Pasionat de maşini de epocă şi trăsuri/ Gălăţeanul Sorin Mavru va înfiinţa un muzeu auto

Pasionat de maşini de epocă şi trăsuri/ Gălăţeanul Sorin Mavru va înfiinţa un muzeu auto
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Gălăţeanul conduce un transportor blindat din 1941


Pasionat colecţionar de maşini de epocă şi de trăsuri din perioada Reginei Victoria, gălăţeanul Sorin Mavru (41 de ani) intenţionează să deschidă, la Galaţi, un muzeu privat al istoriei transportului. Intrând în sediul firmei sale, „Sports And Classic Cars”, de pe strada Moruzi nr.118, în zona Portului Docuri, te duci cu gândul la serialul Overhaulin’, în care anumite autoturisme trec prin mâinile profesioniştilor, devenind  de nerecunoscut, chiar pentru proprietarii lor. Pasiunea pentru maşini a tânărului gălăţean depăşeşte graniţele domeniului tehnic, ajungând până la artă. De altfel, impresionantă este şi pictura în ulei înfăţişând evoluţia istoriei auto, lucrare de artă realizată de surorile Colocioiu, ce acoperă mai mult de 100 de metri pătraţi de pe peretele show-room-ului unde sunt expuse câteva dintre piesele ce alcătuiesc colecţia sa.

De la Dacia la  Ford T

În 1993, Sorin Mavru conducea o Dacia şi o camionetă Isuzu. A emigrat în Suedia, unde s-a stabilit şi unde a descoperit mai mulţi colecţionari de maşini de epocă. Impresionat de ce a văzut acolo, şi-a cumpărat, cu mai bine de 15 ani în urmă, primele piese de colecţie: un T Ford – 1924, prima maşină de serie construită în lume şi un Ford Popular fabricat în 1935, pe care, ulterior, le-a vândut unor pasionaţi colecţionari din Bucureşti. În acest răstimp, a achiziţionat câteva zeci de maşini de epocă dintre care, în momentul de faţă, are, în show-room la Galaţi şi în Suedia, în jur de 20.

„Nu toate lucrurile pot fi cumpărate cu bani”

„La maşinile vechi nu există un preţ fix: „Noi, românii,  avem o vorbă: orice lucru are un preţ. E greşit. În Suedia, am întâlnit o persoană de la care am încercat să cumpăr o maşină care costa până în 40.000 de euro, dar care nu ar fi vrut să o vândă nici pentru un milion: era un om simplu, un angajat al unei firme, dar care mi-a explicat că sunt lucruri pe lume care nu pot fi cumpărate cu bani. Atunci am primit una dintre cele mai mari lecţii din viaţă. Am şi eu astfel de obiecte la care ţin foarte mult, însă mai mult decât de maşini sunt ataşat de trăsurile rare din colecţia pe care o am. Dar asta e altă poveste”, spune Sorin Mavru, adăugând: „Tot timpul am căutat să-mi cumpăr maşini speciale, rare. Când am găsit un asemenea exemplar, l-am preferat în locul unei alte maşini pe care am avut-o înainte. Însă, cu siguranţă, va apărea în viaţa mea un exemplar de care să nu vreau să mă despart”. De primăvara până toamna, Sorin Mavru conduce un Cadillac Eldorado cabrio din anii 70 sau un Triumph Spitfire: „90 la sută din timpul pe care îl petrec în maşină, îmi place să-l petrec într-o maşină de epocă”, afirmă colecţionarul.

Are şi un vehicul militar de epocă

Gălăţeanul deţine şi un vehicul militar de epocă, un transportor blindat, actualmente aflat în Suedia: „E piesa cea mai vânată de presă, fiind unul dintre cele două-trei exemplare din lume, din acel model, care au autorizaţie pentru a circula pe drumurile publice. Maşina e construită în 1941 de Scania, în Suedia, a fost o serie de vreo 50 de exemplare construite atunci pentru eventualitatea că ar fi nevoie de ele în războiul din acea perioadă, noi am renovat-o în totalitate. E cu adevărat o maşină rară”, afirmă proprietarul.

Un muzeu privat, unic în România

„Dacă ar fi rămas în România, poate că nu aş fi fost la fel de inspirat în a-mi dezvolta această pasiune. În clădirea din faţa firmei mele intenţionez să fac un muzeu auto, pe propriile puteri. Nu spun că nu-mi doresc ajutorul nimănui, dar nu-mi fac speranţe. Am foarte mult material din domeniul istoriei auto şi a trăsurilor şi cred că ar fi o atracţie pentru acest oraş. Am curajul să spun că va fi ceva unic în România. Mi-e greu să cred că, în viitorul apropiat, cineva va mai avea puterea financiară şi dorinţa de a mai face aşa ceva aici, în ţară. Cu siguranţă va fi ceva total neprofitabil dar, din punctul meu de vedere, pentru mine înseamnă mai mult decât dacă aş câştiga la Loto”, conchide Sorin Mavru, un om la fel de rar cum sunt şi piesele din colecţia sa.

 

Citit 5138 ori Ultima modificare Luni, 24 Februarie 2014 22:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.