Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Având în vedere limitările impuse în ceea ce privește libertatea de deplasare a persoanelor, Inspectoratul General pentru Imigrări dispune noi măsuri de gestionare a activității în relația cu cetățenii străini și europeni în perioada stării de urgență. Nu se mai primesc niciun fel de cereri, excepţie făcând cele referitoare la avizele de angajare sau detaşare pe teritoriul României. 

Inspectoratul General pentru Imigrări anunţă noi restricţii în ceea ce priveşte posibilitatea străinilor de a obţine documente care să le permită şederea pe teritoriul ţării noastre. Astfel, autoritatea a decis suspendarea, până la încetarea stării de urgenţă, a tututor activităţilor de preluare a cererilor formulate de cetăţenii străini şi a activităţii de eliberare a documentelor, cu excepţia situaţiilor de maximă urgenţă, indiferent dacă este vorba de cetăţeni ai statelor UE sau din spaţiul extra-comunitar. Singura excepţie o va constitui preluarea cererilor şi eliberarea avizelor de angajare şi detaşare în muncă. 
"În ceea ce privește solicitările transmise online prin aplicația portaligi.mai.gov.ro, altele decât cele de eliberare a avizelor de angajare sau detașare a cetățenilor străini, care nu au fost încă programate, vor fi anulate, iar persoanele vor fi informate în acest sens", anunţă Inspectoratul General pentru Imigrări.  
Valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări cetățenilor străini, respectiv permise de ședere, avize de angajare/detașare, decizii de returnare, documente eliberate străinilor tolerați, dar și cele emise cetățenilor europeni, certificate de înregistrarea rezidenței sau cărți de rezidență, care expiră în această perioadă, își mențin valabilitatea până la data încetării stării de urgență. De asemenea, își mențin valabilitatea şi documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie, precum și documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil. Documentele care expiră pe perioada stării de urgență pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență, conform Ordonanței Militare nr. 3/2020.

Citit 1576 ori Ultima modificare Marți, 31 Martie 2020 22:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.