Traficul pe străzile oraşului, văzut la Comisia de Dialog Social

Traficul pe străzile oraşului, văzut la Comisia de Dialog Social
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Semaforizarea, semnalizarea şi marcarea intersecţiilor în municipiul Galaţi, acţiuni realizate, măsuri dispuse şi propuneri – aceasta a fost una dintre temele complexe şi veşnic fierbinţi puse în discuţie la ultima şedinţă a Comisiei de Dialog Social a Prefecturii. Raportori au fost Primăria şi Inspectoratul Judeţean de Poliţie Galaţi – Serviciul Rutier.

Din informarea întocmită de directorul Direcţiei Tehnice a Primăriei, Laurenţiu  Jalbă, am reţinut: pentru mărirea siguranţei rutiere, pietonale şi fluidizarea circulaţiei rutiere în anul 2010, Primăria a modernizat 17 intersecţii semaforizate.

Au fost puse în funcţiune trei intersecţii semaforizate: str. Prelungirea Brăilei colţ cu Drumul de Centură, bulevardul G.Coşbuc colţ cu str. H.Coandă şi G. Coşbuc colţ cu Drumul Viilor.

S-a modernizat şi intersecţia Coşbuc cu str. Brăilei. La intersecţia Brăilei cu str. Saturn au fost montate două corpuri de semafor auto pe scuarul central pentru mărirea acuităţii vizuale a celor care circulă pe banda trei.

A fost semaforizată şi intersecţia str. Domnească cu str. Cezar, zona Praktiker, pentru mărirea siguranţei în traversarea  pietonilor. S-au montat 70 semne de trecere pietoni cu leduri pe străzile: Brăilei, Domnească, Traian între str. Ciobanului şi Barieră, str. Basarabiei. 

Pentru fluidizarea traficului pe tronsonul str. Brăilei colţ cu str. Saturn şi colţ cu str. Regiment 11 Siret se lucrează la separarea comenzii semafoarelor celor două intersecţii. Se face şi  marcarea rutieră în toate intersecţiile şi pe întreaga reţea de străzi destinată traficului rutier.

Anul trecut, pentru fluidizarea traficului, au fost realizate trei sensuri giratorii:  str. Cloşca – bulevardul Marii Uniri - str. Săvineşti;  bulevardul Dunărea colţ cu bulevardul Galaţi;  str. Brăilei – bulevardul Dunărea – Drumul de Centură.

Semnalizare ciudată şi motociclişti teribilişti

Mai mulţi parteneri de dialog social şi-au arătat nemulţumirea pentru starea de lucruri. Astfel, Constantin Cojocaru, lider al Patronatului şcolilor de şoferi, a scos în evidenţă, bine documentat şi cu amănunte tehnice, foarte multe aberaţii în circulaţia din municipiu, unele punând în pericol viaţa participanţilor la trafic şi a pietonilor.

Liderul a criticat şi legislaţia rutieră, “foarte stufoasă” şi faptul că semnalizarea defectuoasă lasă multe la imaginaţia şi experienţa şoferilor. De pildă, există drumuri cu prioritate… doar pe anumite tronsoane!

Subprefectul a precizat că Primăria, prin comisia de specialitate, are responsabilitatea îndreptării acestor disfuncţii. Primăria trebuie să facă o analiză şi un studiu de trafic, este de părere şi directorul executiv al Prefecturii, Vasile Pârlog. 

Preşedintele filialei Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Marian Filimon, s-a plâns de zgomotul puternic şi de pericolul creat în toiul nopţii de şoferii şi mai ales motocicliştii teribilişti şi de faptul că nici Primăria, nici poliţiştii, nu pot stopa acest abuz. 

Reprezentantul Poliţiei Rutiere, comisarul Viorel Cojocaru, a explicat în cadrul Comisiei că s-au aplicat amenzi mai multor astfel de teribilişti.

Subprefectul Daniel Ovidiu Tudorache a hotărât ca la viitoarea întâlnire a Comisiei să fie abordat pe larg acest subiect scăpat de sub control. Abia aşteptăm!

Citit 1139 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.