Planul de Mobilitate Urbană, CONTESTAT de societatea civilă. Un document INCOMPLET şi cu multe NEREGULI

Planul de Mobilitate Urbană, CONTESTAT de societatea civilă. Un document INCOMPLET şi cu multe NEREGULI
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Mai multe asociaţii non-guvernamentale din Galaţi, membre ale Consiliului Societăţii Civile, contestă Planul de Mobilitate Urbană şi susţin că vor contesta în continuare documentul, pe toate căile posibile. Motivele pentru care asociaţiile contestă Planul porneşte de la faptul că „nu au fost luate în considerare sau au fost luate în considerare într-un mod superficial şi neprofesionist” propunerile făcute de către membrii societăţii civile, mergând până la faptul că în Consiliul Local s-a aprobat un document incomplet, cu anexa 4, în care ar fi trebuit să se regăsească proiectele de investiţii, în alb. Aceste nemulţumiri, plus altele, au constituit subiectul unui comunicat de presă trimis pe adresa redacţiei.

„Având în vedere faptul că, neexistand avizul din partea APM înaintea votării hotărârii de Consiliu Local, aceasta este atacabilă şi nulă de drept; având în vedere faptul că documentul prezintă şi alte nereguli semnificative, pe care ne rezervăm dreptul de a le sesiza în viitor, ne exprimăm dezacordul faţă de forma actuală a acestuia, considerând că nu exprimă opinia generalizată şi interesele cetăţenilor municipiului Galaţi”, mai arată comunicatul de presă al Junior Chamber International (JCI) Galaţi.

"Ce-am propus şi ce-a ieşit"

Potrivit preşedintelui JCI Galaţi, Gregor Teodorescu, un grup de nouă asociaţii neguvernamentale au transmis companiei Eptisa, cu confirmare de primire, un document prin care se propunea extinderea infrastructurii de tramvai, a celei de troleibuz, cât şi modernizarea infrastructurii existente. Totodată, documentul mai includea construirea de parcaje subterane mecanizate în toate zonele rezidenţiale ale municipiului (despre care am scris şi noi la momentul respectiv), construirea de piste de biciclete pentru elevi şi studenţi, conform Masterplanului de ciclism "Rotabike", dar şi reabilitarea istorică a zonei centrale, ce include pavarea cu granit a străzilor cu clădiri cu arhitectură protejată şi încurajarea unor politici care să transforme zona într-un centru comercial pietonalizat. „Cu toate că ne-au fost solicitate proiecte concrete, aceasta însemnând descriere, localizare, capacitate, buget, etc, propunerile nu au fost luate în considerare”, ne-a spus reprezentantul JCI.

Nemulţumit este şi preşedintele ONG-ului „Galaţi, Oraşul meu”, Bogdan-Radu Brînzan, implicat şi el în realizarea documentului trimis către Eptisa, care, iniţial, s-a rezumat să comenteze concis „ce-am propus şi ce-a ieşit!”.

„Consultantul Eptisa a fost plătit de către BERD pentru a găsi soluţii concrete problemelor cu care se confruntă Galaţiul, nu să vină cu propuneri vagi de investiţii sau să nu ia în considerare propunerile noastre. Am văzut că erau şi comentarii precum că nu poate fi pietonalizată zona de centru, dar este absolut necesară, altfel vor pica toate clădirile istorice. În plus, repet, asta este datoria companiei, să găsească soluţii”, ne-a declarat Bogdan-Radu Brînzan.

Citit 2223 ori Ultima modificare Miercuri, 23 Septembrie 2015 17:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.