Cum să-l arzi pe cel care vrea să te fraierească

Cum să-l arzi pe cel care vrea să te fraierească
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Gălăţeanul Dragomir Pop (FOTO) a găsit reţeta prin care  scapi de cei care vor să te fraierească * Culmea naivităţii: să crezi că o firmă îţi vinde produse pe banii… ei! *

Este imposibil să nu fi cunoscut deja sistemul prin care anumite firme încearcă să vă convingă să cumpăraţi produsele vândute de acestea, prin poştă. Sistemul este vechi, însă încă mai „prinde”, în special la persoanele în vârstă, credule.

Şi cum să nu crezi, măcar un pic, când deschizi o scrisoarea în care cineva ţi se adresează pe nume şi îţi spune nici mai mult nici mai puţin decât că eşti fericitul câştigător al unei sume de bani, ori al vreun produs?

Chiar şi  persoanele, care ştiu că este o strategie de atragere a clienţilor, pentru un moment, pot fi entuziasmate de  bucuria obţinerii unui câştig căzut din cer. Aşa că tentaţia de a răspunde şi de a intra în  joc este mare…

Din păcate, însă, toţi cei care au marşat la această poveste au recunoscut ulterior că „s-au fript”; fie au fost nevoiţi să plătească bani din buzunar pentru primirea pseudo-cadoului obţinut, fie au fost încărcaţi la facturile telefonice, deoarece au crezut că doar aşa pot intra în posesia premiului, apelând un anumit număr de telefon…

În plus, cei care au acceptat să intre în  joc au fost de-a dreptul agasaţi de corespondenţa primită cu tonele, în condiţiile în care persoana respectivă nu a solicitat aşa ceva.

Cum la noi, în România, astfel de lucruri se întâmplă, în primul rând, pentru că nu avem o lege bună privind protecţia datelor cu caracter personal, iar în al doilea rând, nici autorităţile nu fac foarte multe acţiuni în acest domeniu şi în al treilea rând, pentru că noi, românii, suntem fie prea comozi, fie avem prea puţină încredere în justiţie pentru a acţiona în instanţă o astfel de firmă, în continuare,  afacerile cu premii surpriză şi comenzi prin poştă sunt în  floare.

Asta mai ales că, în principiu, atât timp cât răspunzi unei astfel de oferte, înseamnă că nu te-a obligat nimeni, ci ai făcut-o în cunoştinţă de cauză…

Fericitul câştigător al unui premiu inexistent

Dragomir Pop este un gălăţean care, după mai multe experienţe neplăcute, a găsit soluţia prin care a scăpat de o firmă care îl bombarda cu oferte mincinoase, menite doar să îi stoarcă bani…

Iniţial, omul a primit, de bună credinţă, o scrisoare din partea unei firme care îl înştiinţa că este „fericitul câştigător al premiului în valoare de 10.000 lei (100 milioane lei vechi)”.

După mai multe rânduri în care omul era felicitat că, uite!, a dat norocul peste el, aşa, din senin, că acest premiu este unic şi, în concluzie, dânsul este unicul titular al câştigului.

După cuvintele frumoase, omului i se spunea în scrisoare că trebuie să completeze mai multe hârtii şi cupoane şi să le trimită firmei, astfel încât aceasta să îi dea premiul.

În finalul scrisorii, un post scriptum îi spunea, aproape aşa, ca fapt divers, că firma furnizează şi alte produse pe care omul le poate comanda. Fără să ezite, omul a comandat două produse, sigur că atunci când le va primi, va primi şi premiul său.

Evident, acest lucru nu s-a întâmplat. Mai mult, când a primit mandatul poştal, a aflat că a primit un colet (cu produsele comandate) în valoare de… 3.800 de lei!

”M-am dus în fugă la oficiul poştal convins că alături de avizul pentru colet am de luat şi cecul de 10.000 de lei (valoarea premiului anunţat). Funcţionarul de la ghişeu mi-a arătat coletul şi avizul însoţitor spunând că alt document nu a primit”, ne-a relatat, dezamăgit, domnul Pop.

Evident, omul nu a plătit coletul, care a fost rambursat. Credeţi că s-a terminat? După o lună, a primit un alt plic în care era anunţat că este fericitul câştigător al premiului unic în valoare de… 20.000 de lei! Şi povestea s-a repetat întocmai, de parcă ar fi chiar posibil ca o firmă să îţi vândă produse în contul unor bani pe care tot ea ţi-i dă cadou!

Cum şi a treia oară, omul nostru a primit o scrisoare,  s-a gândit cum să scape şi a aplicat proverbul „ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face”. Motiv pentru care... a scris o scrisoare firmei respective, în care îi propune acesteia să investească în două din invenţiile sale.

„În primul rând, vă mulţumesc pentru nominalizarea mea de trei ori pentru câştiguri la concursuri speciale (…) premii care, în fond, nu s-au materializat (adică nu am primit niciun leu)”, îşi începe domnul Dragomir Pop scrisoarea.

„Vă informez că eu, în calitate de inventator român am soluţii acoperite de brevete de invenţie (…) Astfel, în primă instanţă vă propun încheierea unui contract de colaborare şi finanţare pentru transpunerea în practică a următoarelor invenţii:

1.    „Instalaţie pentru transformarea energiei cinetice a apelor curgătoare în energie mecanică şi electrică”,

2 – „Instalaţie pentru transformarea forţei ascensionale a lichidelor în energie mecanică şi electrică””, a mai scris domnul Pop.

Evident, de când a expediat scrisoarea, nu a primit nici un răspuns şi nici vreo altă ofertă cu premii…

Citit 1343 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.