Cum a fost primit cel mai așteptat serial al verii

Cea mai elogioasă cronică este cea din The Los Angeles Times

Ani de zile, ”Game of Thrones” a fost cel mai discutat şi aşteptat serial, prin urmare nu e deloc greu să presupunem că şi-a câştigat o armată de fani. Da, pe unii i-a pierdut după sfârşitul ultimului sezon al serialului, dar poate că şi aceştia, pe lângă fanii înrăiţi, vor reveni în Westeros, odată cu lansarea lui ”House of the Dragon”, prequelul a cărui acţiune are loc cu 200 de ani înainte de evenimentele din Game of Thrones.

Până la reacţiile publicului, care abia au apărut după premiera din 21 august, să trecem în revistă primele cronici. Site-ul Metacritic, citat de cinemagia.ro, a publicat deja 25 de cronici pentru acest cel mai aşteptat serial al verii. Cele mai multe dintre ele dau primului sezon din ”House of the Dragon” note între 7 şi 8, dar sunt şi publicaţii importante (Time, The Hollywood Reporter, Empire, The New York Times, USA Today, Rolling Stone) care sunt mai rezervate în aprecieri, cu note între 4 şi 6. O singură cronică este explicit negativă, cea din Slant Magazine.

Cea mai elogioasă cronică este cea din The Los Angeles Times (nota 9): "În timp ce omagiază atmosfera şi aspectul serialului original, spin off-ul adoptă schimbări subtile de ton şi abordare în timp ce explorează o lume proaspătă, populată cu personaje şi poveşti noi". Elementul ce pare să o fi cucerit pe jurnalista de la The Los Angeles Times este abordarea personajelor feminine: "House of the Dragon dă dovadă de o înţelegere profundă a personajelor feminine, înţelegere la care «Games of Thrones» a ajuns abia după ani de zile". Reamintim că una dintre marile critici adresate cărţilor lui George R.R. Martin şi serialului ”Game of Thrones” a fost abordarea profund misogină a personajelor feminine. Au fost chiar istorici care au scris că serialul este mult mai sexist decât a fost Evul Mediu în realitate.

Chicago Sun-Times scrie: "Cu regia şi imaginea excelente, o poveste ce combină intriga politică, melodrama de familie şi răsturnările de situaţie şocante şi interpretările puternice ale distribuţiei, (...) «House of the Dragon» are anvergura şi eficienţa unui serial care ne-ar putea fi alături mulţi ani de acum înainte".

Cronicarul Chris Mandle scrie pentru publicaţia ”i” că, "dacă nu cade pradă presiunii de a rivaliza cu «Game of Thrones», «House of the Dragon» ar putea fi un succesor demn al acestuia, aşa cum «Better Call Saul» a fost un succesor demn pentru «Breaking Bad»".

Deşi publică o cronică pozitivă (nota 8), TV Guide nuanţează: "«House of the Dragon» este doar mai mult «Game of Thrones». (...) merge prea la sigur şi rezultatul este prea familiar". Publicaţia IndieWire consideră serialul drept "spectacol pur", dar "captivant doar pe alocuri". Revista Time (o cronică de nota 6) este mai rezervată: "Nimic din primele episoade din «House of the Dragon» nu prezintă serialul drept o potenţială capodoperă, (...) dar este suficient de puternic".

Revista Empire scrie că serialul "are multe de dovedit şi face eforturi admirabile în primele episoade. Dar nu iese din umbra predecesorului său, nu deocamdată, cel puţin". În unica cronică negativă, cea din Slant Magazine, citim: "Scopul primordial este să satisfacă fanii - oferind mai mulţi dragoni, mai multe scene sângeroase, mai multe asasinate imprevizibile - şi nu să creeze scene care să sune credibil pentru personajele care apar în ele. Este la fel de gol de conţinut şi fragil ca şi giganticul model al regatului care îl preocupa atâta pe Viserys".

Citit 1236 ori Ultima modificare Duminică, 28 August 2022 01:30