Motor de avion pe hidrogen

Motor de avion pe hidrogen
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Rolls-Royce şi easyJet au testat cu succes primul turbopropulsor alimentat cu hidrogen. Adoptarea acestor motoare ar putea reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon ale industriei aviatice, care reprezintă 2,1 la sută din emisiile totale produse de activităţile umane la nivel global. Este greu să produci avioane eco, deoarece modelele electrice sunt greu de dezvoltat şi au autonomie redusă. De aceea, hidrogenul este considerat combustibilul viitorului în acest domeniu.Turbopropulsorul pe hidrogen a fost testat la nivel terestru, potrivit unui comunicat al Rolls-Royce. Atunci când acest gaz este ars în atmosferă, sunt eliberaţi vapori de apă, în loc de dioxid de carbon. Însă, deocamdată, producerea combustibilului la scară largă este o activitate poluantă. Noi tehnologii, precum panourile solare producătoare de hidrogen, ar putea fi o soluţie la această problemă. Cele două companii au convertit un motor de avion Rolls-Royce AE 2100-A în turbopropulsor pe hidrogen. Testele au fost efectuate în Marea Britanie, iar combustibilul a fost produs de European Marine Energy Centre în Orkney Islands. Deoarece a fost obţinut folosind energie provenită de la turbine eoliene şi valuri, acesta este considerat hidrogen verde. Majoritatea stocurilor de hidrogen disponibile astăzi au fost produse prin arderea de gaz natural, o activitate care poluează masiv aerul. Pentru a putea folosi hidrogen, avioanele vor trebui să încorporeze rezervoare mai mari, potrivit Air Transport Association. De exemplu, un Boeing 747 ar avea nevoie de 1 milion de litri de hidrogen pentru a acoperi aceeaşi distanţă pe care ar parcurge-o cu 250.000 de litri de kerosen.

Citit 1692 ori Ultima modificare Duminică, 11 Decembrie 2022 07:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.