Numărând 1,2 miliarde de utilizatori, Gmail este o sursă inepuizabilă de informaţii, de care Google promite că nu se va mai atinge. Acţionând sub pretextul de a facilita livrarea de reclame personalizate, Google obişnuia să scaneze mesajele e-mail primite sau trimise de utilizatorii Gmail, în căutarea de cuvinte cheie care să identifice produse sau arii de interes ce ar putea fi monetizate prin reclame. Deloc surprinzător, scanarea mesajelor private din inboxurile a peste un miliard de utilizatori, inclusiv cele ajunse în versiunea enterprise a serviciului Gmail, a atras critici aprinse la adresa companiei. Confirmată printr-o postare pe blog făcută chiar de unul dintre vicepreşedinţii Google, Diane Greene, oprirea verificării conţinutului privat din conturile Gmail este însă departe de a atinge scopul dorit, compania dispunând de multe alte mijloace prin care să urmărească fiecare mişcare a utilizatorilor (istoricul căutărilor realizate, website-uri vizitate, locaţia furnizată de telefonul din buzunar, clipuri urmărite pe YouTube şi alte reclame cu care ai interacţionat).
Sursa: go4it.ro