TIMBRUL DE MEDIU se transformă | ȘOFERII români ar putea PLĂTI TAXE în funcţie de gradul de POLUARE al maşinii

TIMBRUL DE MEDIU se transformă | ȘOFERII români ar putea PLĂTI TAXE în funcţie de gradul de POLUARE al maşinii
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Căutarea unei soluţii alternative la timbrul de mediu, eliminat la începutul lunii februarie, odată cu alte 101 taxe, continuă, iar ministrul Mediului, Daniel Constantin, a lansat o propunere care ar urma să fie introdusă prin Ordonanţă de Urgenţă, la finalul lunii martie.

Conform proiectului ce urmează să fie propus de Ministerul Mediului, toate autoturismele înmatriculate în România ar urma să aibă lipit pe parbriz un abţibild colorat, în funcţie de norma de poluare a motorului. „În perioada următoare vom identifica maşinile poluante şi vom avea câte un sticker de culoare diferită în parbrizul fiecărei maşini, în funcţie de gradul de poluare. Asta nu înseamnă costuri suplimentare sau taxe pe care le percepem. Dar crează premizele ca autorităţile publice locale, după ce vor face zonarea oraşelor, să poată să le introducă. Dar m-aş bucura, ca ministru al Mediului, să am la fiecare intrare într-un oraş mai mare, o parcare în care orice cetăţean să poată să îşi lase maşina, să ia metroul, să ia o maşină electrică, să închirieze forme alternative mai prietenoase cu mediul", a explicat Daniel Constantin.

Ecovigneta poate restricţiona accesul

Potrivit propunerii pe care Ministerul Mediului o va înainta Guvernului, administraţiilor locale vor putea limita accesul maşinilor cu normă de poluare sub Euro 4 sau chiar Euro 5 în oraşe, obligându-i pe şoferii care au astfel de autoturisme să achite o taxă de poluare lunară sau anuală. Proiectul presupune şi investirea în infrastructura de monitorizare video, astfel încât şoferii care nu respectă aceste reguli să fie amendaţi conform legii. „În unele oraşe europene, unde există o supraaglomerare, s-a introdus un element suplimentar, numit taxarea maşinilor care intră în aglomerările urbane, în funcţie de gradul de poluare. Este un instrument pe care îl au la dispoziţie administraţiile publice locale. Vrem, astfel, să facem o lege astfel încât autorităţile publice locale - dacă vor considera necesar - să introducă, atunci când dezvoltă infrastructura, ca variantă opţională, o eventuală taxă pentru zonele supraaglomerate", a conchis ministrul Mediului.

Citit 3664 ori Ultima modificare Joi, 16 Martie 2017 00:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.