Înşelăciuni cu maşini în leasing

Înşelăciuni cu maşini în leasing
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Grupul foarte restrâns (cinci persoane) de lucrători de la Compartimentul furturi şi trafic de autovehicule – Serviciul Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Galaţi are o plajă de activităţi deosebit de complexă, ceea ce-l menţine într-o permanentă stare de alertă.

Astăzi, ne oprim, însă doar asupra uneia dintre problemele cele mai complicate cu care se confruntă grupul de poliţişti amintit. Florin Huian, şeful compartimentului furturi şi trafic de autovehicule, ne confirmă una dintre realităţile-problemă evidenţiate clar în acest an

„Sport naţional” oneros

„În cele opt luni din acest an, afirmă Florin Huian s-a dezvoltat incredibil un fenomen infracţional despre care aş putea să spun că, într-un fel, a devenit sport naţional. Despre ce este vorba?

A crescut considerabil numărul amatorilor de chilipiruri ce au la bază contractele de leasing încheiate de diverse societăţi, persoane juridice din Galaţi, Tecuci, Tg. Bujor, dar şi din localităţi limitrofe acestora, cu privire la achiziţionarea de autoturisme precum Dacia Logan, Mercedes, BMW, Chevrolet, Hyundai, autoutilitare Iveco etc.”

Cum se ajunge la un chilipir cu o asemenea maşină am aflat de la  Liviu Enachi, din acelaşi compartiment de poliţie. Concret, sunt persoane juridice  care încheie contracte de leasing cu rate de plată întinse pe 36 de luni; acele persoane juridice achită firmelor de leasing ratele pe 12-16 luni, după care… printr-un act de novaţie, contractul de leasing e preluat de o altă firmă în care, de regulă, din acţionariat poate face parte şi o persoană care este administrator la prima firmă.

Mai departe, societatea care a preluat contractul nu mai achită ratele şi nici nu predă maşina firmei de leasing. Firme de leasing care au păţit-o cel mai mult până acum? Afin Leasing, Unicredit şi Volksbank, toate cu sediul în Bucureşti.

Ce se întâmplă cu maşina până la urmă? „Până acum, ne spune  Liviu Enachi, am constatat că, de regulă, maşinile în cauză ajung în străinătate, în Germania şi Spania, mai ales. Aceste maşini sunt înmatriculate acolo, după care sunt readuse în România, fiind revândute.

Aproape că nu-ţi vine să crezi că se poate întâmpla aşa ceva, deşi realitatea confirmă: în opt luni din acest an, la Compartimentul furturi şi trafic de autovehicule s-au înregistrat 32 de situaţii de acest gen, care privesc peste 50 de maşini.

„Evident, spune Florin Huian, noi ne înregistrăm cu astfel de cauze, le cercetăm şi, normal, încercăm să le soluţionăm, dar asta nu înseamnă că cei de la firmele de leasing nu trebuie să fie mai atenţi şi, eventual, să schimbe modalitatea  prin care încheie acele contracte, ale căror prevederi se dovedesc ulterior a fi destul de uşor de eludat.

Chilipirgiii - fără maşină, dar cu „buza umflată”

În acelaşi timp, dar în acelaşi sens, pot afirma cu toată tăria că cei care achiziţionează autoturisme care au parcurs deja fraudulos traseul România-Germania/Spania şi viceversa nu-şi asumă niciun fel de răspundere, nu-şi iau nici cele mai simple măsuri de siguranţă.”

Am aflat, bunăoară, că sunt persoane, mai ales din localităţile rurale ale judeţului, care se mulţumesc să se uite doar pe vreo hârtie/act despre care nici nu ştiu ce reprezintă, dau banii pe maşina cu probleme după care rămân cu buza umflată. Alte comentarii cu siguranţă ar fi doar retorice. Oricum, aviz amatorilor de astfel de chilipiruri.

Citit 1586 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.