O ordonanță de urgență, aprobată miercuri, prin care firmele de curierat sunt obligate să raporteze la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online, urmărește identificarea beneficiarilor reali, spune Agenția Națională de Administrare Fiscală.
"Prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali, care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri, prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line. Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interes direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxelor și impozitele aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective", precizează instituția.
ANAF subliniază faptul că "datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului. Mai mult, potrivit Codului de procedură fiscală, personalul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu".
Ordonanța de urgență intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului președintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declarației.