Nemulţumiri în rândul şoferilor de maxi-taxi

Nemulţumiri în rândul şoferilor de maxi-taxi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Vineri, la 9 dimineaţa, şoferii maxi-taxiurilor de pe linia 77, Depozite - Piaţa Centrală, au tras pe dreapta, nemulţumiţi de încasările mici, cheltuielile mari şi de suma datorată operatorului pentru "foaia de parcurs".

Competiţie neloială şi costuri în creştere

"La acordarea licenţelor, traseele Transurb nu intrau până în Piaţa Centrală. Noi nu primim subvenţie, ca firma Consiliului Local, iar pentru 20 de lei, oamenii iau autobuzul sau tramvaiul, nu maxi-taxiul", se plânge Marian Vagner, de 35 de ani.

Stanciu Ivaşcu, 60 de ani, susţine că tot mai mulţi dintre ei nu mai fac faţă cheltuielilor, "Maşinile au ieşit din garanţie şi costurile de reparaţii sunt foarte mari."

Protestatarii acuză şi operatorul. L-au împrumutat pe acesta cu avansul la maşini, plătesc şi leasingul, reparaţiile, taxele, dar în acte apar doar ca împrumutători ai sumei iniţiale. Asfel, şoferii se îndoiesc că într-o zi vor deveni proprietari reali ai vehiculelor.

Şoferii susţin că plăteasc zilnic pentru foaia de parcurs, "o taxă de protecţie". Aceasta e135 de lei din ianuarie 2011 după ce iniţial fusese agreată la 70. "Foaia" e motivul nemulţumirilor, protestatarii insistând pentru readucerea ei la o sumă realistă.

"Foaia", imaginară. Maşinile vor fi mai puţine

Ex-consolierul local Teodor Dobriţoiu, patronul Consamo, susţine că nu există o astfel de plată. "Primesc bilete să le vândă, dar încasările sunt tot mai mici. Nu acoperă cheltuielile. Nu ştiu despre ce foaie vorbiţi."

Dobriţoiu recunoaşte că toţi şoferii, posesori de permis categoria D, primesc salariul minim - "face cineva altfel?" Nu ştie de vreo sumă de care ar fi nemulţumiţi şoferii şi susţine aceştia se opun reducerii numărului de maşini pe traseu, pentru rentabilizare.

Nici alţi operatori nu confirmă o sumă zilnică în sarcina şoferilor. "Doar preţul biletelor vândute minus cheltuielile: combustibil, spălat etc."... Pe de altă parte, operatorul cu care am discutat ne-a spus că toate maşinile îi aparţin, toate documentele de plată a leasingului sunt pe numele firmei operatoare. Cât priveşte nivelul încasărilor colectate de şoferi, "până nu se va introduce autotaxarea, ca la Transurb, cum am propus de atâtea ori, nu se va vedea fluxul real de călători".

Conflictul e încă nestins, Dobriţoiu propunând scoaterea a trei din cele 18 maşinide pe traseu. Şoferii vor să fie scoase cele trei maşini de rezervă, operatorul insistă să scoată titulari.

Aşadar călătorii de pe linia 77 se pot aştepta în următoarele zile la mai puţine maşini şi mai multă aglomeraţie.

 

Citit 5876 ori Ultima modificare Vineri, 08 Iunie 2012 22:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.