Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
24 comentarii

Vineri, la 9 dimineaţa, şoferii maxi-taxiurilor de pe linia 77, Depozite - Piaţa Centrală, au tras pe dreapta, nemulţumiţi de încasările mici, cheltuielile mari şi de suma datorată operatorului pentru "foaia de parcurs".
Competiţie neloială şi costuri în creştere

"La acordarea licenţelor, traseele Transurb nu intrau până în Piaţa Centrală. Noi nu primim subvenţie, ca firma Consiliului Local, iar pentru 20 de lei, oamenii iau autobuzul sau tramvaiul, nu maxi-taxiul", se plânge Marian Vagner, de 35 de ani.
Stanciu Ivaşcu, 60 de ani, susţine că tot mai mulţi dintre ei nu mai fac faţă cheltuielilor, "Maşinile au ieşit din garanţie şi costurile de reparaţii sunt foarte mari."
Protestatarii acuză şi operatorul. L-au împrumutat pe acesta cu avansul la maşini, plătesc şi leasingul, reparaţiile, taxele, dar în acte apar doar ca împrumutători ai sumei iniţiale. Asfel, şoferii se îndoiesc că într-o zi vor deveni proprietari reali ai vehiculelor.
Şoferii susţin că plăteasc zilnic pentru foaia de parcurs, "o taxă de protecţie". Aceasta e135 de lei din ianuarie 2011 după ce iniţial fusese agreată la 70. "Foaia" e motivul nemulţumirilor, protestatarii insistând pentru readucerea ei la o sumă realistă.
"Foaia", imaginară. Maşinile vor fi mai puţine
Ex-consolierul local Teodor Dobriţoiu, patronul Consamo, susţine că nu există o astfel de plată. "Primesc bilete să le vândă, dar încasările sunt tot mai mici. Nu acoperă cheltuielile. Nu ştiu despre ce foaie vorbiţi."

Dobriţoiu recunoaşte că toţi şoferii, posesori de permis categoria D, primesc salariul minim - "face cineva altfel?" Nu ştie de vreo sumă de care ar fi nemulţumiţi şoferii şi susţine aceştia se opun reducerii numărului de maşini pe traseu, pentru rentabilizare.
Nici alţi operatori nu confirmă o sumă zilnică în sarcina şoferilor. "Doar preţul biletelor vândute minus cheltuielile: combustibil, spălat etc."... Pe de altă parte, operatorul cu care am discutat ne-a spus că toate maşinile îi aparţin, toate documentele de plată a leasingului sunt pe numele firmei operatoare. Cât priveşte nivelul încasărilor colectate de şoferi, "până nu se va introduce autotaxarea, ca la Transurb, cum am propus de atâtea ori, nu se va vedea fluxul real de călători".
Conflictul e încă nestins, Dobriţoiu propunând scoaterea a trei din cele 18 maşinide pe traseu. Şoferii vor să fie scoase cele trei maşini de rezervă, operatorul insistă să scoată titulari.
Aşadar călătorii de pe linia 77 se pot aştepta în următoarele zile la mai puţine maşini şi mai multă aglomeraţie.

 

Citit 5339 ori Ultima modificare Vineri, 08 Iunie 2012 22:52

24 comentarii

  • postat de luca Duminică, 10 Iunie 2012 19:51 Link la comentariu
    0
    0

    transurbul transport ecologic civilizat ,ecologizat de grupurile de tigani si de pensionariinespalati

    Raportează
  • postat de svfigdmi Duminică, 10 Iunie 2012 14:01 Link la comentariu
    0
    0

    Ca la Constanta desi e mult sa ne raportam la un oras ca cel mentionat,trasee de la Transurb non_stop si fara toti tractoristii de pe haxi-maxi ce se bat ca kiorii la cap de linie si o sursa de evaziune fiscala alimentata deopotriva si de gabori si proxeneti si directorimea inutila din cj cl si prefectura .Nu tu bilet nu tu respect si mai si mergi inghesuit ca-ntr-un film de Kusturita cu papornite babe depresive si pensionari duhnind a vin varsat din . hale.Concluzia e urmatoarea:nu ne comparam cu C-ta.

