„Viaţa liberă” şi Humanitas îţi dau… crime şi suspans

„Viaţa liberă” şi Humanitas îţi dau… crime şi suspans
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Adevărul care ucide”, de Lisa Unger * „Romanul porneşte că o maşină de curse şi nu încetineşte deloc în timp ce eroina adună piesele unui puzzle uimitor” *

Ridley Jones este probabil prototipul personajului de care te laşi imediat sedus, pe care îl urmezi, cuminte, peste tot şi a cărui poveste o asculţi până la capăt, cu urechile ciulite. O femeie cu un destin plin de necunoscute, un copil înfiat sau, mai precis, „traficat”, al cărui tată biologic se presupune că ar fi fost un criminal nemilos şi a cărui fantomă încă îi mai bântuie viaţa fiicei, chiar şi după ce i-a fost împrăştiată cenuşa în cele patru zări. 

Cartea se deschide cu o capcană - o crimă brutală şi seacă, lăsată în suspans -, iar legăturile între personaje şi întâmplări se ţes încet, într-o adevărată reţea, solicitându-i cititorului răbdarea şi perspicacitatea de care e nevoie pentru dezlegarea unui astfel de mister. Cum Ridley Jones este la rându-i scriitoare, personajul căpăta dintr-o dată un plus de verosimilitate şi devine el însuşi sensibil la situaţiile ficţionale.

În căutarea propriei identităţi care i se dezvăluie a fi cu totul alta decât cea pe care o cunoştea, ea îşi dezvăluie nu numai tenacitatea, o curiozitate de detectiv, încăpăţânarea, dar şi o anumită vulnerabilitate sentimentală demnă de o adevărată eroină de roman cu turnură poliţistă. În plus, acţiunea este plasată pe rând între New York şi Londra, toposuri ale genului, pe care cunoscuta autoare Lisa Unger le exploatează în descrieri extrem de vizuale.

Scriitoarea Ridley Jones încearcă să-şi descifreze trecutul şi abia scapă cu viaţă. Acum, mai prudentă, se mulţumeşte cu o existenţă banală. Dar trecutul nu vrea să moară. Ridley e avertizată că în fiecare dintre fotografiile pe care le-a făcut în ultimul an apare silueta ameninţătoare a unui bărbat. Un necunoscut o supraveghează. Cine? De ce?

Evenimentele căpăta o turnură ireală: după ce a fost interogată de FBI, urmărită de asasini profesionişti şi părăsită de familie, Ridley se pomeneşte într-un hotel din Londra. Rănită. Nu ştie cum a ajuns acolo. În locul ei, oricine s-ar duce la poliţie, dar ea nu are voie să joace după reguli. Dacă vrea să afle odată pentru totdeauna adevărul, trebuie să găsească fantoma din fotografii. Trebuie s-o înfrunte.

„Romanul porneşte că o maşină de curse şi nu încetineşte deloc în timp ce eroina adună piesele unui puzzle uimitor”. (Booklist). „Ridley este femeia zilelor noastre: voluntară şi dură când nu mai are încotro. O lectură acaparatoare”. (N.Y.News)

Lisa Unger s-a născut în 1970, în Hartford, Connecticut, a absolvit New School of Social Research şi a lucrat câţiva ani la New York, în publicitate. A debutat în 2002 cu „Angel Fire”, un mystery publicat sub numele ei de faţă, Lisa Miscione. După alte trei romane poliţiste, a scris un thriller, „Minciuni periculoase” („Beautiful Lies”, 2006), de data asta semnat Lisa Unger (între timp s-a căsătorit).

Romanul a fost o revelaţie şi a consacrat-o definitiv: a ajuns instantaneu în topul New York Times, s-a numărat printre puţinele „Cărţi internaţionale ale anului” (Bookspan) şi a fost tradus în peste douăzeci de limbi. Cititorii şi criticii din SUA o consideră în unanimitate pe Lisa Unger drept una dintre cele mai originale şi proaspete voci ale genului, iar Lee Child spune despre „Minciuni periculoase” că este „pe muchie de cuţit, emoţionant şi sexy”.

Al doilea thriller al Lisei Unger, „Adevărul care ucide” („Sliver of Truth”, 2007), i-a confirmat talentul şi maturitatea literară.

„Adevarul care ucide” este un best-seller, foarte bine scris, care va face cu siguranţă victime şi printre consumatorii de thriller din România. Împreună cu „Viaţa liberă”, cartea poate fi achiziţionată la un misterios preţ de numai 8 lei!

Citit 1714 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.