Hoţie cu tablă eşuată în penal!

Hoţie cu tablă eşuată în penal!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Prada cântărea peste 45 de tone şi valora peste 100.000 de lei

Miezul unei nopţi  geroase de iarnă a fost timpul în care o echipă de cinci persoane constituită pentru a da o lovitură pe platforma  ArcelorMittal a eşuat în cele din urmă în… penal.

Era ora 1,00, în noaptea de 28/29 ianuarie 2010,  când, la poarta Nord-Atlas, un autotren Scania, cu cabina de culoare roşie, s-a oprit direct pe cântar cu motorul zumzăind.

Acolo, Petrariu Minodora, aflată în tură de noapte, i-a restituit repede şoferului documentele de însoţire a mărfii. Acesta a dat să pornească la drum, dar în acele secunde  a apărut un agent de la Security WBC, care l-a somat să coboare şi să oprească motorul.

Şoferul a refuzat iniţial, spunând că se grăbeşte, dar a fost nevoit să-i  înmâneze agentului de pază avizul de însoţire a mărfii. Conform acelui document ar fi trebuit ca în autotren să fie 13 foi de tablă, dar în benă erau, de fapt, şase foi de tablă care aveau alte dimensiuni, altă greutate (45,8 tone), altă valoare (106.093,70 lei).

Culmea, pe aviz era deja trecută o viză Security WBC, şef poartă Topală Călin. Acesta s-a şi interesat, de altfel,  de ce a fost oprit autotrenul. Imediat, agentul WBC  a sunat unde trebuie şi la faţa locului  au apărut jandarmi şi agenţi de poliţie de la Secţia IV.

Combinaţii în cinci, în şase

Au constatat şi aceştia că pe avizul de însoţire a mărfii era deja trecută viza de ieşire (ştampila) aplicată de Topală Călin; că autotrenul aparţinea SC Soritrans SRL şi că era condus de Crişan Dănuţ, administratorul acestei firme.

Deşi în acea perioadă activitatea atelierului de prelucrări şi finisări laminate din L.T.G.2 era întreruptă, „Scania” mai făcuse o cursă cu câteva ore înainte, iar cei care au organizat hold-up-ul lucrau, nu-i aşa?, în plin.

În fine, ulterior, anchetatorii au refăcut filmul hoţiei. Au aflat, de pildă, că Nechita Octavian Ilie, care lucra în zona vizată, ar fi afirmat faţă de cei care erau pe acolo că „vrea să încarce o maşină cu tablă din sectorul oxigaz” şi tocmai pentru asta toţi trebuie să plece, „să nu observe nimic”.

O macara era deja mutată de la locul ei obişnuit, pentru că, înainte cu o zi, macaragiul Cazan Costel ar fi făcut mai multe manevre în gol, oarecum dubioase, cu  utilajul pe care nu-l folosea de obicei.

În noaptea cu pricina, Topală Călin îi ceruse portăriţei Petrariu Minodora să permită accesul autotrenului fără alte comentarii, în schimbul a 1.000-2.000 de lei. Mai trebuia să nu evidenţieze în registrul de poartă (intrări/ieşiri) accesul autotrenului cu cabină roşie.

Acuzaţii de furt calificat şi complicitate la furt calificat

Din cercetări, între altele, a mai reieşit că, tot timpul, Crişan Dănuţ a ţinut legătura cu Mihai Nicu Cristinel şi că Nechita Octavian Ilie ar fi arătat stiva din care trebuia luată tabla.

Din grupul celor şase care a apărut în cauză şi în anchetă, după ce dosarul a fost finalizat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi, cinci persoane au fost trimise în judecată pentru furt calificat şi complicitate la furt calificat.

E vorba de Crişan Dănuţ, de 38 de ani, administrator la SC Soritrans SRL, cunoscut cu antecedente penale, condamnat de mai multe ori pentru furt calificat, fals şi favorizarea infractorului; Nechita Octavian Ilie, de 23 de ani, care lucra în sectorul de unde s-a furat; Mihai Nicu Cristinel, de 28 de ani, cu studii superioare, care este acuzat, spre deosebire de primii doi, de complicitate la furt calificat, pentru că ar fi găsit macaragiul care să se ocupe de treaba penală de care vorbim; de Topală Călin, de 30 de ani şi Petrariu Minodora, de 52 de ani, acuzaţi de complicitate la furt calificat.  Macaragiul Cazan Costel a fost scos în cele din urmă de sub urmărire penală.

În privinţa cvintetului infracţional şi asupra faptelor sale se va pronunţa, normal, instanţa de judecată.

Citit 1533 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.