    Raportează
  • postat de stefan badita Sâmbătă, 09 Iunie 2012 22:26 Link la comentariu
    0
    0

    sa le scoate pe aceste bube din galati!!! vedem ce va face N.C. la primarie! sper sa le scoata dracului si sa lase doar transurbul, transport ecologic civilizat, axat pe troleibuz si tramvai! auzi tu la ei, dupa ce ca fac evaziune fiscala de milioane de euro pe an, se plang de incasari mici :)))

    Raportează
  • postat de alfar Sâmbătă, 09 Iunie 2012 22:07 Link la comentariu
    0
    0

    chiar a-si lansa o actiune civica in galati ce se poate numi "vreau bilet si respect" in maxi-taxi. ASTA PENTRU CA EU PLATESC PRETUL TRANSPORTULUI. iar d-l pazvante daca e sofer pe maxi-taxi de miine o sa fie nevoit sa-mi de-a bilet. asta pentru ca am sa-l cer de acuma pe orice traseu. doar nu ma da jos daca ii cer bilet.

    Raportează
  • postat de alfar Sâmbătă, 09 Iunie 2012 21:46 Link la comentariu
    0
    0

    da, pazvante, eu sint vinovat si la fel de vinovati sint toti cei ca mine care cind urca in maxi-taxi dau banii si nu cer bilet. vinovat sint ca stau agatat de o bara cind maxi-taxi e plin ochii pe culoar. ar trebui sa urc doar daca am loc pe scaun si daca nu mi se da bilet sa-l cer. pina la urma doar nu pierd intotdeauna nu stiu ce afaceri sa accept toate conditiile fara sa cirnesc. toate maxi-taxi sint pline de afise ca spun ca daca esti gasit fara bilet sau stai in picioare cind nu sint locuri pe scaun esti pasibil de amenzi, e vina ta, a pasagerului. vinovat sint ca trebuie sa ascult discutiile soferului, care de fapt nu ma privesc dar am sa-mi cumpar niste antifoane pe care o se le bag in urechi cind urc in maxi-taxi, am sa urc doar daca vad ca am loc pe scaun si vreau bilet, pentru ca eu dau banii. si sa stii ca de multe ori cind situatia imi permite comunicarea cu d-l sofer spun "buna ziua" si " multumesc" la coborire. multa stima , pazvante, ce nu locuiesti in galati.

    Raportează
  • postat de Claudiu Sâmbătă, 09 Iunie 2012 18:48 Link la comentariu
    0
    0

    "Pazvante", fotografia care ilustreaza articolul ilustreaza in mod cat se poate de exact despre ce oameni (ca si noi, ca si tine) vorbim.
    In rest, sper sa ma ierti, e nevoie si de cei asemeni tie; la fel ca si cei din fotografie, daca nu ati exista nu am avea cum face firestile diferente. Fara voi chiar n-ar fi posibil acest lucru.
    Au trecut mai bine de 20 de ani de cand - cu sau fara voia ta- am castigat dreptul de a alege si a ne dori mai bine
    Tu si cei asemeni tie, curat democratic, n-ai decat sa-i iubesti pe soferii de maxi-taxi cat doresti

    Raportează
  • postat de Pazvante Sâmbătă, 09 Iunie 2012 17:09 Link la comentariu
    0
    0

    pentru alfar,
    Intrebi cine-i vinovat si am sa-ti raspund eu pana se va oferi si alta cineva.
    Vinovati sunt mai multi dar primul vinovat esti Tu si neamul tau. Te vorba aia grija de ce taxe plateste soferul la stat, asculti la conversatia altcuiva ca un nesimtit si vrei sa fii tratat ca un aristocrat?
    Pana mai acum cativa ani erati cei mai fericiti cand venea autobuzul in statie, slugi nemultumite si acum cand aveti de ales mai faceti si plangeri.
    V-ati gandit ca si acei soferi sunt oameni ca si voi ? ai dat bunaziua soferului vreodata ? Eu nu traiesc in Galati si nu folosesc mijloacele de transport in comun, in ultimii 40 de ani am mers cu mijloacele de tansport de vre-o 5-6 ori din curiozitate. Am vazut mai multi calatori nesimtiti decat soferi.
    Toate acestea se intampla datorita voua nesimtiti crescuti si educati in Galati. Voi sunteti cei ce votati comunistii la putere de ani de zile si dati vina pe altii. de 22 de ani votati PSD, PDL si va plangeti ca nu-i bine iar cand aveti posibilitatea sa votati un nou partid cu oameni noi care nu a furat ca cei de la putere, ce faceti ? ori nu votati si lasati pe altii sa va complecteze balotul de vot ori votati aceeasi criminali morali ai comunitatii romanesti.
    Cand ai sa fii capabil sa respecti omul de langa tine atunci poate ai sa intelegi mai multe.

