar de ce trebuie profesorii de materii de bacalaureat sa lucreze suplimentar cu elevii, fara fi platiti?
    Eu cred ca asa ceva este cam ...ilegal, poate ne lamureste Inspectia Muncii... Niciun angajat nu poate fi obligat sa presteze suplimentar pe gratis, mai ales cand asta se face in mod discriminatoriu(unii profesori da, altii nu, ca nu predau materii de examen).
    Dupa ce ca profesorii au niste remuneratii de toata jena, sa mai faca si ore suplimentare?Asa credeti voi ca vor lua toti bacul? "Omorand" profesorii care sunt sub-platiti??
    Si va dau si un alt "pont": vedeti ca profesorii CEILALTI, de obiecte care nu sunt de examen, ca sa-si faca ei dosare groase pentru gradatii, fac tot felul de pseudo-activitati, multe dintre ele chiar in timpul orelor elevilor!!!
    Sa iei elevul de a-12-a din ora de matematica/romana.informatica si sa-l duci la strans gunoaie sau "marsul broscutelor" sau cine-sti-ce alte "aActivitati" se intampla chiar foarte des, si cu sprijinul DIRECTORILOR!!! Ia sa se mai termine cu aceste prostii de asa-zise activitati, desfasurate chiar in orele de examen sau care incarca programul elevilor dupa cursuri si le subtiaza din timpul dedicat pregatirii pentru examene!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de mihai
    Miercuri, 18 Iulie 2012 10:49
    nu trebuie sa lucrezi in invatamant sa-ti dai seama ca ceva-i gresit in sistem , ca de altfel in sanatate este suficient sa fii consumator sa-ti dai seama ca-i lipsesc criteriile clare si unanime de functionare. Un invatamant bazat pe voluntariat, pe ore suplimentare, pe profesori care muncesc titanic, pe controale excesive(sperietori), nu are sanse sa aiba rezultate bune. Daca nu ai un model, in lumea asta sa inventat totul, trebuie sa copiezi unul care da rezultate mai bune, si mereu avand in vedere ca se lucreaza cu oameni care trebuiesc tratati cu respect. Este un abuz sa-i ceri unei persoane sa faca ore extra fara sa fie platit, nimeni nu este stapanul altei persoane, nici profesorul nu este stapanul elevului si nici responsabil cu fericirea acestuia si cu viitorul lui, profesorul cu aceiasi seninatate sa poata comunica elevului ca-i premiant sau repetent. Daca inspectoratul galati si-a propus sa scoata numai eminente este total gresit, nu se cere o munca acerba, ci una normala cu principii didactice, cu multa comunicare intre cei implicati in proces, cu metode de selectivitate continua si indrumare astfel incat promovabilitatea sa fie ridicata si nu toti elevii sa fie pregatiti pentru facultate. Propuneti proieste de modificare a functionarii invatamantului, pentru ca cei de la minister!!!!, cand spui politician spui agramat, farseor, plagiator, mizerabil, numai dumnezeu stie cum i-i aduna.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Miercuri, 18 Iulie 2012 09:42
    Bine gandit pe dr***! Bine ca "debutati cu inspectii" ptr profii de romana, mate, etc, dar cei care nu au examene stau fara niciun stres, pe aceleasi salarii!
    Nu mi se pare corect asa ceva!! Bine ca puneti profesorii de romana, matematica, etc, sa faca pregatiri suplimentare PE GRATIS, ba dupa aceea ii mai si luati la intrebari. Acesti profesori au, deci, responsabilitati si sarcini IN PLUS fata de restul. Pai atunci de ce plata este aceeasi?
    Vreti rezultate pe bani putini si cu multa bataie de joc??? SA LE ASTEPTATI MULT SI BINE!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de opinia publica
    Miercuri, 18 Iulie 2012 08:01
    nimic nou in ce spuneti , doamna inspector general...acest lucru trebuia facut de mult...in tarile occidentale functioneaza bine aceasta metoda a bacalaureatului diferentiat...in Romania s-a stricat si ce a fost bun in invatamant...ma refer la scoala profesionala...copii sunt obligati sa intre la liceu , chiar daca ei nu au un nivel de cunostinte corespunzator liceului...asta e...si ce este mai dureros , copii bine pregatiti si cu rezulate merituoase , pleaca din tara...in alte tari sunt mai bine platiti ...la noi s-a distrus tot: invatamant , sanatate, protectie sociala...au prosperat doar politicienii si cei ce ii sustin
    0
    0
    Raportează
  • postat de Maria
    Miercuri, 18 Iulie 2012 07:30
    Corect. Bine gandit, doamna inspector general.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.