(VIDEO) Cometa ISON, noua APOCALIPSĂ/ Încă un corp ceresc folosit de media pentru a manipula

Numeroase bloguri din România s-au folosit de vestea că "cea mai strălucitoare cometă din istorie" va trece pe lângă Pământ spre sfârşitul lui 2013 pentru a fabrica încă o apocalipsă. Omenirea a trecut cu brio peste toate celelalte momente când se spunea că lumea se sfârşeşte, dar cumva, de data asta, este diferit!

Teorii şi teorii

Unii fani ai teoriei conspiraţiei spun că America ştie deja că Pământul va fi lovit de cometa ISON şi că îşi fac provizii de apă şi alimente pentru a se ascunde în subteran, că societatea secretă Illuminati a botezat corpul ceresc (pentru că ştiau de el de foarte mult timp), în timp ce alţii susţin că ISON se va dezintegra şi că va aduce pe Pământ viruşi noi, împotriva cărora nu vom găsi niciun leac. Evident, aceste persoane, care din păcate au o voce pe internet din cauza subiectelor şocante (şi mai mereu false) pe care le tratează, deja au găsit şi referinţe biblice la acest eveniment. Biblia fiind o scriere simbolică şi ambiguă, fireşte că poate fi interpretată în mai multe feluri.

Isterie generală

Problema nu e că foarte multe persoane cred aceste teorii - posturile TV le trateaza cu scepticism - ci că foarte multe persoane nu resping aceste aberaţii bazate pe aspecte desprinse din desenele animate şi că merg pe raţionamentul „până acum am scăpat, dar de data asta...”. Studiile recente arată că pe măsură ce nivelul de isterie la nivel global creşte, din ce în ce mai multe teorii conspiraţionale devin credibile.

Cercetătorii clarifică totul

Pe 20 septembrie, space.com a publicat un material menit să pună capăt tuturor aceste speculaţii. Site-ul este dedicat tuturor inovaţiilor astronomice şi ţine legătura cu NASA îndeaproape. Materialul cu pricina începe foarte simplu: „Nu avem niciun motiv să ne speriem de cometa ISON, idiferent de cum se comportă în drumul său spre mult-anticipata apropiere de Soare, care va avea loc la sfârşitul anului 2013”.

Cometa va trece pe 1 octombrie la o distanţă de aproximativ 11 milioane de kilometri de Marte, pe 28 noiembrie la un milion de kilometri distanţă de Soare şi pe 26 decembrie la „doar” 63 de milioane de kilometri distanţă de Pământ.

O altă clarificare vine pentru cei care se tem că ISON s-ar putea rupe în bucăţi şi acestea ar urma să cadă pe Terra: cercetătorii precizează că, în timpul unei ruperi, fragmentele de cometă nu se desprind şi zboară în lături aşa cum se arată în filme, ci rămân împreună cu corpul părinte, formând coada.

Despre cometă

Corpul ceresc a fost descoperit în 2012 de către astronomii unui observator rusesc, ISON, motiv pentru care a fost botezată astfel (fireşte, nu e vorba despre nicio societate secretă). În momentul de faţă cometa este mai departe decât Jupiter, dar din octombrie o vom putea vedea cu ochiul liber, din ce în ce mai luminoasă, pe măsură ce se apropie. A fost poreclită „cea mai luminoasă cometă din istorie” pentru că se crede că de Crăciun va fi la fel de luminoasă ca Luna plină (de aici se poate înţelege uşor cum s-a făcut asocierea cu biblia). Ar trebui cu toţii să fim atenţi la cer în luna decembrie, pentru că, dacă o ratăm, va trebui să aşteptăm 10.000 de ani până aceasta va reveni.

Citit 4410 ori Ultima modificare Duminică, 29 Septembrie 2013 11:01