    Raportează
  • postat de alfar Sâmbătă, 09 Iunie 2012 14:26 Link la comentariu
    0
    0

    acum citeva zile intr-un maxi-taxi soferul care in acelasi timp conducea, vorbea la mobil, lua bani se plingea la telofon ca "nu merge deloc, nu are clienti". m-am uitat in jur si am vazut doar 2 locuri goale, pe scaune. eu stiu ca ei si-ar dorii sa mearge cu citi mai multi calatori tixiti pe culoar si pe care sa-i stivuiasca prin frine si manevre bruste. si am inteles si de ce nu dau bilet. cind naiba sa o faca daca ei fac atit de multe lucruri odata. adevarul este ca goana dupa bani a ajuns un mod de judecata a individului. cine e vinovat, soferul nesimtit, mafiotul de operator, cei pusi sa verifice si sa indrepte lucrurile? nu. sistemul ce guverneaza tara si care a siluit si ingropat in nesimtire poporul. asta cu un scop clar, unde e ordine e greu sa treci neobservat daca faci o faradelege. asa in haos si dezordine poti sa faci ce vrei in interese proprii mai ales avind puterea si legile in mina.

    Raportează
  • postat de alfar Sâmbătă, 09 Iunie 2012 13:39 Link la comentariu
    0
    0

    adevarul este ca folosesc mai mult maxi-taxi decit autobuzele transurb. asta pentru ca am ales din doua rele. autobuzele sint in general lente, vechi iar cei ce circula sint in marea majoritate pensionari care din cauza virstei citeodata sint de neinteles comportamental si al igienei. mai circula pe autobuze tot felul de indivizi dubiosi, cete de romi galagiose si fara educatie care fac circ in autobuz. mai circula si cei cu abonamente carora le vine bine acest transport din prisma locatiei locului de munca si a domiciliului. sint si scolarii si liceenii cu abonament .este de inteles ca o fac pentru a economisii, corect. multe personaje urit mirositoare ,recalcitrante si care au locul de munca in autobuze folosesc acest mijloc de transport pentru ca nu taxeaza bilete si fiind organizati pot sa faca ce vor. in maxi-taxi este putin vorba de altceva, acolo urca doar cei ce platesc bilet si asta ii selectioneaza putin. problema e la comportamentul nesimtit al soferilor, mafia operatorilor si evaziunile fiscale care sint cunoscute de toata lumea dar organele abilitate ale legii se fac ca nu vad. problema e aceesi ca in toate domeniile ce exista in galati, romania. nesimtire, evaziune fiscala, mafie, golaneala. nu stiu daca si cind se vor schimba lucrurile in bine, spre o civilizatie pe care o vezi doar daca iesi in vestul granitelor tarii.

    Raportează
  • postat de doar lichele Sâmbătă, 09 Iunie 2012 11:56 Link la comentariu
    0
    0

    Cei mai nesimtiti si tupeisti soferi,daca poti sa le spui soferi astora,
    Toata politia si politrucii de galati au maxi " taxe" cangi....
    Noi alde fraierica suportam si maneaua din dotare,convorbirile telefonice la Volans,scarba cu care esti tratat,nesimtirea fara AC etc etc
    Dispareti parazitilor
    Pentru viitorul primar- indiferent cum o sa-l cheme- daca vrei cu ADEVARAT sa faci ceva pentru acest Oras si pentru locuitorii lui darama toate garajele,scoate drakului porcaria asta de transport maxi pishat- fa o plaja MODERNA PENTRU toata lumea ,,locuri de joaca doar pentru copii,parcari suspendate- fara licitatii trucate pentru firmele partidului si aratati dracului BUN SIMT PENTRU NOI ASTIA CARE VA VOTAM
    oricum m-am hotarat sa émigrez si de saptamana viitoare o sa muncesc pentru alta Tara pentru alt oras dar ma gandesc la parintii mei si ai sotiei mele care or sa ramana tot aici
    Si am gandesc si eu ca prostul sa imi amintesc cu " drag de locul copilariei mele"
    Sa va duceti dracului in iAd si acolo cred ca e Mai bine decat in Raha- tul asta de Ora's de care va bateti joc si implicit de noi,de parintii nostril,copii nostri amintirile noastre....
    Acelasi gust amar pe care il am eu ca trebuie sa plec Asa va BLESTEM sa il aiba copii copiilor vostrii
    Pa si pu la revedere

    Raportează
  • postat de un cetatean Sâmbătă, 09 Iunie 2012 11:42 Link la comentariu
    0
    0

    Maxi taxi trebuie desfiintat ca mijloc de transport in comun. Primaria trebuie sa mai cumpere niste autobuze, sa optimizeze traseele si ... gata !!

