Criza vagoanelor de la CFR Călători frizează asasinatul economic. Plângere penală împotriva managementului

Criza vagoanelor de la CFR Călători frizează asasinatul economic. Plângere penală împotriva managementului
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat că va sesiza procurorii pentru a investiga de ce s-a ajuns ca "din 1.200 de vagoane pe care CFR Călători ar trebui să le aibă în trafic, are doar 800 de vagoane" şi a apreciat că situaţia "frizează asasinatul economic".

"Din 1.200 de vagoane pe care CFR Călători ar trebui să le aibă în trafic, are doar 800, deci lucrează cu două treimi din parcul său, lucru generat de nesusţinerea activităţilor de reparare a vagoanelor la ritmul corespunzător, în anii trecuţi. La începutul mandatului meu, în ianuarie-februarie, am găsit 400 de vagoane şi jumătate din trenurile Săgeata Albastră, ansamblurile de zi, trase la gard. Pentru ca să le repunem în piaţă, am luat măsuri de repornire a unor licitaţii privind reparaţia acestor vagoane, pot să spun că azi avem semnate contracte, însă este prea târziu pentru a produce efecte aşteptate anul acesta şi mai ales în sezonul de vârf", a declarat ministrul Transporturilor, într-un interviu la DCNews Live.

"Pierdem şi nu pot să nu mă refer la faptul că responsabilităţile celor care au administrat interesele căii ferate, companiei de călători în anii trecuţi, frizează asasinatul economic, pur şi simplu. Să duci compania naţională de transport pasageri într-un deficit de 30 la sută din capacitatea sa de transport este extrem de grav, şi acest lucru nu cred că a fost întâmplător, pentru că - spre exemplu - anul trecut, din 80 de milioane, nu au cheltuit aproape nimic pe reparaţii. Fostul manager mi-a explicat că nimeni nu se prezintă la licitaţiile de reparaţii, lucru absolut fals", a mai spus oficialul.

Lucian Şova a adăugat că va sesiza procurorii, după ce a făcut evaluări interne cu privire la situaţia vagoanelor de la CFR Călători. "Managementul, în care este inclus şi Consiliul de Administraţie al CFR Călători, va beneficia, cu ghilimelele de rigoare, de o sesizare din partea mea către organele statului care să aibă abilităţile, calificarea şi prerogativele să facă investigaţii consistente în acest domeniu", a adăugat Şova.

La începutul lunii iulie, Confederaţia Meridian şi Federaţia sindicatelor din transporturile feroviare au avertizat că achiziţia în 2021-2023 de material rulant (vagoane) pentru CFR Călători, prin intermediul Autorităţii de Reformă Feroviară, "va fi tardivă" şi "îi va favoriza doar pe operatorii străini de transport".

Obiectivul acestui program implementat în colaborare cu experţi selectaţi de BEI este de a sprijini nou înfiinţata Autoritate de Reformă Feroviară să realizeze în perioada următoare achiziţii de material rulant pentru a fi pus, în anumite condiţii, la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de pasageri din România.

Citit 1895 ori Ultima modificare Luni, 13 August 2018 19:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.