Gălăţenii, victime ale atacurilor phishing

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pe măsură ce mesajele electronice cu conţinut cel puţin suspect se aglomerează în căsuţele noastre de e-mail, încep să apară şi cei păgubiţi. Oameni de a căror naivitatea profită din plin tâlharii cibernetici care îşi procură astfel bani stând acasă şi trimiţând mesaje spam au început să apară şi la Galaţi.

Zilele trecute, o tânără din oraşul nostru a depus o plângere la Poliţie prin care anunţă că i-a fost golit contul bancar şi cere sprijinul autorităţilor. De fapt, păgubita a fost îndeajuns de neatentă încât să îşi facă rău cu mâna ei, şi a trimis datele contului său celor care solicitau ilegal acest lucru.

"Am primit pe 30 aprilie un e-mail trimis de la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. în care mi se solicitau mai multe date despre contul meu bancar de la Raiffeisen. Ştiind că trebuie să transmit nişte date de reconfirmare ale contului către cei de la bancă am completat formularul ataşat în mail şi am transmis mesajul. Apoi, pe 10 iunie, am încercat să plătesc nişte facturi folosind cardul bancar. Am constatat însă că din cont dispăruseră toţi banii, peste 20 de milioane de lei vechi. Am anunţat imediat reprezentanţii băncii şi mi s-a explicat că am fost victima unei fraude. Am mers apoi şi la Poliţie şi am depus şi o plângere. Aştept ca problema să îşi găsească o rezolvare", ne-a declarat victima acestui noi sistem de furt practicat pe Internet, care a cerut însă ca identitatea să nu-i fie dezvăluită.

Reprezentanţii IPJ Galaţi au confirmat faptul că a fost depusă o plângere şi au susţinut că în prezent se fac cercetări pentru identificarea celor vinovaţi.

Cum era de aşteptat, după o astfel de întâmplare au început să curgă diverse alte probleme. Persoana respectivă ne-a mai spus că după ce a constatat că a fost victima unei fraude, a schimbat contul şi parola, în vreme ce reprezentanţii băncii au susţinut că în termen de o lună vor răspunde plângerii făcute de către ea.

„Până când banca va rezolva în vreun fel această problemă, eu plătesc dobândă la nişte bani pe care nu îi am de fapt”, ne-a mai spus tânăra.

Ce e de făcut?

Ce trebuie să ştim este că toţi suntem expuşi unor astfel de atacuri. Procedura folosită se numeşte phishing, iar metoda folosită de către hoţi constă în transmiterea unui e-mail care pare a-i avea ca expeditori chiar pe reprezentanţii unei bănci (se folosesc aceleaşi însemne şi caracteristici utilizate de către bănci).

Mesajul nu este, practic, nimic altceva decât un formular on-line prin care se cere introducerea, sub un motiv sau altul, a datelor contului bancar. Este vorba, mai exact, despre codul numeric personal, cardul bancar şi PIN-ul cardului, conturi de plată online, dar şi parolele acestor conturi. Având aceste date, hoţii nu fac nimic altceva decât să extragă cu mare uşurinţă banii din cont.

Reţineţi că aceste date nu trebuie comunicate nimănui. Apoi, deşi mesajele de acest fel sunt trimise de la adrese care par a aparţine băncii este indicat să verificaţi link-ul unde sunteţi redirecţionaţi din acele mesaje.

Dacă adresa este alta decât cea a site-ul oficial al băncii, atunci este clar că e vorba despre un atac de tip phishing.

Citit 901 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.