    Raportează
  • postat de una dintre cele 2 CccASIEREEEEEEEE pe care le-ai dat afara Sâmbătă, 09 Iunie 2012 10:47 Link la comentariu
    0
    0

    DdDdobritoiule de ce nu plateai taxele la STAT. De ce pentru cei 35 de lei nu plateai TAXE LA STAT ????????

    PENTRU ca erai mana in mana ci toti (POLITICIENII) si probabil avea "acoperire" sau erai "informat" cand urma sa "vina" un control???????????? Exemplu: la alegerile din 2008 si 2009 CINE a carat sacii de votare din oras si de prin comune ? BINEINTELES firma lui dddOBRITOIU -- shherr / comsssamo dar cu MASINILE oamenilor nu a lui sau a lu' mumasa................... asa o sa faci si acum DDDdddobritoiuleEEE???????????????????
    MARE mmmiiincinos

    Raportează
  • postat de cici Sâmbătă, 09 Iunie 2012 10:25 Link la comentariu
    0
    0

    adevarata si marea problema in aceasta activitate este EVAZIUNEA FISCALA pe care se face ca n-o vede nimeni .Restul e mahala organizata si suportata zilnic de noi calatorii ,,multumiti''ca circulam cu maxi-taxi.

    Raportează
  • postat de FOST PROPIETAR Sâmbătă, 09 Iunie 2012 09:39 Link la comentariu
    0
    0

    DOBBBRITOIIIUUUUUUUUUUUUU e BUBA --- el e CCCANCERUL. Nu mai stiu cum e acum dar in perioada 2005 - 2010 plateai foaia de parcurs 70 lei si primeai chitanta de 35 lei. Si nu a laut nimeni nici o masura ca sa fie anchetat. AFARA cu dddOBRITOIU.

    Raportează
  • postat de Claudiu Sâmbătă, 09 Iunie 2012 09:32 Link la comentariu
    0
    0

    In aproape 7 ani de circulat cu "nemultumitii" despre care se vorbeste in articol, recunosc, nu neaparat zilnic, nu am apucat sa vad sau sa stiu cum arata un bilet pe simplul motiv ca nu am primit unul vreodata. In aceeasi perioada de timp, in schimb, am reusit sa experimentez toate mizeriile pe care le fac in mod curent acesti nemultumiti: de la "daca nu iti convine ia-ti masina" pana la condus cu coatele in timp ce cu o mana numara banii iar cu alta vorbesc la telefon, statii pe linia dintre banda 1 si doi, sicanari in trafic cu alti soferi cu duba plina de calatori, plecari doar cand li se pare ca au destui calatori, circulat cu cate 9 - 10 oameni in picioare si tot ceea ce, sunt convins , cunoasteti la fel de bine ca si mine
    Anul trecut am inteles ca devenise obligatorie o lege care impunea aerul conditionat. Cati dintre soferii traseului din articol si au asa ceva dar nu sub forma de curent prin geamurile deschise ?
    Tot anul trecut , parca, se renuntase la slapi, tricouri. Nu ? De ce a durat asa putin ?
    Pot crede ca au probleme. ca nu castiga foarte mult sau ca exista nemultumiri. Insa, la drept vorbind, nu ii obliga nimeni sa faca ceea ce fac si nici nu cred ca ar trebui sa existe la infinit in dispretul fata de clienti doar pentru a deveni - la un moment dat- proprietarii respectivelor utilitare. Pana la urma e problema lor in ce s-au bagat si in ce conditii cata vreme vorbim de o activitate privata
    In ceea ce ma priveste, mi-as dori sa intram si noi in secolul XXI, sa beneficiem de transport civilizat, altfel decat asemeni unor colete in niste utilitare de marfa in care s-au montat niste scaune. Si-as mai dori sa inteleaga ca tratandu-ne ca si pana acum, ca si calatori, nu au de ce se mira ca preferam conditii mai bune si mai civilizate in detrimentul mizeriei pe care o numesc dansii maxi-taxi

