Protestul transportatorilor, între 23 şi 25 martie

Protestul transportatorilor, între 23 şi 25 martie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pirateria din domeniul transporturilor rutiere, haosul legislativ existent, dar şi aplicarea cu întârziere (sau chiar deloc!) a legilor în vigoare sunt doar câteva dintre motivele care îi vor scoate în stradă pe operatorii şi transportatorii autorizaţi. Îi vor scoate la proteste, pentru că, de altfel, ei sunt în stradă zi de zi, dar se pare că le-a ajuns cuţitul la os.

Astfel, în perioada de 23-25 martie, la nivel naţional vor fi organizate mitinguri şi marşuri de protest la care vor participa mii de reprezentanţi ai transportatorilor autorizaţi – firme de transport urban şi interurban, interjudeţean, transporturi taxi, şcoli de şoferi.

Bineînţeles, toţi aceştia vor protesta cu maşinile din dotare, astfel că marile oraşe ale României, printre care şi Galaţiul, vor fi traversate iarăşi de coloane lungi de maşini pe arterele principale.

Toate aceste mişcări de protest vor fi organizate de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), asociaţie care, începând de ieri, există în mod oficial şi la Galaţi. Preşedintele filialei Galaţi a COTAR este Silviu Cârlan, secondat de primvicepreşedintele Dinu Cojocaru şi de Genia Dorobăţ. 

Pentru mitingul de la Bucureşti şi-au anunţat deja participarea „până la 15.000 de maşini”, a afirmat ieri, într-o conferinţă de presă, Silviu Cârlan.

La protestul de la Galaţi, însă, „vor fi suficiente mijloace de transport. Gândiţi-vă că circa 200 de maşini pot forma o coloană de doi kilometri. Nu vrem să blocăm municipiul Galaţi în zilele respective, oraşul suferind deja din cauza închiderii Falezei, dar nu putem nici să stăm nepăsători faţă de tot ce se întâmplă”, a spus Dinu Cojocaru.

Cei doi lideri ai filialei COTAR au spus că, la Galaţi, marşul de protest se va desfăşura probabil pe 24 martie, între orele 11-13, iar la el vor participa microbuze, taxiuri, dar şi maşini ale şcolilor de şoferi.

„Am semnalat de mai mult timp şi de numeroase ori pirateria din domeniul rutier, piraterie care, în domeniul transportului de persoane, face casă bună cu evaziunea fiscală. Motiv pentru care noi, cei care lucrăm legal, ne vedem siliţi să facem restrângeri sau chiar închideri de activitate”.

„În judeţul nostru, pirateria făcută de diverse persoane neautorizate se manifestă în general la intrările şi ieşirile din oraş, pe DN 25 şi DN 26, dar la fel se întâmplă şi în zona Tecuciului. De aceea am propus ca reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi amenzile să fie extinse şi la maşinile cu mai puţin de 8 locuri”.

„Nemulţumirile noastre sunt enorme; prin decizii ale administraţiei locale, am fost obligaţi să ne dotăm cu extraordinar de multe programe, dintre care unele au fost eliminate ulterior, iar altele au avut preţuri de până la zece ori mai mari decât în mod normal”, a spus Silviu Cârlan.

„În Galaţi, situaţia e foarte gravă. Din 500 de microbuze, care şi-au făcut datoria până acum fără evenimente, Consiliul Local a decis să rămână doar 170. O cifră care nu este fondată în niciun fel şi pentru care operatorii de transport nu au fost consultaţi. Noi propunem să fie 220 de microbuze, bazându-ne pe investiţiile pe care am fost obligaţi să le facem, precum şi pe performanţa pe care am avut-o până în prezent”, a mai spus Silviu Cârlan.

„La dezordinea legislativă, cu multe acte normative care sunt doar pe hârtie, se adaugă şi pregătirea mediocră a viitorilor conducători auto. Avem şcoli de şoferi care pun accentul pe venituri, oferind preţuri tentante, dar punându-vă de multe ori viaţa în pericol. Rezultă de aici o concurenţă financiară, nu una profesională. Este şi cauza a numeroase accidente de circulaţie, şi se poate întâmpla ca formatorul să fie «atentat» în trafic chiar de cursantul pe care l-a pregătit”.

„Concluzia este că legislaţia rutieră, fragmentată pe diverse tipuri de activităţi, este haotică. Altfel spus, nu se pupă legile. O lege unică a transporturilor ar putea rezolva aceste probleme în care ne zbatem de aproape zece ani”, a mai spus şi Dinu Cojocaru.

Explicaţie foto: Silviu Cârlan (în stânga), alături de Dinu Cojocaru

Citit 1687 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.