Elevii, părinţii şi profesorii gălăţeni, REVOLTAŢI: "Rezultatele la bacalaureat sunt viciate"

Elevii, părinţii şi profesorii gălăţeni, REVOLTAŢI: "Rezultatele la bacalaureat sunt viciate"
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

* Susţine directorul adjunct al Colegiului Naţional "Vasile Alecsandri", Romeo Zamfir * Un alt profesor redutabil de limba română, Elena Tudorache, e de părere că profesorii de la Bucureşti au corectat cu "lipsă de profesionalism"


Faptul că în urma contestaţiilor la limba şi literatura română s-au modificat în plus peste 500 de note, cu foarte multe diferenţe de punctaj peste limita admisă de 1,5 puncte, a stârnit numeroase reacţii în învăţământul gălăţean.

Elevi, părinţi şi profesori se simt nedreptăţiţi şi cer să se ia măsuri, având în vedere situaţia fără precedent. Dacă anul trecut s-au modificat în plus la toate disciplinele în jur de 400 de note, anul acesta, doar la limba şi literatura română au fost nu mai puţin de 536 de teze care au primit note mai mari după recorectare. Strigător la cer este şi faptul că sunt foarte multe diferenţe mari, de la peste două puncte până la 3,80 de puncte, cum este cazul unui elev de la Colegiul "Calistrat Hogaş", care în urma contestaţiilor a obţinut 7,90 la limba română, după ce iniţial primise 4,10.

Peste 90 de note mărite la CNVA

Dacă arunci un ochi pe listele elevilor de la CNVA, vei rămâne surprins să constaţi că din cei peste 200 de elevi care au susţinut bacalaureatul anul acesta, jumătate au făcut contestaţie la limba şi literatura română, considerând că li s-au pus note mai mici. La recorectarea lucrărilor, peste 90 de elevi au primit punctaj în plus.

Directorul-adjunct al colegiului, Romeo Zamfir, scrie pe pagina sa de Facebook că, având în vedere această situaţie, consideră că rezultatele la bacalaureatul 2015 au fost viciate. "La Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri" din Galaţi rezultatele la bacalaureat sunt viciate, datorită evaluării tezelor la limba şi literatura română. Este evident ca evaluarea iniţială a fost incorectă, deoarece notele nu erau în concordanţă cu notele de la celelalte obiecte. Spre exemplu, ştiu o elevă care a obţinut 10,00 la toate probele, cu excepţia obiectului limba şi literatura română, unde a primit 8,90. A obţinut o medie mare, a realizat obiectivul cerut de universitatea din UK la bac şi a considerat că nu e cazul să mai facă contestaţie. Pe primele două pagini ale elevilor de la CNVA, la rezultatele în ordinea mediilor, din primii 20 de elevi, la 16 le-au fost acceptate contestaţiile la limba şi literatura română, iar ceilalţi patru n-au depus contestaţie, că dacă ar fi făcut-o... Din câte ştiu eu, evaluarea iniţială a fost făcută la Bucureşti, iar contestaţiile au fost rezolvate la Buzău", notează Romeo Zamfir.

"N-au citit. Şi-au bătut joc"

Am vorbit cu mai multe cadre didactice de la CNVA, care ne-au spus că-şi doresc să le scrie pe această temă celor din minister, pentru că multitudinea de note modificate în plus arată cu siguranţă că la mijloc este ceva putred.

Dintre cele şapte clase de la CNVA care au susţinut bacalaureatul anul acesta, trei au avut-o ca profesoară de limba şi literatura română pe Elena Tudorache, dascăl de prestigiu. Aceasta susţine că, de când a văzut rezultatele iniţiale, a avut sentimentul că ceva nu este în regulă.

"La clasa a XII-a, unde mă aşteptam ca elevii să ia notele cele mai bune, în mod strigător la cer, elevii au fost evaluaţi cu 7 şi 8. Sunt tineri care în toţi cei patru ani de liceu au participat la concursuri naţionale, unde s-au calificat pe primele 20 de locuri pe ţară mereu. Nu aveau cum să fi făcut doar de atât. La recorectare, o notă de 7,80 s-a preschimbat în 9,80 şi nu am niciun dubiu că aceasta din urmă este corectă. Oricând, aceşti copii pot da bacalaureatul şi demonstra că ştiu să facă de cel puţin 9,50. E clar că, la prima corectare, evaluatorii şi-au bătut joc. N-au citit tezele. Au corectat în mod neprofesionist şi nu cer musai o sancţiune pentru ei, dar o discuţie trebuie avută. Profesorii din Bucureşti ar trebui să renunţe la ideea că în provincie nu se face carte. Le-am demonstrat de atâtea ori că se face, pentru că şi la facultăţile lor cei care intră primii sunt elevii din provincie, nu bucureştenii. Nu pot să accept nici faptul că au greşit fiind prost plătiţi! Am participat şi neplătită la corectură şi mi-am făcut datoria. Aici e vorba de conştiinţă şi de profesionalismul cu care îţi faci meseria", consideră Elena Tudorache.

Baremul şi subiectele, construite prost

Un alt cadru didactic, de la alt liceu care a obţinut multe note mai mari în urma contestaţiilor, a avut o poziţie mult mai nuanţată. "Subiectele şi baremele de anul acesta au fost construite prost. Subiectele au fost banale şi nu le-au dat elevilor posibilitatea să-şi demonstreze performanţa. Ce poţi să scrii spectaculos la importanţa sportului în viaţa unui om? Sunt cadre didactice care au corectat şi în anii anteriori şi probabil au făcut comparaţii. Apoi, baremele au fost incomplete. Neexistând punctaj intermediar, au fost intenţionat manipulate în favoarea elevului mediocru, dar în defavoarea celor buni. De aici se explică diferenţele de corectare foarte mari. Dacă ar fi fost mai riguros, ca în alţi ani, nu ar fi ieşit aşa", susţine cadrul didactic respectiv.

Citit 5375 ori Ultima modificare Luni, 20 Iulie 2015 17:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.