    Raportează
  • postat de romeo Sâmbătă, 09 Iunie 2012 09:24 Link la comentariu
    0
    0

    smenul asta cu maxi-taxi e una dintre cele mai mari hotii din galatiul post-1989.
    chiar daca, poate -si, repet, poate-, initial ideea lui durbaca a fost buna (la vremea aceea ), ulterior fenomenul maxi-taxi a devenit generator de inimaginabila evaziune fiscala, generator de activitati mafiote (in politic, economic si social), generator de haos in circulatia auto, si cum se vede din comentariile de mai sus si generator de disensiuni in cadrul comunitatii.
    e un subiect la fel de sensibil pentru galati ca cel al garajelor, insa mult mai greu de atacat, date fiind ramificatiile mafiote care acopera si protejeaza acest domeniu.

    pentru cei care spun ca fara maxi-taxi nu se poate:
    - in cite orase mari din romania si din lume ati mai vazut acest tip de transport in comun?
    - nu credeti ca existenta unor indivizi de genul lui dobriotiu (consilier si operator, simultan, in evident conflict de interese) a fost de fapt una din marile piedici in realizarea unui transport "de stat" decent in galati?

    Raportează
  • postat de abc Sâmbătă, 09 Iunie 2012 09:11 Link la comentariu
    0
    0

    Umble destul prin tara si cred ca doar in Galati si Braila am mai vazut mizeriile astea de maxi-taxi
    O tiganeala care nu face altceva decat sa paralizeze circulatia si sa ingreuneze traficul
    Si eu sper ca noul primar sa desfiinteze maxi-taxi - urile si sa termine cu golaneala soferilor nespalati

    Raportează
  • postat de live Sâmbătă, 09 Iunie 2012 09:10 Link la comentariu
    0
    0

    ely unde ai vazut tu spatiu in autobuzele transurb?

    Raportează
  • postat de anisoara Sâmbătă, 09 Iunie 2012 08:52 Link la comentariu
    0
    0

    dobritoiu stie foarte bine de pretul foii sa nu minta ca-l vede dumnezeu.numai el vrea sa manance.

    Raportează
  • postat de behehe Sâmbătă, 09 Iunie 2012 08:43 Link la comentariu
    0
    0

    de ce sa le scoate-ti? sa ne transporta-ti ca pe sardele in autobuze.in miros insuportabil de pensionar si la cheremul tiganilor.

    Raportează
  • postat de Ely Sâmbătă, 09 Iunie 2012 07:19 Link la comentariu
    0
    0

    Corect...sunt pentru desfiintarea acestui tip de transport (daca se poate numi transport). Personal, folosesc autobuzul; mai mult spatiu, mai multa siguranta...

    Raportează
  • postat de costel avream Sâmbătă, 09 Iunie 2012 07:16 Link la comentariu
    0
    0

    E o mare prostie sa se scoata maxi-taxi mai Vatman. Autobuze transurb nu sunt suficiente si nici nu trece prin cartiere de te lasa in zona. numai tampiti in tara asta. Au mai vrut sa fie scoase si s-a creat un haos total. Maxi taxi vine imediat, ma duce imediat unde vreau adica la scoala, in port, la spital etc.

    Raportează
  • postat de costel avream Sâmbătă, 09 Iunie 2012 07:14 Link la comentariu
    0
    0

    E o mare prostie sa se scoata maxi-taxi mai Vatman. Autobuze transurb nu sunt suficiente si nici nu trece prin cartiere de te lasa in zona. numai tampiti in tara asta. Au mai vrut sa fie scoase si s-a creat un haos total. Maxi taxi vine imediat, ma duce imediat unde vreau adica la scoala, in port, la spital etc.

    Raportează
  • postat de Vatman Sâmbătă, 09 Iunie 2012 01:37 Link la comentariu
    0
    0

    Bai dar astia-s chiar nesimtiti! Dupa ce ca nu dau bilete si conduc de zici ca-s pe circuit mai fac si gat acum? Dobritoiu este o tentativa de om.Sper ca noul primar sa desfiinteze maxi-taxi.Ce-i tigania asta inventata de hotul de Durbaca?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.